Mikä on mielestänne paras spyware ohjelma? Onko esim. Ad-aware6.0 ja spyware1.2 ohjelmilla mitään eroa. löytääkö toinen paremmin sontaa koneelta? Tehkää vaikka jonkun näköstä listaa spyware ohjelmista mitkä on havaittu tehokkaiksi. Käytän itse Ad-aware6.0 ohjelmaa ja kone tahmaa silti vaikka kaikki sonnat on poistettu ja Norton 2003 viimeiseen pisaraan asti päivitetyllä viruksentorjunnalla skannattu kone läpi. molemmat on myös tehty vikasietotilassa joten pitäsi koneen olla puhdas. mutta jostain syystä ei vain ole. pakko kait sen on virus tai spy-ohjelma olla. En keksi kyllä muutakaan vikaa koneeseen kun se on 2 kuukautta vanha ja kuukausi sitten toimi vivelä aivan loistavasti.
Ehkä hiukka väärin muotoiltu kysymys... johon käy vastaukseksi esim. Gator... No joo asiaan. Spywareista pääsee eroon kertaheitolla sillä, että formatoi koneen ja asentaa linuxin.
Lienee makukysymys. Olen käyttänyt molempia ja kummatkin toimivat hyvin (jotkut jopa käyttävät molempia yhtäaikaa). Ad-Aware on ilestäni helppokäyttöisempi ja aloittelijalle turvallisempi käyttää. SpyBot antaa käyttäjälle huomattavasti enemmän päätäntävaltaa esim. rekisterimerkintöjen poistamiseen joten vahingossa voi poistaa jotain mitä ei välttämättä kannattaisi. Tosin palautustoiminnolla tämäkin asia hoituu. Itse käytän SpyBottia