1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sonyn 8mm kasetti-dvd

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi MannFred 03.09.2006.

  1. MannFred

    MannFred Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2005
    Viestejä:
    187
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On tollanen vanha sonyn videokamera kaapissa, joka on hajalla ja pitäs saada noi 8mm kasetit(mitä onkaan) väännettyä dvd:lle.

    Elikkäs mistäs joku tällänen paikka löytyis(vai löytyykö?)

    edit:eek:tsikko ei hyväksyny ">" merkkiä :p
     
    Viimeksi muokattu: 03.09.2006
  2.  
  3. jonne

    jonne Member

    Liittynyt:
    08.03.2006
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuossa Jonnen viestissä olleen linkin takaa löytyy ainakin yksi yritys joka ainakin lupaa myös siirtää 8 mm:n videot DVD:lle, eli http://www.tannerhuollot.fi/
     
    Viimeksi muokattu: 04.09.2006
  5. MannFred

    MannFred Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2005
    Viestejä:
    187
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitos ^^
     
  6. artomouhu

    artomouhu Member

    Liittynyt:
    04.12.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei !


    Voin auttaa 8mm nauhojen muuntamisessa dvd levylle, kun olen omani saanut hoidettua.

    Ostin ihan uuden kameran sitä varten.



    tv

    amo
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2006
  7. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    ei pistetä yhteystietoja foorumille, vältytään niiden väärinkäytöksiltä näin..
     
  8. pulpa

    pulpa Member

    Liittynyt:
    18.12.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistä ostit kameran?? Mulla olisi sama edessä, vanhoja 8mm nauhoja on muutamia mutta ei toimivaa kameraa!!
     
  9. artomouhu

    artomouhu Member

    Liittynyt:
    04.12.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei !

    Ostin sen verkkokauppa.com.

    Voisit laina mun kameraa, ei tarvitsisi ostaa.

    Tai jos sulla on nauhoja vain muutama, lähetä mulle kopioitavaksi.

    Pitäs toi 500€ jonka ko kamera maksaa, saada rahoitettua.


    ota yhteyttä.*edit by Jannejt*


     
    Viimeksi muokattu: 20.12.2006
  10. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    nyt alahhan perehtyä afterdawnin sääntöihin jos meinaat täällä olla..
    EI yhteystietoja foorumiin, tätä kiertää ties minkälaista porukkaa + botit, haluatko varmasti spammia jne..

    itse lainaus -asian annan olla, mutta yhteysvälineenä käytetään yksityisviestejä jotka tästäkin foorumista löytyvät.
     
  11. Mitmokki

    Mitmokki Member

    Liittynyt:
    24.10.2005
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo mulla on ihan sama ongelma ku teillä. Voisko joku tän tehny kertoo mitä piuhoja ohjelmia sun muuta tohon tarttee.
     
  12. rakamo

    rakamo Member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vähän neuvoja kaipaisin myös minä, kyseessä on canonin videokamera, käytän hi8 kasetteja. Nyt ois hinku saada omalle uudelle koneelle nauhat ja sitä kautta dvd:lle. Kameran mukana tuli johtoja millä olen esim telkkariin yhdistänyt, mutta.....ongelmana (?) on et konees (kannettava) ei ole kuin usb:t, pc-korttipaikka, 5-in-1 kortinlukija, modeemiportti ja ethernet-portti. Eli operoinko noi nauhat ihan suosiolla kaverin pöytäkoneella millä muistaakseni pitäis onnistua, vai onko tällä toivoa?
     
  13. artomouhu

    artomouhu Member

    Liittynyt:
    04.12.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei !
    Ainakin mun kannetttavassa on firefire liitin ja siihen saa kameran suoraa. Edellyttää digi videota. Toinen vaihtoehto on ostaa erillinen muunnin, jolla saa analogiset muunnettua digiin ja liitettyä koneeseen. Ainakin niitä on saatavana, eikä hintakaan hirveä, mukana taisi tulla Studio onjelma. ( esim Gigantista )

    tv
    amo
     
  14. Mitmokki

    Mitmokki Member

    Liittynyt:
    24.10.2005
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Saiskos jotain linkkiä tosta muuntimesta.
     
  15. rakamo

    rakamo Member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla ei ole koneessa firewireä mutta ilmeisesti sais pc-korttipaikkaan (type II) sellasen. Mutta eipä ole videokamerassakaan (canon v40hi, liitännät s-video ja audio/video, näitä ei mun kannettavassa). Eli siis sellaisella muuntimella sitten? Se muunninko laitetaan tuohon firewireen vai kuinka? Onkohan kellään kivaa linkkiä missä ois ohjeita kun ei itsellä oikein kokemusta näistä hommista..
     
  16. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Firewirellä voidaan siirtää vain valmiiksi digitaalisessa muodossa olevaa videota, esim. DV eli digivideokamerasta. Analogisesta Hi8 kamerasta tuo ei siis ole mahdollista ellei DV-kamerassa ole lisäksi AV-in toiminto joka toimi konvertterinä. On myös erillisiä muuntimia joista digitoitu video siirtyy firewirellä mutta niistä halvimmatkin maksaa lähes 300 euroa.

    Halvempia muuntimia ovat erilaiset TV-kortit, näytönohjaimet (ns.VIVO-mallit) tai USB-liitännäiset muuntimet. Mutta jos nyt on kyse kannettavasta koneesta jossa on firewireliitin niin mahdollisia laadukkaita laitteita ovat ainakin AV-in liitännällä oleva DV-kamera sekä erillinen muunnin, esim. Canopus ADVC55 tai vastaava.

    Jonkinlaista välimuotoa edustaa esim. tämä Pinnacle Studio 500-USB laite:
    http://www.elektroni.fi/?product=6849
    Tai 700-USB:
    http://www.eurologic.fi/verkkokauppa/uusi/products/product_information.php?product_code=230100126
    http://www.eurozoom.net/advc55.htm

    Heikompilaatuisia muuntimia löytyy sitten USB-liitäntäisiä ja näissä ei sitten tarvita firewireä. Esim. tämä Grabbeex-merkkinen laite on viimeaikoina ollut paljon esillä, niin hyvässä kuin pahassa.
    http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?p=1744346&highlight=grabbeex#1744346

    Katso myös tämä juttu analogikaappauksesta Movie Makerilla:
    http://www.microsoft.com/windows/wi...to/FromAnalogCameratoComputer_StepByStep.aspx
     
    Viimeksi muokattu: 23.02.2007
  17. rakamo

    rakamo Member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jeps, johan selkisi asiat, kiitos!
     

Jaa tämä sivu