Eipä kukaan sattuisi tietämään mitä salasanoja soneralla on sellaisella laatikolla kuin 3Com Office Connect 812? Olis kiva päästä kattelemaan firman purkkiin, kuin netti ei ihan kokoajan halu toimia. Meil on siis toillainen vuokraboksi, eikä soneraa saa helposti paikan päälle (tavallinen vastaus soneralta: "Laitamme kyseinen laite valvontaan." eikä sieltä sen jälkeen enään mitään kuulle) Thnx,,
Ne salasanat on siellä tarkoituksella, ettei tarvitse tulla sen takia käymään, kun tietämätön käyttäjä on vähän "säädellyt" boxia. Jos on toiminut aiemmin täysin hyvin, vika ei todennäköisesti ole siinä boxin asetuksissa. Suoria ohjeita en pysty antamaan, kun boxin merkki ei ole tuttu, mutta nämä ohjeet käypi varmaan tuohonkin: Katso boxin ohjekirjasta miten tuolle kyseiselle mallille voi tehdä hardware/syvä-resetin. Resetin pitäisi palauttaa boxiin tehdasasetukset ja salasanan (löytyy ohjekirjasta; yleensä 1234 tai password). Yhteyden tyypistä riippuen pitää muistaa laittaa oikeat asetukset boxiin (esim. PPPoE). Uudemmat yhteydet toimii yleensä oletusasetuksilla (dhcp). Nuo yhteys asetukset pitäisi löytyä palveluntarjoajan webbisivulta.
Joo, no en ole ihan tietämätön, korjaillu tietokoneita jo kohta 10 vuotta, ja virittäny vähän win 2003 serveritä sun muuta... Jos sen resetoi, niin sitten käyttäjätunnus on adminttd ja salasana adminttd. Pitää kai koht laittaa omaa ADSL-lootaa siihen ja sitten kattoo että mitäs sitten tapahtuu.