sony erkki vai nokia?

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi poikam 29.06.2006.

1. poikam

poikam Guest

olen vaihtamassa puhelinta ja olen katellut tota nokian n70. onko hyvä? toinen malli mitä olen katellu on tällä viikolla myyntiin tullut sony erkin k800i olisko kenelläkään siitä vielä käyttö kokemuksia? mielipiteitä kumpi on parempi?

2.  
  3. psymbiote

psymbiote Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Molemmat kyllä laadukkaita luureja. Oikeastaan kysymys on siitä, että tarvitsetko älypuhelinominaisuuksia? SE toimii varmasti paremmin jos puhelinta käyttää puhumiseen ja muuhun "normaaliin" toimintaan. N70 valitsisin jos tarvitsen hyvän laajennettavuuden kolmannen osapuolen ohjelmien osalta, SE:ssä eivät toimi kuin onnettomat java räpellykset...

Täältä löydät kasan kokemuksia...
    N70
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=49303
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=55989

K800i
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=54395

4. kuassa

kuassa Guest

5. frankku

frankku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos kaipaat jotain lisäohjelmia niin nokia. Jos taas haluat paremman mediavehkeen (mp3 + kamera) niin sitten erkki. Erkki on pienempi ja toimii valikoissa nopeammin.

6. xXx

xXx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 30.06.2006
  7. xmedia666

xmedia666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ericsson hitusen laadukkaampi ja kestävämpi, nokialla symbian alusta joka ratkaisee puhelimen merkin ainakin omalla kohdallani.

8. poikam

poikam Guest

harmi kun perjantaina ei ollut muutamassa liikkeessä yhtään ericssonia olis nähnyt livenä millanen kapistus toi k800i on. mua hieman arvelluttaa toi nokia monestakin syystä joten taidan kallistua sony ericssoniin.

9. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    itse kallistuisin nokiaan symbianin suuren ohjelmisto tarjonnan vuoksi sekä siksi että nokialaiseen löytyy aina latauspaikka myös matkoilla vaikka oma laturi unohtuisi matkasta.

10. laspa

laspa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä taas kallistuisin SOnyEricssoniin juuri tuon symbianin takia.. :D
    Tuo on kyl totta, että joka paikasta löytyy Nokialaturi, muteikös N70sessä oo tuo pienempi pistoke, ja tokko niitä adaptereita ny vielä niin tiuhassa on et tässä tapauksessa kannattaa laskea sen varaan ;)

11. poikam

poikam Guest

Juuri tämän symbianin takia minäkin ericssoniin kallistun. mulla oli joskus nokian 6600 ja käsittääkseni siinä oli toi symbian järjestelmä enkä oppinut käyttämään sitä ikinä ja vaihdoin sen sony ericssoniin enkä ole vaihtoa katunut päivääkään.

12. Fidelaar

Fidelaar Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla meni hermo N70 malliin kun ei toiminu kunnolla vielä viidennen huollonkaan jälkeen. Nykyään Samsung ja toistaiseksi toiminut.
    Nokia teki sitä, että välil ku joku soitti, se ei soinu eikä tärissy ollenkaan. eli jos et juuri sillä hetkellä katsonut ruutua, et voinut huomata että joku soittaa.

13. kuassa

kuassa Guest

Sukulaisella eräs Nokian simpukka mallista taas katosivat äänet jostain ihmeen syystä yhtäkkiä. Herätykset tai soittoäänet eivät vain suostuneet kuulumaan. Muutos tapahtui illan ja aamun välillä kun kyseinen henkilö nukkui.

Viime lauantaina tuota kovasti ihmettelimme.

Varmaan monella valmistajalla on jotain vikoja malleissan, oma mutu on se että Noksulla niitä on enemmän softassa.

Nokioita tosin on enemmän liikenteessäkin, silti ei ole tullut Erkin kanssa vielä koskaan softabugeja vastaan.

Nykyään vaikuttaa minusta myös siltä että Erkkien valikot ovat loogisempia kuin Nokian, mutta kyse voi olla myös allekirjoittaneen tottumuksesta.

14. xmedia666

xmedia666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eihän tuolla symbian puhelimella mitään käyttöön liittyviä eroja muihiin puhelimiin ole, sehän vain tarkoittaa että puhelimeen voi asentaa symbian-ohjelmia, joita on saatavilla paljon enempi kuin java-ohjelmia. Eli siis saatavilla vain enempi ja hyödyllisempiä ohjelmia, en kyllä ymmärrä miten se käyttöön vaikuttaa.

Tuttu juttu, en ole koskaan luottanut nokian herätyskelloon, töistä olen myöhästynyt useampaan otteeseen, joten nykyään en ainakaan tärkeisiin herätyksiin laita nokiaa:D

Viimeksi muokattu: 06.07.2006
  15. laspa

laspa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oma gageni on hidas, jumittava ja kaatuileva. Veljen N70 on hidas, jumittava ja kaatuileva. Eli on sillä jotain vaikutusta ;)

16. Sokar80

Sokar80 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    nyt on [bold]Nokia 6630[/bold] sympian s60 ja [bold]Samsung e730[/bold] ja kyllä kummatkin on hyviä tai ei mitää toimimattomuus \ käyttö ongelmia

6630 työ puhelin mutta monesti myös vapaa ajalla mukana tykkään 6630 isosta näytöstä mutta Samsung e730 simpukka muotoilu on taas joskus parempi riipuu mieli alasta kumpi tulee mukaan nyt 6630 vyöllä

17. agent_999

agent_999 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Riippuu käyttäjästä kummasta tykkää viihdekeskuksesta vai vähän huonommasta. Musta tuo nokia N70 vois olla hyvä vaihtoehto kuin se erikson

18. jahlberg

jahlberg Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ennemmin mä ottasin ton ericssonin ku ton nokia n70, koska on armottoman hidas ja toiseksi kui se on soneran kytkykauppa puhelin niin kohta joka teinillä se on kourassa eli ericsson vaan ostamaan

19. Muukka

Muukka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ota ehdottomasti erkki! Itselläni oli K750i vuoden, ei kertaakaan huollossa. Tiemme erosivat kun luuri katosi juhannus riennoissa, syletti melkoisesti. Nyt hain K800 ja todella laadukas laite. Ei se nokiakaan huonolta tuntunut, mutta vähän tökkivältä se tuntui ja "paljon" isompi. Kamera on erkissä ihan eri planeetalta kuin nokiassa. Nokian heikkouksia on lisäksi esim. softa päivitykset jotka tapahtuu nokian huollossa, erkki myöntää avoimesti että softissa löytyy aina bugeja ja päivitys onnistuu koti koneella usbi kaapelin kautta erkin päivitys ohjelmalla. Ja kaikki kokeilemani pelit ym. java-sovellukset mitkä oli nokian puhelimiin, toimi myös erkissä ongelmitta.

Ennen oli perusteltua ostaa nokia koska se oli kotimainen, nykyään kotimaisuus aste on vain nimi...

Viimeksi muokattu: 14.07.2006
  20. laspa

laspa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ottaako joku muka SOneran kytkykauppoja :O ;)

K800 on varmasti yhtä hyvät ellei paremmat viihde (musiikki/kamera jne) ominaisuudet ku N70. Ratkaiseva ero on tuo lisäohjelmien saaminen, joka ei mun mielestä kovin suuri etu ole, ellei sitten peräti haitta.. ;)

21. frankku

frankku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pakko sanoa etta mä olen ainakin koukussa tohon S60 alustaan. Mä pääsen töiden takia kokeilemaan erilaisia puhelimia ja aina sitä sen alkuihastuksen jälkeen tekee mieli palata Symbianiin (puutteista ja ongelmista huolimatta). Tietysti tulee sellainen fiilis että noi S60:t on vähän turhan isoja ja kömpelöitä mutta silti ne lisäohjelmat houkuttelee aivan liikaa. Tietysti eihän niitä osaa kaivata jos ei ole ikinä ole käyttänyt, tai siis tarkemmin ottaen tarvinnut. Se on eriasia jos joku on joskus kokeillut jotain softaa ja todennut että oishan tää ihan kiva mutta... kuin että sitten ois oikeesti tarvinnut joka päivä jotain.

Jaa tämä sivu