Mikä olisi pätevin, yksinkertaisin ohjelma, joka osaisi tehdä still-kuvasta "liikkuvia" videopätkiä, ainakin matkia videokameran zoom-ajoa. Ei sen muuta tarvitse osata, kun päätyökalu on tavallinen video-editointiohjelma.
Virtualdub:illa onnistunee, eli avaa sillä sen kuvan ja kopioi ja liittää Edit valikon kautta sitä yhtä kuvaa niin kauan että käytössä on sopivan pituinen video.
Sorry, mun VirtualDub ei avaa jpg-tiedostoa, joten en pääse siitä jatkamaan. Oli kanss sellainenkin haave kerran yhessä maisema-jpg:ssä, että tuossa kun saisi matkimaan videokameran sivuliikettä niin kukaan ei huomaisi eroa.
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/virtualdub.cfm kyllä tuo versio ainakin avaa .jp(e)g tiedostot. Voihan ne tietenkin muuntaa esim. .BMP tiedostoiksi.
Jos kerran sulla on videoeditointisofta, niin miksi et tee sillä tuota videoklippiä stillistä? En tosin tiedä osaako kaikki softat tuota, mutta luulisi, että sellaiset joissa on käytössä keyframes tms mahdollisuus osaavat tuon. Yleisimmin homma toimii siten, että tuodaan stilli editorin videojanalle ja venytetään (tai muuten asetetaan) klipin pituus. Sitten vain keyframeja roiskitaan sopiviin paikkoihin ja tehdään zoomit tai muut liikuttelut tuolla stillillä. Tarvittaessa kuva siis on jopa isompi (vaikka 1024x1024) kuin mitä videon resuluutio 720x576. Itse olen moisia klippejä tehnyt Vegas4:lla.
Luulinpa että sellainen yksinkertainen softa olisi olemassa sellaisenaan. No - siis ei ole. - Tuo VirtualDub-temppu vaikuttaa turhan monimutkaiselta. - Videoeditorit? Mulla on videoeditointisoftana Ulead VideoStudio 7, jossa on omituinen Zoom Motion, mutta joka on vain jokin kumma säihke-efekti, eikä siis tee puhdasta zoom-ajon matkintaa. - Taitaa olla päivityksen paikka, Ulead mainostaa jo versio 9:ä, olisikohan helppoa zoom-ajoa siinä?