Sony STR DG520-viritinvahvistin + Jamon 6 ohmin kaiuttimet

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi An55i 07.01.2009.

1. An55i

An55i Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on viisi Jamon kotiteatterikaiutinta joiden impedanssi on 6 ohmia. Minulle on jo tilauksessa tuo Sonyn STR DG520-viritinvahvari ja sen impedanssi taas on 8 ohmia.
    Sopivatko tästä impedanssierosta huolimatta kaiuttimet ja vahvistin täydellisesti yhteen ja voinko kuunnella niin kovalla kuin haluan ilman että vahvistin tai kaiuttimet kärsivät?? :)

P.S. En halua kuulla järkeviä kommentteja, että tämä viestiketju on väärällä alueella tms. :)

2.  
  3. Anestic

Anestic Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Et. Periaatteessa. Jos kuorma on vaikeampi kuin mitä vahvistin pystyy käsittelemään niin on vaarana rikkoa päätteet liian lujaa soittaessa. Pääte yrittää puskea enemmän tehoa kuin kestää koska lukee kaiutinta väärin.

Kuitenkaan en usko että sony ei pystyisi 6 ohmin kaiuttimia ajamaan. Itse olen pyöritellyt esim. kitaravahvistimella puolet liian pientä kuormaa jo pitkään ja on kestänyt, vaikka tehoissa puhutaan vähän eri sarjasta kuin tässä. Ja jos tuntuu että ei uskalla niin sarjaankytke pieni vastus kaiuttimien kanssa niin esim. 2 ohmin lisävastuksella saat yhteensä 8 ohmin kuorman.

Toivottavasti auttoi:)

4. An55i

An55i Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu auttoi :) kiitoksia tästä :)

Jaa tämä sivu