Itselläni on Soneran kaapeli ja ikävät katkokset ovat vaivanneet yhteyttäni lähes päivittäin jo useamman viikon.Katkokset kestävät yleensä jopa tunteja. Vaihdoin aikoinani hyvin toimineen ADSL:n kaapeliin muutaman euron tähden. Soitot Help Deskiin eivät ole tuottaneet tulosta. Onko nyt ainoana vaihtoehtona vaihtaa yhteystyyppiä tai peräti operaattoria? Onko toisilla ollut tämäntyyppisiä ongelmia Soneran kanssa? Mikä neuvoksi? Lisään vielä, että ongelmat ovat alkaneet sen jälkeen, kun vaihdoin modeemini Motorola SB4200E:hen. Voiko olla yhteensopivuusongelma. Yhteys on 8/1 Mb. Tosin kavereillani on ollut samanlaisia ongelmia, joten ei liene modeemiongelma.
Kaapeli, kaapeli.....ei ole kokemuksia SONERAN kaapelista, HTV:n kylläkin, joten VOI olla että homma toimii eritavalla, mutta.... - kaapeli on aina jaettuyhteys (ADSL = "oma piuha") => ruuhka-aikoina/parhaina hetkinä illasta (n.18-22) kaapeliverkko on erittäin kuormitettu => netti tökkii, nopeudet tippuvat jne. Itse en ikinä enää kaapeliin vaihda, en ikinä....oli se silloin (joskus) sen verran tuskallinen kokemus. Mutta koska sinulla nyt sellainen on niin: - soita Soneran tekniseen tukee (siihen MAKSUTTOMAAN => luin juuri että pahimmilaan se voi maksaa 25€!!!! Soitin viikolla juuri tise..tilanteeni vaatii jatkotoimenpiteitä, MISTÄÄN lisälaskusta EI puhuttu - joten jos laskuun tulee lisää minun tietämättäni...taas ihmetellään..ei ollut ainakaan vielä)ja kerro mikä on ongelma Ja noista ehdotuksista - ADLS + uusi operaattori EI ole huono idea....itse vaihdan HETI kun jokin muu operaattori pystyy tarjoamaan minulle 8/1 liittymän
Juu, soitin asiakaspalveluun viimeksi kaksi viikkoa sitten ja sielta sanoivat ottavansa yhteyttä. Sitä yhteydenottoa ei vaan sitten koskaan tullut. Yleensäkin soitin sinne joka kerta, kun yhteys katkesi, eli lähes päivittäin monen viikon ajan. Ilmaista sen soittamisen pitäisi olla, en tosin ole huomannut puhelinlaskusta tarkistaa asiaa. Nyt olen vakaasti päättänyt vaihtaa ADSL:ään takaisin. Odottelen vain sopivaa tarjousta ennenkuin toimin. Oli turha vaihtaa silloin aikoinaan ADSL kaapeliin, mutta virheistä oppii. Nyt on kaapeli toiminut pari viikkoa ilman katkoja, minulla on kone auki aamusta iltaan, mutta nyt on myöhäistä toimia, olen päätökseni tehnyt. Meillä on saatavana myös nopeampia ADSL-nopeuksia saa nähdä, mihin päädyn.
juu..noh nyt taas nettini toimii...soittipa jopa sonerasta kaveri ja jutteli myös niitä näitä - vika jäi tosin arvoitukseksi Saisin itsekkin nopeamman linjan, mutta nykyisin en enää käytä nettiä niin paljon kuin joskus joten tuo 8/1 on vähintään riittävä.... Suomessa tämä yleinen 1mb upstream on lähinnä se joka pännii....10/10 olisi kiva, muta koska elämme internetin kehitysvaltiossa nimeltä Suomi...tuo ei ihan helposti onnistu.