Joo elikkä mä oon hankkimassa subbareita mut osaatteko te sanoa mistä sen voi tilata kaikista varmimmin ja minkälaisen kannattais hankkia? Kone on xp home edition ja käytän Windows media playeria... Onko jollain kokemuksia että voisi sanoa minkälaisen hankkisin... Tai sitten toinen on että tilaisin kaiutinpaketin missä olisi kaiuttimet ja subbari... Kiitos, jos vastaatte!
Niin tuleeko kaiuttimet suoraan PC:n äänikorttiin kiinni vai onko vaffaria välissä? Jos tulee suoraan korttiin, niin varmaan menee silloin näihin Multimedia-Satellite-härpäiköihin valmistajina mm. Logitech, Philips jne, joissa on tarvittava vahvistin tai vahvistimet itsessään. Jos taas rahasta ei ole kiinni niin sitten Genelecin tuotteita tilaamaan, niissä kun on myös vahvarit kaiuttimissa (ovat siis aktiivikaiuttimia). Ja äänet ihan toista luokkaa kuin noissa multimediapöntöissä. Jos sulla taas on vahvistin välissä niin sittenhän valikoima on lähes rajaton ;-)
Näyttäisi menevän suoraan koneeseen kaiuttimet, mutta mistä saisin selville ton äänikortin? että monikanavaista ääntä se tukee? Kun en itse tiedä...
Kun kävin tuolla Genelecin sivuilla, niin mikä niistä sopisi mun koneeseen? Ja voisitteko vähä kertoo paljonko semmonen setti tai pelkka subbari tulee makasamaan...?
joo, kun mä kävin tuolla Bulldogin sivuilla kattelemas noita kaiari+subbari settejä ja ne näytti olevan halvempia, ja mun koneen äänikortti on Surround Blaster PCI niin sopiiko ne melkein kaikki mun koneeseen?ja mistä näkee kuinka iso on koneen Power? Kuinka isoja ne yleensä on?
Kuinka iso poweri koneessa on???...mitä sillä on tekemistä kaiuttimien kanssa. Otat vain selvää kuinka monta äänikanavaa siitä sun pöntöstä tulee ulos ja ostat sen mukaan jonkun laadukkaan tietokone kaiutin paketin joka sisältää subbarin. Niissä paketeissa subbari toimii yleensä samalla vahvistin yksikkönä. Sit vaan asettelet kajarit ja plugaat johdot oikeisiin reikiin ja kajarit raikaamaan.
Mistä saan selville tämän Powerin? Ja sopisiko tuollainen Creative Inspire 4.1 4400 kaiarisetti tähän koneeseen? (bulldogista)Kuinka moni äänistä mun koneen pitää tukea että tuo toimisi?
Koneen power:in tehon näkee avaamalla kopan ja katsomalla powerista, kaiuttimien suhteen sillä ei ole mitään väliä. Soundblaster PCI kortit muistaakseni tukee 4.1 ääniä(4.1 digital ainakin ja 128 PCI muistaakseni), Soundblaster live 5.1 saa about 20 eurolla. Siis noi kaiuttimet toimii ihan stereonakin eli oikeastaan kaikissa maailman äänilähteissä. Logitech Z-640 (5.1) hinta about 65 euroa ja sitten kaveriksi toi SB 5.1 olisi mun suositus.
GENELEC 1092A Active Subwoofer. Hinta noin 1333€ Valmistus tosin lopetettu, mutta Genelec lupaa varaosia ainakin vuoteen 2013 asti.
Mä kysyisin vielä tällasta että kumpi on parempi= Labtec arena 530 vai 4.1 creative inspire? Kummassa on parempi äänentoisto?