tarkoitus olisi ohjata wav-ääntä midiohjaimella. eli wav-tiedostosta pitää tehdä soundfont? mitenkä tämä tehdään? itsellä sb live 5.1 äänikortti.
Tästä on kulunut niin monta vuotta, mutta jo AWE32:n mukana (joka oli ensimmäinen SF:ja tukeva SB) alkoi loppuajasta tulla mukana ohjelma, jolla tuo hoitui helposti. En vaan kuollaksenikaan muista ohjelman nimeä. Eikö softapaketista löydy mitään? Edit: Vienna oli softan nimi. Yksi tapa on tietysti hoitaa soittelu jonkin sampleri-ohjelman avulla, jolloin mitään SF:iä ei tarvita. Itse olen leikkinyt esim. FruityLoopsilla.
en saanut mukaan softapakettia, ainoastaan ajurit. tiedätkö että pystyykö soundfonttia tekemään esim. wavelabilla, soundforgella tai sitten jollain ilmaisohjelmalla minkä voisi imaista netistä tai creativen sivuilta?
Esim. tuon Viennan saa kyllä imuroitua ilmaiseksi. Uudemmat SB:t käyttävät SoundFont2:ta, en tiedä miten se eroaa ykkösestä, mutta Viennan uudemmat versiot (esim. Vienna SoundFont Studio 2.3) näyttäisivät tukevan SF2:ta. AWE32:lle löytyi aikoinaan myös ohjelma nimeltä AWEBank, jolla pystyi muokkaamaan käytössä olevia äänipankkeja. Live5.1:n koko softapaketin sai kyllä ainakin aiemmin haettua Creativen sivuilta. En muista SoundForgesta ainakaan löytyvän moista, se taitaa tarkoituksellisesti tukea mieluummin AcidPro:n sampleja.
joo kiitos paljon sain vihdoinkin ääntä ulos. mutta tiedätkö että miten nämä soundfont bank -systeemit saisi tallennettua äänikortille. eli haluaisin ajaa näitä uusia ääniä cubase vst:ssä
Juuri sen AWEBank aikoinaan mahdollisti, itse en ole juuri tutustunut uudempiin blastereihin ja niiden softiin.