koneesani (msi) on kaksi kovopaikkaa ja tarkoitus olisi siihen vapaana olevaan laittaa ssd 120/128 gb ja sinne windows,nero,jne. paikka on serial sata 2 . suositelkaa ja kertokaa tuleeko sitä nopeutta lisää niin että moinen kannattaa . nykyinen kovo 7200rpm .siis käynnistyykö kone nopeammin avautuvatko/toimivatko ohjelmat (esim.nero) vikkelämmin .nyt jo edesmenneessä koneessa oli n.s. hybridi ja se "aukesi kyllä nopeammin .eli voiko siitä päätellä jotain ?
Suurin osa ohjelmista aukeaa huomattavasti nopeammin SSD:n kanssa. Ja esim. selaimista häviävät pienet välimuistiin liittyvät lagit.
onko mahdollisesti joitakin merkkejä jotka ovat "huonoja" rahaa kun ei ole niin hirveästi eli etsin halpaa ja hyvää (nopeaa) vai voiko edellä mainittuja edes yhdistää ?
Tarjouksia on Suomessa ollut jonkin verran noissa levyissä, joten kohtuu edullisesti on noita laadukkaampia levyjä löytynyt. 100 eurolla pitäisi irrota esim. 120 gigainen Intelin 330-malli ja 120 eurolla saa Samsungin 128 gigaisen 830-maliin.
onko sillä jotain merkitystä että on sata 3 tai sata 2 kolmoset näyttävät olevan nopeampia ja jostain syystä halvempia ? onko kolmonen yhteensopiva alaspäin ?
Osta vaan Samsungin 128 gb SSD levy; siihen käyttis ja ohjelmat. http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/2225c/SSD-2-5-SATA/Samsung Itse laitoin HP:n koneeseen jossa 2 levypaikkaa. Sen alkuperäisen voi laittaa sovittimella varastolevyksi.Hyvin toimii.
saamsungissa on tuo kirjoitusnopeus hitaampi kun intelissä ? kun olen itse TÄYSIN tietämätön näistä jutuista niin kerro vähän lisää ! hinta ero kun on vain kaksi euroa . T. antti p.s. koneessani on kaksi k-levy paikkaa .
Noita valmistajien ilmoittamia nopeuksia ei kannata tuijottaa SSD-levyissä. Nekun pätevät vain tietyissä erityistilanteissa. Eli helpointa on katella testituloksia eri sivuilta http://www.anandtech.com/show/5817/the-intel-ssd-330-review-60gb-120gb-180gb/5 Samsung on siis tavallisessa käytössä vauhdikkaampi, mutta noiden nopeuserojen huomaaminen käytännössä voi olla hankalaa. Kahden euron hintaerolla Samsung on siis parempi valinta nopeuden ja tallennuskapasiteetin puolesta.