Subbari koneeseen, mutta miten?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi sopuli89 21.07.2006.

1. sopuli89

sopuli89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli mulla olis tuolla tallin perukoilla 12" subi josta lähtee vaan 2 parikyt senttistä johdonpätkää. Kysyisinkin et oisko mitenkää mahdollista saada tuota subbaria kiinni tietokoneeseen, poistamatta tietokoneen omia kaiuttimia käytöstä? Jos on niin miten ?

P.S. En tiedä kuuluko aihe tänne mut siirtäkää jos on tarve :)

2.  
  3. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Subbaria itsessään et saa kytkettyä koneeseen toimivaksi, mutta kun liität koneeseen ensin hyvän päätevahvistimen jossa on subiliitäntä, niin johan potkii. :)

4. sopuli89

sopuli89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmmm..oon aikaa noob näissä musiikkilaitteisto jutuissa, niin voisko joku heittää jonkinlaista linkkiä kyseisiin vahmistimiin ja mielellään suomalaisista kaupoista :) kiitos

5. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    No vahvistimia on laidasta laitaan varmaan 50e - ???e. Myös jotkin minihifi-stereot käy tähän tarkoitukseen. Eli minkälaista äänentoistoa tavoittelet ja mitä olet laittamassa siihen rahaa?

6. sopuli89

sopuli89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Rahaa en laita nimeksikään kunhan vaan toimii :D eli halvinta kehiin vaan :)

7. stillborn

stillborn Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    huuto.net:ssä on paljon huokeita 5-8.1 vahvareita.

8. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Riippuu nyt tosin, millainen subbari on kyseessä - jos se on aktiivinen (=sisältää vahvarin) ja siinä on vielä jakosuodinkin mukana, niin silloinhan sen saa kiinni koneen line-out- tai kuulokeliittimeen. Se mykistyykö silloin koneen kajarit, riippuu taas koneen äänikortista ja liityntöjen toteutuksesta.

PC:n aktiivikajareille menevän johdon voi tarvittaessa haaroittaa myös subille meneväksi.

Jos subbarissa ei ola omaa vahvaria, väliin tarvitaan tosiaan joku sopivan tehoinen (subbarista ja kuuntelutavasta riippuen 20-300 W RMS) vahvistin ja joko kaupallinen tai muutaman euron osista itse tehty jakosuodin.
    Useimmille halvin tapa lienee hommata vanha, käytetty väh. 2x40 W stereovahvari kympillä parilla ja rakentaa jakosuodin parista kondensaattorista ja vastuksesta.

9. wllle

wllle Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli minulla olisi samaa asiaa :D eli minulla on stereot kiinni koneessa ja stereoissa on kiinni stereoiden omat kaijuttimet.. Haluasin saada 10 subbin kiinni stereoihin, miten se siis onnistuisi? :) Stereioden tehosta en tiiä?

Ljudia->haku-> Zachry DSW-150
    Saisko tommoseen kiinni stereiohin ja sitten tohon subin kiinni? soisko sitten hyvin?
    Vai miten saisi subbarin halvasti soimaan stereihin? mitä pitää ostaa? :)

10. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Zachry DSW-150, tuon saa kyllä kiinni lähes kaikkiin äänilaitteisiin kun RCA sisään- ja ulostulot löytyy. Eli jos käytössä
    on tuollainen koneen ja stereoiden välissä niin tuo Zachry DSW-150 vain väliin ja tavallisilla RCA johdoilla sitten Stereot kiinni tuohon.

Jaa tämä sivu