Hiukan ongelmia. Mulla on tällainen järjestelmä enkä saa avattua srt tiedostoa joka on alunperin luotu win 10 järjestelmällä. Eikö tähän saa ladattua mitään ohjelmaa jolla tuo srt aukeaa. kts. hiukkasen lisätietoa minun vastaukseni. Siitä selviää parhaiten mistä on kyse...
Ilmeisesti joku tiedosto jossa on jonkun videon tekstitykset? Kokeile VLC:tä https://www.videolan.org/vlc/download-chromeos.html Mitä pikaisesti vilkaisin, niin saattaisi olla mahdollista avata se jotenkin myös chromebookin omalla soittimella, mutta varma en ole.
Pieni lisätieto vielä videotiedostoista ja niihin liittyvistä tekstitys tiedostoista (subtitle) Oikein toimiakseen niiden pitää olla samannimiset, tiedostojen ext-päätettä lukuun ottamatta, ja niiden pitää sijaita samassa kansiossa. Videotiedosto käynnistyessään löytää siihen kuuluvat tekstitykset saman tiedostonimen perusteella. Kuten jo mainittiin, on srt-tiedosto tekstitiedosto, joka avautuu erikseen useimmilla tekstiohjelmilla, Windowsissa mm. Muistiossa. Chrome tabletissa vlc-playerillä videot toimii ja näyttää tekstit oikein. Pelkän tekstityksen lukemiseen tarvitaan "Subtitle Reader" android app, joka on ladattavissa Google Play kaupasta. Esim. nimistä videotiedostoon liitetystä samannimisestä tekstitystiedostosta.
Hiukkasen lisätietoa...Itselläni on teksitiedostot irallisina ja olen tallentanut ne omalle kovalevylleni. Mulla on suurimmaksi osaksi ollut win 10 järjestelmä ja olen pystynyt niitä muokkaamaan ja avamaan tarpeen vaatiessa. Muistaakseni muistio sovellus oli käytössä. Jonka tallensin srt muotoon. Nyt on vaihtunut tietokone ja siinä olevä järjestelmä. Se on Chrome OS. Haluaisin avata ja päästä muokkaamaan teksiä kuten win järjestelmässä. Mulla on siis nuo vanhat teksitiedostot säilössä. Olen yrittänyt vaikka mitä teksti sovellutusta tänne Chrome OS . En vaan pääse muokkaamaan tai edes avamaan tekstitiedostoa. Saan teksit kyllä elokuviin. Siinä ei ole ongelmaa. Win järjestelmässä oli mahdollisuus avata millä sovelluksella halusi. Tässä ei ole. En ainakaan ole löytänyt sellaista. Kun yritän avata tekstitiedostoa. Tulee viesti:
Olisit tämän kertonut jo viestisi avauksessa, kysymyksesi kannalta tämä oli tärkein tieto. Vastaajat eivä osaa arvata kysyjän tarkoitusperiä.
Anteeksi..Niin taisi käydä. Mutta tästä on kyse. Korjasin ensimmäistä viestiäni. Siinä osaksi selviää mitä tarkoitan...