Sony DVP-NS38 & mikä tiedostomuoto ?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Konemake 24.05.2007.

  1. Konemake

    Konemake Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on Sony DVP-NS38 dvd-soitin. Minulla on koneella Humax CX PVR-9200C digiboxsista siirrettyjä ohjelmia.

    Mihin tiedostomuotoon ohjelmat pitää muuntaa, että ohjelmat näkyisivät kyseisen dvd-soittimen kautta ?

    Mitä ohjelmaa tulisi käyttää muuntamiseen. Minulla on koneella Nero 7 Premium 7.8.5.0 versio. Onko siitä apua muuntamiseen, jos on niin miten se tapahtuu ?

    Digiboxsista siirretty alkuperäinen tiedosto on ts-loppuinen.

    Neuvokaa minua kun en tiedä näistä tiedostojen muuntojutuista mitään. Kiitos !
     
  2.  
  3. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oliko sulla siinä Nerossa se Vision lisäkikkare ? Se meinaan lukee myös suoraan noita Humaxin .ts tiedostoja (ainakin minulla), en tosin kokeillut loppuun asti tuolla Nerolla kun alkoi aikaa kulumaan pari tuntia yhtä leffaa kohti :(

    Minä teen yleensä noin:

    -Demuxaus ProjectX:llä (tuohan sulla jo toimi)
    -DVD-authorointi Rejig ohjelmalla http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/rejig.cfm
    -Rejigin tekemät AUDIO_TS ja VIDEO_TS kansiot poltetaan DVD:lle

    Nuo Topfieldin ohjeet pätee kyllä Humaxin tallenteisiinkin:
    http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/DVDn_Poltto
     
  4. Konemake

    Konemake Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yritin kokeilla tota ohjelmaa. Sain aikaiseksi jonkin video_ts kansion jossa on VOB-loppuinen tiedosto, mutta kun likkaan sitä, niin tulee ilmoitus jostain virheestä. Ohjelma jonka linkin anoit vaikuttaa helpolta. Mutta mitä valikkoa tulisi käyttää, jotta saisin poltettua aluksi yhden ohjelman dvd-levylle, kokeeksi.
     
  5. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    -Paina ekaksi "DVD Author "-nappia
    -seuraavaksi lisäät siihen ProjectX:n tekemän videotiedoston
    -lisää ProjectX:n tekemä Audiotiedosto
    -Vielä kerrot sille minne kansioon tallennetaan "Output stream destination"
    -lopuksi create ja odottele rauhassa, että homma on valmis

    Rejig on vähän huono, kun se ei ilmoittele milloin hommat on tehty eli pitää tarkkailla sitä Video_ts kansiota, kun sinne ilmestyy jotain .ifo ja .bup päätteisiä fileitä, niin sitten on valmista.

    Se VIDEO_TS kansion toiminta on helppo testata
    -käynnistä VLC (olihan se sulla asennettu) http://www.videolan.org/ ja file valikosta valitset "open directory" ja valitset siitä sen syntyneen VIDEO_TS kansion, jos toistuu ongelmitta, niin homma toimii.

    Ja jos toimiii niin AUDIO_TS ja VIDEO_TS kansiot poltetaan DVD:lle

    Niin joo se virhe .vob tiedostossa, olikohan ReJigillä vielä homma kesken ? Mikä se virheilmoitus oli ?
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2007
  6. Konemake

    Konemake Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kun yritän käyttää Rejig ohjelmaa, aloitan muutamisen tulee ikkuna Windows on havainnut virheen, tuote on suljettava. Mulla oli käytössä versio 0.5.05. Tarvitsisi saada toimiva versio ohjelmasta.
     
  7. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  8. Konemake

    Konemake Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sain asennettua ohjelman antamastasi linkistä. Mutta mihin muotoon alkuperäinen ts loppuinen tiedosto pitäisi muuntaa ProjectX ohjelmalla jotta tiedosto aukeaisi DVDAuthorGUI ohjelmassa ? En pääse kokeileen DVDAuthorGUI ohjelmaa, koska ei löydy sopivaa tiedostomuotoa.

    Mikä ohjelma sopisi ProjectX kanssa yhteen, että voisin sit muuttaa jollakin ohjelmalla tiedoston vielä dvd-soittimelle sopivaksi ?
    Kyselit mun käyttistä niin se on windows XP Pro.
    Tämä tiedosto juttu alkaa käydä tosi työlääksi !
     
  9. Konemake

    Konemake Regular member

    Liittynyt:
    10.09.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sain ainakin väliaikaisesti ratkaistua muunto-ongelmani ja dvd-soitimessani näkyvyys ongelman.

    Muutan digiboxin tiedoston ProjectX ohjelmalla ts loppuiseksi ja aluksi poistan mainokset.

    Seuraavaksi siirryn DivX for Windows ohjelmaan ja muunnan tiedoston DivX muotoon. Lopuksi poltan tiedoston nerolla data muotoon.
    Näin asia ratkesi.

    Suuret kiitokset kaikille, jotka olette jaksaneet opastaa ja neuvoa. Erityskiitos nimimerkille arskaxx !
     

Jaa tämä sivu