Kaksiviikkoa sitten rupesi Soneran laajakaista pätkimään.Pingit nousivat 50:stä 140:een.Ajattelin että on joku hetkellinen häiriö.Ongelma ei korjautunut ja laitoin mailia Soneraan.No sieltähän ei ole tullut mitään vastausta.(aikaisemminkin sonera vastaa jos jaksaa)No tsekkasin Neo tracerilla miten data liikkuu ja siellähän näkyi vikaa olevan matkalla. Seuraavaksi pistin postin kulkemaan Telialle ruotsiin.Sieltähän tuli nopsasti vastaus. Dear... The problem is not in our net. Please contact Sprintlink, the problem seems to bee there’s. Elikkä nyt sitten seuraavaksi yhteyttä Sprintlinkkin kun siellä vika. On tuo asikaspalvelu mennyt aimo harppauksen eteenpäin jos ei linjat toimi niin sinun pitää itse ne hoitaa kuntoon.Taitaa olla ainoa vaihtoehto vaihtaa uuteen liittymään kun ei viitsi maksaa turhasta. Kaikilla ystävilläni joilla on SONERAN laajakaista niin on sama ongelma,muut esim baana elisa.. toimivat aivan normaalisti. Mitäs tässä muuta voi kuin ostaa lentolippu saksaan ja työkalut matkaan ja linjat kuntoon.Tulee pirun kalliksi jos usein joutuu näin toimimaan. Onko mitään enään tehtävissä muuta kuin vaihdettava uuteen yhtiöön. Onko muilla esiintynyt samanlaista hyvää asikas palvelua rahat pois ja hoida itse ongelmas.
[bold]The problem is not in our net[/bold] Soneran verkossa se vika ei ilmeisesti ole. Mites ping semmosella koneelle, joka on Suomessa ja Soneran verkossa? Olispa aika mahtavaa palvelua jos oma operaattori kävis korjaamassa toisen operaattorin verkkoa, jotta omat asiakkaat pääsevät pelaamaan Vastauksia sieltä asikaspalvelusta saa tunnetusti odottaa ja linjoilla roikkua tunnin poikineen. Kannattaahan noita hintoja/palveluja vertailla ja vaihtaa operaattoria, jos on niin onnellisessa asemassa, että siihen on mahdollisuudet...
Kyllä se vastuu on Soneralla että alihankkijoiden palvelu pelaa. Heidän pitää painostaa alihankkijoita vikojen pikaiseen korjaamiseen ja/tai valita muita vaihtoehtoja. Ei ole kuluttajan vastuulla lähteä vikaa selvittämään.
No kyllähän luulisi Soneran hoitavan hommansa koska oletan heillä olevan suorat kanavat mistä vuokraavat itselleen verkkoa.Yleensä kun olen ollut yhteydessä Soneran päähän niin vaikeata on ollut. Aina on vika ollut muka asiakkaan päässä viimeeksi oli reititin rikki heillä mutta ei heillä ole vikaa olet vaan muutellut asetuksia itse jne... No nyt olen saamassa asiat kuntoon vaihdoin tänään paikallisen puhelin yhtiön tarjoamaan adsl:n mikä hienoita niin nopeus nousee 2 megaa ja hinta pysyy samana.Mutta kuitenkin kyllä hyvällä asiakas palvelulla käsitän sen että saan vastauksen,mutta suomen pää ei ole vaivautunut millään tavoin ottamaan yhteyttä. PS. Pelaaminen ei ole se ainoa syy myös lataus nopeudet saksan päästä ovat tippuneet ennen yli 200 kt nyt 50-55 kt/s.Ystävälläni saksassa on 100/100 netti muualla kaikki pelaa hienosti vain tietty alue saksassa ei pelitä
Joo katos mullakin on pingit noussu ja alkanut tulee armottomia lagauspiikkejä :S Toivottavasti saavat kuntoon!