Onko kellaan muulla ollu lähiaikoina ongelmia soneran adsl yhteyden kanssa? siis yhteyden avaaminen saattaa kestää 15 minuuttia koneen käynnistyksen jälkeen ja välillä yhtys menee poikki ja katkos saattaa kestää jopa monta tuntia... Ei ole ollu näitä ongelmia ku joku pari kuukautta... soneralta sanottiin että mun modeemin lähetystehot on liian kovat, mut aika outoa et 2 vuotta on toiminnu hyvin ja nyt ne tehot on vaan pompsahtanu liian korkealle No laskin niitä tehoja ja ei se kyllä mitään auttanu...
Eilen oli parinkymmenen minsan katkos ja sitä ennen vajaa vuosi sitten... eli ei paljoa oo ongelmia ollut soneran yhteyksissä. Ettei vaan olis soneralta unohtunut d-slammin conffaus, niitä kun pitää välillä vähän herätellä. Tai sitten sut on liitetty liian lähellä olevaan d-slammiin, voisin kuvitella että se saattaa aiheuttaa liian kovat modeemin tehot jos kyse on tosissaan siitä?
Eilen oli muutamia katkoksia ja tänä aamuna oli ihan mieluinen parin minuutin katkos, kun nostivat mun nopeutta Nyt on taas pelannut ihan hienosti ja muutenkin on yhteys pelannut aika moitteettomasti.
Mulla on soneran adsl liittymä joka on talonyhtiön kautta toimiva verkko. Sain netin joskus pari vuotta sitten. Nettikatkoksia on ollut siitä lähtien kun netin sain niin varmaan 20-30. Pahimmallaa kerran katkos kesti torstaista ens viikon tiistaihin. Yleensä kun tälläinen katkos tulee niin se kestää päivästä pariin. Olen aika pettynyt tähän soneran tarjoamaan kiinteistöliittymään. Hemmetti ku ei omat laitteet ja verkot soneralla toimi niin asiakkaat täällä joutuu kärsimään. Vikanumeroon olen joutunut soittamaan lukemattoima kertoja tästä. Sitten internet myös lagittaa paikoin myös erittäin vahvasti. Onneksi ei kuitenkaan niin usein että joutuisin lopettamaan sopimuksen. Olen kylllä harkinnutkin jo toista liittymää kun rupee pikkuhiljaa v*tuttaa tää soneran touhu. Kaikista pahinta tässä on että kun tämä katkos tapahtuu ja sattuu olemaan esim. perjantai niin netti toimii ensi kerran vasta maanantaina tai tiistaina koska vkl korjaustöitä ei tehdä! Näinkin on käynyt usein.
Kyllä yhteys on toiminut ihan suht moitteettomasti. Jokunen päivä sitten oli pari minsaa yhteys poikki. Muuten ei ole ollut mitään ongelmia pitkään aikaan.
suosittelen vaihtamaan pikimmiten jos joku muu operaattori tarjoaa hiemankin halvemmalla liittymän!! ei hinnoittelua täällä saaha ikinä alas ellei o kilpailua ja liikkuvuutta. saman huomas puheluiden hinnoissa heti kun saatiin kunnolla hintakilpailua niin johan alko hinnat tippumaan!
Eikös Sonera korvaa teille nuo katkokset? Kyllä uskoisin että neptunuksen tapauksessa vika on siellä Soneran puolella. Olis parempi että koko Sonera lähtis Suomestä niin alkais tuo ADSL liittymien valikoima monipuolistumaan. Esimerkiksi täällä ei saa mitään muuta kuin Soneraa koska sonera omistaa puhelinverkot. Törkeää!
Soneran hyviin puoliin kuulu se että ei ole portteja kiinni..itse vaihtasin jos olisi mahdollista niin soneraan. saatavilla ei ole kuin DNA ja MTV3 joka käyttää samaa verkkoa ja niissä on suljettu monia portteja joita arvitsisin serverin yllä pitoon. nyt joutuu käyttämään epästandardeja portteja.
Saattaa olla että sonera tosiaan omistaa puhelinverkkoja jossain päin suomea. Suurin ongelma on kuitenkin paikalliset puheliyhtiöt. Esim. VLP vuokraa soneralle verkkoa laajakaistaan hirveällä ylihinnoittelulla ja pitkillä asennuksen odotus ajoilla. Tästä taas johtuu, että sonera joutuu nostamaan hintoja tietyillä alueilla (paikallisen puhelinyhtiön painostuksesta), ja asiakkaat valittaa "kun on liittymät kalliita". Suomessa pitäisi ensimmäisenä lakkauttaa puhelinyhtiöiden monopoli, se on ainut tapa millä saadaan hinnat oikealle tasolle ja laajakaista joka kotiin! Käykäähän tsekkaamassa: http://www.sonera.fi/CDA.FI.Article...32_&hierarchyId=8426,00.html#paakaupunkiseutu Voitte huomata, että ei sillä sonerallakaan ole helppoa, kun on paljon eri määriteltyjä alueita ja monenlaisia hintoja yhdelle tuotteelle...
Viime sunnuntaina oli ongelmia em afterdawn/hotmail/google ei toiminu,(myös emule tipahteli,yhdisti kuitenkin)Noita tuntuu soneralla? olevan.adsl 512/512
Nerdee: Sama juttu mulla... ei saa muuta ku soneran pitäs asuu kilometri lähempänä kaupunkia nii sais muitakin liittymiä