Minun pitäisi saada muutettua ip-osoite. Minulla on soneran 2mbit/256kbit kaapeli netti liittymä. Olen käsittänyt että tässä on jollain konstilla vaihtuva ip osoite. Eli ip ei ole kiinteä. Osoite siis pitäisi saada joksikin muuksi, kuin se nyt on. Osaisiko joku auttaa? Ajattelin aloittaa ihan uuden viestiketjun, koska tarvitsen juuri minun netille sopivat ohjeet.
Kone on kiinni kaapelimodeemissa verkkokortilla. Modeemi on "Motorola sb4200e surfboard cable modem".
Mulla on Soneran kaapelissa kiinteä ip.. ainakin näin olen käsittänyt mutta enhän minä expertti olekkaan Oletko saanut bannit jollekki peli-servulle? mulla ip vaihtuu eriksi ainoastaan jos kytken modeemin usb-kaapelilla koneeseen. Oletko kokeillut toisella verkkokortilla ?
Minulla on muuten windows xp. Ei ole mistään "banneista" tai vastaavasta kyse. Muuten vain pitää vaihtaa tuo ip.
Tuo verkkokortin MAC osoitteen vaihto toivottavasti riittää. http://www.home.no/exdeath/pictures/temp/mac-change.jpg (en pistä imagea kun iso kuva) tuosta oli opaskin täällä mutta se hävisi johonkin.
keskusteltii parin moden kans tuosta ja tultii siihe tulokseen että mac-osoitteiden vaihtelu ilman että tarkkaan tietää mitä tekee ei ole niin hyvä juttu ja ohje piilotettiin, jos todella tietää mitä on tekemässä niin ohjeita on netti pullollaan
Agent 007. " Tuo verkkokortin MAC osoitteen vaihto toivottavasti riittää" Minkälainen osoite siihen pitäisi laittaa? Voitko vähän opastaa tarkemmin, kun en ole niin asiasta perillä. Minä nimittäin en tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä. Pitäisi vaan saada tuo ip-osoite vaihdettua.
Pistät vaikka täyteen ykkösiä sen kohdan mikä tuossa kuvassa on. Modet voi kyllä lukita/piilotta tämän =)
ei ny lukita / piilotella mutta jos ei oikeasti tiedä mitä mac-osotteiden kans on tekemässä niin kannattaa unohtaa, tollaset nollia täytee nii voipi olla ettei kortti oikei saa ip:tä ees DD eli en suosittele tota, jos pitää saada jotenkin ip:tä piiloteltua tms. niin voi käyttää proxyjä vaikka..
Heheh mutta jos heitän sen vaikka ykkösiä täyteen niin saahan sen palautettua jotenkin? vai eikö? Miten usein ip-osoitteet vaihtuvat tälläisessä kaapeli netissä? Eikös jokaisella liittymälle ole varattu tietty määrä ip-osoitteita ja dhcp palvelimen avulla sitten joku niistä ip-osoitteista valitaan.
Sanokaas nyt edes jotain ja kiitos noista edellisistä neuvoista. No laitoin siihen tuon kuvan mukaisesti tuon ykkösiä täyteen. Kävi sillä tavalla, että koko netti-yhteys/ip-osoitteet oletusyhdystkäytävä hävisivät. Teinkö jotain väärin. Palautin sen sitten normaaliksi, mutta ip-osoite on vieläkin sama. Jos ip-osoitteita on varattu vaikka esim 5 minun liittymääni kohti, niin miten saan dchp palvelimen valitsemaan jonkun noista 4 osoitteesta, joista yksikään ei ole minulla tällä hetkellä käytössä. Konverter: Tuo usb:hen kytkeminen ei oikein onnistu, koska ei ole kaapelia joka uloittuisi modeemille asti. Toista verkkokorttia en omista . Jos kirjotan ipconfig/release sitten ipconfit/renew niin se heittää vaan saman vanhan ip-osoitteen uudestaan.
Koititko tuon vaihtamisen jälkeen tuota ipconfig /release ja /ipconfig /renew ? Se IP osoite tulee tuolta DHCP palvelimelta tuon MAC osoitteen perusteelta.
" Koititko tuon vaihtamisen jälkeen tuota ipconfig /release ja /ipconfig /renew ?" Joo kyllä kokeilin. Ja sama osoite sieltä vaan tuli kokoajan. Nyt oli jopa modeemista virrat katkaistuna 1,5vuorokautta, eikä kuitenkaan osoite muuttunut mihinkään.
Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all Ota tuosta kuvankaappaus ja laita se vaikka tänne foralle. Suosittelen nyt ihan lopettamaan sen mac-osoitteen vaihtamisen, kun et taida edes tietää mitä olet tekemässä. Jos omistat dynaamisen ip:n, eli et kiinteää, niin odottele vain. Kyllä se ip vaihtuu ihan varmasti jossain vaiheessa. Varsinkaan kun ei näytä kovinkaan pätevää syytä tuohon löytyvän.
Mitäs tuon "ipconfig/all" kuvankaappaus tässä auttaisi. Kerro jos haluat nähdä jonkun tietyn tiedon siitä. Minun on oikeastaan pakko vaihtaa ip-osoite erään häiriintyneen ihmisen takia. Eli voisin väittää ,että minulla on pätevä syy tähän.