Soneran laajakaista

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Kopo 09.12.2004.

1. Kopo

Kopo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla o 1M/512 yhteys ja aina ku jakaa vaikka kaverille jotain tiedostoa ja samalla itse lataan jotain niin ensin lataan 100kb/s ja sit kun alan lähettää kaverille tiedostoa niin uppi nousee johonkin 55-60kb/s ja lataus laskee noin 3kb/s. mulla o TeleWellin TW-EA701B boksi. kone on uusi niin ei oikeen voi olla adware/spywarejakaan. palomuurina nortoni. outo juttu toi ku eihä lähetys vois oikee vaikuttaa toho lataus nopeutee.

2.  
  3. kingtoni

kingtoni Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Minulla oli Soneran kanssa aivan sama homma. Jo pelkän liitetiedoston lähettäminen sähköpostissa on vaikeaa, kun uppi laskee.

Ryhdyin etsimään ratkaisua ongelmaani ja täältä palstoilta löytyi sitten monia muitakin saman ongelman omaavia Soneran tyytyväisiä asiakkaita. Viesteistä käy ilmi se, että Sonera rajoittaa uppia. Soitin vielä Soneralle ja kyselin asiaa. Eipä ne tietenkään myöntäneet asiaa suoraan, mutta rivien välistä sen kyllä pystyin tulkitsemaan.

Vaihdoin Elisan liittymään ja nyt ei ole ollut ongelmia.

Kokeile hakua sanalla sonera niin saat lisäinfoa.

4. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Kyllä se uppiminen vaikuttaa TCP/IP liikenteen downaamiseen. Kaikki paketit jotka liikkuvat TCP/IP verkossa varmistetaan saapuneiksi eli joka pakettia kohden joka menee yhteen suuntaan niin liikennettä muodostuu toiseenkin suuntaan..tämä liikenne on niin kutsuttua overhead liikennettä pakettien osoitetietojen lisäksi. Jos upit kaistasi tukkoon niin varmennus pakut ei kulje ja TCP/IP tulkitsee kaistan olevan tukossa ja rajoittaa pakettien kulkua. Tietyillä ohjelmilla voi varata pari kiloa kaistaa overheadiä varten ja taata sulava pakettien kulku.

5. kingtoni

kingtoni Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Soneran liitymän kanssa ei voinut tehdä kuin yhtä asiaa kerrallaan, silloinkin kaista oli heti tukossa (ts. tukittu). Aina kun yritin lähettää sähköpostia tai mesukalla tiedostoa, niin uppi tippui heti ~50 kt/s => ~1 kt/s. Mitään muuta liikennettä ei siis ollut.

Nyt kun mulla on tää Elisan liittymä niin kaikki toimii ihan OK, liikenteestä riippumatta.

6. jambu

jambu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miulla on nyt semmonen ongelma soneran kanssa että uppi ei toimi oikeestaan ollenkaan, vaikka down toimii kyllä ihan hyvin. DC ei oo päällä ja ilman Zone Alarmiakin kokeilin, eikä toimi. Onko se nyt Sonerassa se vika vai voiko jotain mahdollisuuksia vielä olla?

Jaa tämä sivu