Spotifystä nauhottaminen

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi xenico 06.07.2009.

1. xenico

xenico Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli reissuun oltais lähössä ja matkalle olis kiva saada toi koko soittolista mukaan, ja niitten kaikkien ostaminen olis kallista ja hankalaa, että jätetään se heti väliin. Noh, sitten luin tuosta Spotify-testistä ja siellä mainittiin Audacityllä nauhottaminen. Itte latasin ohjelman, mutta nauhottaminen ei onnistu. Googlasin ja siellä sanotaan, että pitäis laittaa Äänitys>sisääntulo kohtaan joku mix juttu, mutta sitäpä ei täältä löydy. Kokeilin myös wavepad:iäkin, mutta noup.

Mikki on sen verran huonolaatunen, etten sillä viittis lähtee nauhottelemaan, joten voisko joku osaava selittää sillä "väännetään-rautalangasta"-mallilla, että miten se nauhottaminen tapahtuu.

Kiitos jo etukäteen

2.  
  3. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mistä ihmeestä ihmiset edes saa idean nauhottaa mikrofonilla kajareiden kautta mitään? Aina jaksaa naurattaa.

Mutta kyllä, Audacityssä on "stereo mix" valinta, juuri sillä ruudulla mikä aukeaa ohjelman avattua.
    Mutta tuohon rippaamiseen suosittelisin Replay Music 3:a. Vaikka onkin maksullinen softa, niin paljon kätevämpi: leikkaa tiedostot itse, jättää mainokset väliin, tagittaa tiedostot...

4. xenico

xenico Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ittellä ei sitä spereomix juttua löydy mistään. Ilmeisesti mun äänikortti ei tue jotain juttua. Ja noista maksullisista softista en niin perusta, koska kerran olin joutua huijatuksi, mutta viime hetkellä osasin kikkailla itteni ulos siitä. Onko siis nähtävä todellisuus siinä, että spotifystä ei saa nauhotettua musiikkia tolleen helposti ja ilmaseksi? Siis se nauhottaminenki audacityllä olisi ollu mulle vielä siinä "helposti"-asteella, joten olisko vielä joitain kikkoja taskussa?

5. pietu_red

pietu_red Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli se pitää ensin laittaa päälle, jos koneessasi on vista tai win7 niin:

Käynnistä -> kirjoita haku kohtaan Sounds (suomi käyttiksessä varmaan löytyy ääni/äänet) ja klikkaa. Valikossa valitse alalehti Recording/Nauhoitus. Siellä pitäisi löytyä kohta Stereo Mix. Vasen klikkaus ja enable/ota käyttöön. Nyt pitäisi ulos menevän äänen tulla myös sisään, ja audacityllä nauhottaminen onnistua.

Jos ei käynnistä palkin kautta löytäminen ei onnistu niin ainakin control panelista löytyy, ja sinne onnistuu myös navigoimaan jos kellon vieressä sattuu olemaan ääni iconi.

6. xenico

xenico Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitokset pietu_red:ille tuosta selventävästä ohjeesta. Nyt toimii myös wavepadilläkin (tottunut käyttään).

Jaa tämä sivu