Eli mulla olis tuolla tallin perukoilla 12" subi josta lähtee vaan 2 parikyt senttistä johdonpätkää. Kysyisinkin et oisko mitenkää mahdollista saada tuota subbaria kiinni tietokoneeseen, poistamatta tietokoneen omia kaiuttimia käytöstä? Jos on niin miten ? P.S. En tiedä kuuluko aihe tänne mut siirtäkää jos on tarve
Subbaria itsessään et saa kytkettyä koneeseen toimivaksi, mutta kun liität koneeseen ensin hyvän päätevahvistimen jossa on subiliitäntä, niin johan potkii.
Hmmm..oon aikaa noob näissä musiikkilaitteisto jutuissa, niin voisko joku heittää jonkinlaista linkkiä kyseisiin vahmistimiin ja mielellään suomalaisista kaupoista kiitos
No vahvistimia on laidasta laitaan varmaan 50e - ???e. Myös jotkin minihifi-stereot käy tähän tarkoitukseen. Eli minkälaista äänentoistoa tavoittelet ja mitä olet laittamassa siihen rahaa?
Riippuu nyt tosin, millainen subbari on kyseessä - jos se on aktiivinen (=sisältää vahvarin) ja siinä on vielä jakosuodinkin mukana, niin silloinhan sen saa kiinni koneen line-out- tai kuulokeliittimeen. Se mykistyykö silloin koneen kajarit, riippuu taas koneen äänikortista ja liityntöjen toteutuksesta. PC:n aktiivikajareille menevän johdon voi tarvittaessa haaroittaa myös subille meneväksi. Jos subbarissa ei ola omaa vahvaria, väliin tarvitaan tosiaan joku sopivan tehoinen (subbarista ja kuuntelutavasta riippuen 20-300 W RMS) vahvistin ja joko kaupallinen tai muutaman euron osista itse tehty jakosuodin. Useimmille halvin tapa lienee hommata vanha, käytetty väh. 2x40 W stereovahvari kympillä parilla ja rakentaa jakosuodin parista kondensaattorista ja vastuksesta.
Eli minulla olisi samaa asiaa eli minulla on stereot kiinni koneessa ja stereoissa on kiinni stereoiden omat kaijuttimet.. Haluasin saada 10 subbin kiinni stereoihin, miten se siis onnistuisi? Stereioden tehosta en tiiä? Ljudia->haku-> Zachry DSW-150 Saisko tommoseen kiinni stereiohin ja sitten tohon subin kiinni? soisko sitten hyvin? Vai miten saisi subbarin halvasti soimaan stereihin? mitä pitää ostaa?
Zachry DSW-150, tuon saa kyllä kiinni lähes kaikkiin äänilaitteisiin kun RCA sisään- ja ulostulot löytyy. Eli jos käytössä on tuollainen koneen ja stereoiden välissä niin tuo Zachry DSW-150 vain väliin ja tavallisilla RCA johdoilla sitten Stereot kiinni tuohon.