Sonera osaa olla sitten ärsyttävä #¤#¤" 11.2

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi GyperFox 11.02.2005.

  1. GyperFox

    GyperFox Member

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sonera osaa olla sitten erityisen ärsyttävä.
    SONERA-512
    Sain tammikuun laskun 25,9 (hinnan alennus normaali 38e)

    Sonera tänään 11.2
    Sonera meinaa vähentää 650 SUOMALAISTA työntekijää. Verkko vika jyväskylän reitittimessä ym...

    JA KUN TULEN KOTIIN NIIN ADSL-LASKU ON TULLUT.
    38€ NO JIPII - SOITAN SONERALLE= YHTEYTESE ON KOROTETTU 1MT/512.

    Ne oli kuulema lähettäneet "sähköpostilla" viestin että haluutko pitää yhteyden 512:sena 29,9 €/kk aivan *29,9€/kk* (Sonera sössi taas)

    (jaakko_erkki_hämäläinen@ppp234.inet.fi)
    Kuka käyttä näin vaikeeta e-mail osoitetta, joka on piiloitettu netin syövereihin. Helpompi on esim.jaakko_hämäläinen@hotmail.com (ja se löytyy Heti)

    Eipä soneran "asiakaspalvelu" osannut vaihtaa hotmail osoitettani (Omaan tietokantaansa).

    Tämä on se Ruottin malli #:D
    Olen muuten vaihtamassa Soneraa - Dna:han. (Se on halvempi-parempi tuki kai, ei mikään jonoaika 20min olehyvä ja odota) LOL

    Saa antaa kommenttia IHAN MISTÄ VAAN
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2005
  2.  
  3. Rawman

    Rawman Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    HÄ?
     
  4. romero

    romero Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vähän samalla tavalla kävi mullekin: Edellinen lasku oli sellainen kuin pitikin eli hinnanalennus oli astunut voimaan ja yhteys pysynyt entisellään, ja nyt kun tuorein lasku napsahti laatikkoon niin yhteysnopeus oli tuplattu ja laskun summakin sen mukainen. Kun avo soitti asiakaspalveluun ja kysyi että mitä helvettiä, niin sieltä todettiin että nopeus on tuplattu verkossa toteutettavien nopeusmuutosten takia ja sitä ei kuulemma saa entiselleen ennenkuin huhtikuussa kun verkon päivitys on toteutettu. Tässähän sitten maksellaan pari kuukautta toista kymppiä kalliimpaa hintaa nopeasta kaistasta jota emme ole edes pyytäneet. Kuluttaja-asiamieheen on otettu yhteyttä.
     
  5. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    En ihmettele vaikka monet ihmiset ovat olleet todella hermona tämän takia ja toivonkin että mahdollisimman moni ottaa yhteyttä sinne kuluttaja-asiamiehelle / Soneralla tämän takia. Tuo sähköpostijuttuun vetoaminen kun on naurettavaa kun todellisuudessa harva soneran kaistan omaava edes käyttää soneran sähköpostia vaan jotain muuta. Eli ellei käytä niin miten voi tietää? Elisalla hoidettiin homma paremmin ainakin syksyllä jolloin kotia tuli kirje jossa luki että nopeus tuplaantuu ellei ilmoita halustaan pitää se samana tiettyyn päivään mennessä. Tuollaista ilmoitusta kun ei oikein voi olla huomaamatta. Itse kuitenkin arvelin että siitä pitää ilmoittaa jonnekkin ja kaverilta sattumalta kuulin että soneran sivuilta sen saa tehtyä. Ja voin sanoa että ei todellakaan ollut missään helpoimmassa paikassa se muutoksen teko kohta. Etisivulle sitä ei vahingossakaan oltu voitu laittaa...
     
  6. Harski

    Harski Guest

    Lyhyesti ruotsalainen Teliasonera:

    1. potkii satoja suomalaisia pois töistä
    2. sai syytteen verkkonsa kiskurihinnoittelusta
    3. tietoliikenne Soneran verkossa poikki tunteja
    4. on syytettynä laajasta teleurkinnasta

    Huh ! Mikä yritys lyö tuon listan ?
     
  7. m77

    m77 Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2002
    Viestejä:
    445
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Irtisanomisten yhteydessä kun vielä ilmoitettiin aivan huippu voitoista ja tuplaosinkojen jakamisesta osakkaille niin aika käsittämätöntä on. En tiedä mihin tämä maailma on oikein menossa, pelkällä ahneudella ollaan pilaamassa kaikki. Toivottavasti nyt mahdollisimman moni tajuaa vaihtaa soneran liittymänsä mihin tahansa muuhun.
     
  8. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eipä tuo sonera tosiaankaan olisi valintani millään tavalla.
     
  9. anttu33

    anttu33 Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    On se kyllä kumma....
    Ittekki kironnu tota Soneraa jo joulukuun alusta, kun ne ekan kerran lupas nostaa nopeuksia. Vaan eipä mitään tapahtunu! Seuraavaksi lupaus oli vuodenvaihteessa, eipä mitään... hinnat kyllä tippui alemman liittymänopeuden mukaiseksi, mikä jo hieman nostatti luottamusta Soneraan. vuodenvaihteessa luvattiin myös, että nopeudet nousisi viimeistään maaliskuun loppuun? Ja nyt kävi niinkuin varmasti monella, eli lasku saapui ja oli nopeamman liittymän mukainen! Ja eilen saapui sähköposti, missä oli kerrottiin, että asiakkaana on mahdollisuus nostaa liittymäni nopeutta maksutta soittamalla asiakaspalveluun. Todella kätevä tapa Soneralta hoitaa homma. Etsiskelin soneraplazan sivuilta mahdollisuutta ilmoittaa, että haluan potkua elämääni, niinkuin sonera mainosti, mutta eihän sieltä löytynyt pitkänkään etsiskelyn jälkeen mitään mahdollisuutta ilmoittaa asiasta. Lähimpänä taisin olla palvelunhallinta osiossa, missä aukesi sivu seuraavin tekstein:

    Valitettavasti sinulla ei ole käyttöoikeutta tähän palveluun. Syynä voi olla sopimuksesi irtisanominen tai purku.

    Ongelmatilanteessa ota yhteyttä asiakaspalveluun.

    Ja tokihan sen ymmärtää ettei minulla ole käyttöoikeutta oman liittymäni hallintaan, mutta jos Sonera ensin lupaa nostaa nopeudet ja sitten käskee minun tehdä sen, niin antakoon sitten näin käydä!!

    Muutenkin Soneran sivut on ihan järjettömästi rakennettu. Yhtäkkiä voi huomata olevansa jossain puhelinosiossa vaikka ei oo minkänlaista aikomusta ollukkan sinne. Ja kovasti ne halusi, että olisin matkapuhelimeni sinne liittäny (hintaa 0.13 euroa) ja tämä ilmoituskin tuli sieltä sun täältä...

    Huomenna lähtee puhelu asiakaspalveluun, mahtaa olla vastaajalla stressaavaa aikaa kun sinne saattaa tulla aika epäystävällisiä soittoja näihin aikoihin.

    Kyllähän kilpailu on kovaa ja nytkin verkot käyvät ylikierroksilla juuri liittymänopeuskilpailun takia, mutta että näin mennään kusettamaan kansaa on aika säälittävää itsekeskeistä toimintaa.

    Asiakashan on aina oikeassa!

     
  10. psychi

    psychi Member

    Liittynyt:
    04.01.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jeps...

    Eikun vaan kaikki Elisan käyttäjiksi! *

    (* huom. allekirj. myönt. asenne omaa työnant. kohtaan)
     
  11. anttu33

    anttu33 Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tänään sitten soitin Soneran asiakaspalveluun ja siellä vastasi ensin robotti, joka ilmoitti että odotusaika on noin 5 min.. No 15 minuutin, jäätelökesän ja muiden sambarumbien jälkeen asiakaspalvelussa vastattiin. Ystävälliseltä kuulostava naikkonen tiedusteli asiaani ja kun ilmoitin, että haluan nostaa liittymäni nopeutta maksutta niinkuin sähköpostissa viimein luvattiin, niin nainen kysyi hämmentyen, että haluanko siis nostaa kahden megan liittymäni 8-10 megaseksi. Vastasin että en vaan megasesta kaksi megaseksi. ja tähän nainen sanoi että minulla on jo kaksi meganen... No ei kyllä ole! Ja sitten nainen pyysi odottamaan hetken ja taas alkoi rätisevä musiikki riipiä korvaani. vimein nainen palasi ja sanoi että: "joo teidän alueenne on viimeisiä missä ei ole vielä nopeuksia nostettu". Ihmettelin sitten, että miksi hinta on sitten nostettu kahden megan mukaan, vaikka nopeus on pysynyt samana. Tähän nainen vastasi, että liittymien palvelut ovat poistuneet 1MB liittymästä ja jos haluaa samat palvelut pysyvän ennallaan on maksettava se 10 euroa enempi. Hetken menin lukkoon, että mitähän tämä nyt sitten taas oli ja nainen kertoi, että tästäkin oli ilmoitettu aikasemmin. Selailin vanhoja posteja ja kyllä siellä oli maininta, että palvelut ja hinnat muuttuvat, mutta ei kerrottu kuinka ja mitä pitää tehdä jos haluaa itse päättää liittymästään. Nojoo loppujen lopuksi lupasivat nostaa liittymäni 2Mb ja hinta pysyy samana kun nyt maksaisin 1mb. Lopuksi ilmoitin nettisivujen järjettömyydestä ja tiedottamisen puutteellisuudesta ja naikkonen lupasi kertoa asiaa eteenpäin. En ollut kuulemma ainut asiasta maininnut. Nyt vaan saa odotella kuinka kauan saa odottaa, että saavat liittymäni nousemaan, vaikka ovat kuulemma etuajassa uudistustensa kanssa. just joo joulukuun alusta asti odotellut... Mietin vain kuinka moni ei ole huomannut että nopeus ei ole noussut, vaikka lasku on. AAARGH
     
  12. Kuupo

    Kuupo Member

    Liittynyt:
    25.10.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eipä tuo nopeus ole noussut täälläkään, lasku on kyllä kelvannut lähettää nopeammasta liittymästä.Alkaa taas kerran vituttaa tuo sonera.
     
  13. Supo

    Supo Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2002
    Viestejä:
    437
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei niiku voi tajuta, miks teillä pitää olla se h.....p....Sonera sitte?????Onhan niitä muitaki palveluntarjoajia.Jos on niin laiska ettei jaksa vaihtaa niin mitä sitä tänne tulee vinettää.Ite annoin Elisalle kenkää kohtuuttomien odotusaikojen "puhelinpalvelusta"jälkeen.Otin PHP liittymän ja kyllä kannatti.Jos on valmis itse tekemään asioille jotain niin yleensä ne muuttuvat parempaan suuntaan.
     
  14. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei sen Elisankaan kans oo täällä pohjanmaalla ollut aivan ongelmatonta. :)
    Toimitusajat julmettoman pitkiä. (johtuu tosin osaksi VLP:stä)

    Ainakin VLP:n kanssa nopeuden nosto meni niin että hinta pysyi samana ja nopeus nousi sitten kun kerittiin laittamaan.
     
  15. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No kerronpas oman tarinani Soneran töppäilystä ja sekoilusta.

    Sonera oli ilmoittunut vuoden 2004 lopulla tuplaavansa yhteysnopeudet (tämäkin huijausta, koska vain download kaista tuplataan) ja laskevansa hintoja. Tulleista sähköposteista ei saanut selville, että aikooko Sonera tuplata sen hetkisen yhteysnopeuteni (1M/0.5) vai laskea liittymän hintaa. Nopeuden/hinnan muutokset luvattiin tehdä kaikissa liittymissä viimeistään 28.1.2005.

    Jäin sitten odottelemaan (pahaa aavistellen) mitä ne tälle minun liittymälleni aikovat tehdä. No kappas kummaa helmikuun laskussa luki, että Sonera ADSL 2M/512 46,99€. Nopeuteni oli edelleen 1M/512 ja tästä hieman huvittuneena, koska tällaista osasin odottaa, yritin soittaa Soneran asiakaspaleveluun. Saatuani arvattua oikeat lottonumerot, (lue: valittuani oikeat valinnat) pääsin asiakaspalevujonoon, josta ilmoitettiin ystävällisesti jonon olevan vain 20 minuuttia. Seuraavana päivänä jono oli 30 minuuttia ja rohkeana poikana jaksoin odottaa, että sain elävän ihmisen kiinni toiseen päähän. Selvitin asian ja minulle luvattiin yhteysnopeuteni pysyvän samassa (1M/512) ja liian suuren laskun summan korvattavan seuraavassa laskussa.

    Seuraavan tilinpidon tarkastuksessa tili ei jostain syystä täsmännyt, ja tajusin, että summa oli 11,99€ liian suuri, juuri tuo nopeusluokkien välinen hintaero. Sonera oli taas kämminyt, hyvitys olisi pitänyt olla seuraavassa laskussa, eikä tulla tilille. Ja sitten se pahin moka: tänään latailin RealPlayeriin päivityksia, niin nopeus oli jotain ihan epänormaalia (yli 200 kB/s). Eli Sonera meni sittenkin tuplaamaan yhteysnopeuteni, saa sitten nähdä millainen tämän kuun lasku on ;)

    Tosiaan olen minäkin harkinnut vaihtoa Baanaan näiden Soneran sekoilujen jälkeen. Baanan yhteydetkin ovat nopeampia, koska nopeuksiin ei ole laskettu mukaan mitään muuta liikennettä.
     
  16. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Drizzt: Paljonko tämä meganen soneras makso ennen näitä sekoiluja?
     
  17. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viime vuoden lopussa 1M/512 47,99€/kk. Tällä hetkellä 1M/512 35€/kk ja 2M/512 47,00€/kk. Ja tuo erotus tosiaan sitten on 12,00€, eikä 11,99€ niinkuin väitin.

    EDIT: Sonera vissiin nostanu ton 2M/512 hintaa yhdellä sentillä.
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2005
  18. anttu33

    anttu33 Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin ja täällä meillä K-Suomessa 1 meganen maksaa myös sen 47 euroo, koska siinä on virusturva ja muita palveluja (?). Muuten se olis sen 37 euroa ilman niitä. Ja taas 2 meganen samanhintanen eli 47, mutta se juuri pitää soittaa sinne ja sanoa että haluaa sen.
     
  19. anttu33

    anttu33 Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja taas ne myrkyn lykkäs. Tässä kuussa tuli sitte lasku taas 37€. Hetkeäkään epäröimättä, ettei Sonera olis taas ryssiny jotain, soitin asiakaspalveluun ja kysyin asiaa. No siellä vastattiin, että oli aikaisemmin soittanut ja halunnut 1 mega liittymän siihen 37 € hintaan. ?? Vaikka juuri edellisellä kerralla olin maksanut 47 € palveluista, mitkä eivät kuuluneet enää 1M liittymään ja samalla nostanut sen 2Megaseksi, koska hinta oli sama 47 €. Ja ne väittivät siellä, että olin sanonut että haluan pitää 1M liittymäni... En ollut uskoa korviani. Ja siinä oli vielä semmonen juttu, että alueellani ei ollut mahdollista jonkun ihme listan mukaan nostaa liittymääni 2 Megaseks. Kuitenkin kaverilla naapuri rapussa on ollut jo ennen vuodenvaihdetta Soneran 2M. Hetken aikaa väiteltyäni asiakaspalvelijan kanssa hän suostui nostamaan liittymäni 2M samantien. Mutta saapa taas nähdä koska se sitten nousee ja minkähän suuruinen on seuraava lasku... Ei oo torellista!
     
  20. Limasika

    Limasika Regular member

    Liittynyt:
    27.12.2004
    Viestejä:
    1,712
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nämä ongelmat johtuu aika pitkälle varmaan siitä, että siellä langan toisessa päässä ei ole tarpeeksi pätevää henkilökuntaa, vaan sinne on otettu miellyttävän äänen perusteella joku täti vastailemaan puheluihin ja ne sitten tuntuu sotkevan asiat. Itse aina kun soitan (elisan) asikaspalveluun niin pyydän kohteliaasti yhdistämään henkilölle joka ymmärtää kyseisestä asiasta kaiken mahdollisen/tarpeellisen.
     
  21. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olen kurkkuani myöten täynnä itse tuota Soneran töppöilyä. Vaihdoin liittymäni Elisaan, kun sitä nyt täältäkin alkoi saada. Elisaa ei mielestäni ole haukuttu ainakaan niin paljoa kuin muita operaattoreita.
     

Jaa tämä sivu