Mulla on Soneran (Auria) ADSL ja se pätkii useita kertoja päivässä. Voiko pätkiminen johtua adsl-modeemista? Mulla on modeemina A-link Roadrunner 24AP. Tuntuu sekin sekoavan välillä ja sen asetuksiin ei pääse, kun vasta sen boottauksen jälkeen. Mä oon päivittäny siihen uusimman firmwaren. Onko jollain muulla samoja ongelmia?
Pätkiminen Auria/Soneralla on ihan yleistä kaikilla. Vika on operaattorin päässä vaikkeivat sitä myönnäkkään. Tutut valittavat tästä ongelmasta ja on siittä ollut juttua Turun Sanomien yleisönosastolla. Syksyllä vakuuttelivat , että nyt pätkiminen on loppu kun jokin laitevika saatiin korjattua , mutta ongelmat jatkuivat taas vähän ajan päästä.
Myös Alavudella (EP), on nyt Sonera pätkinyt ainakin 4 päivää. Nykyään pysyy linja auki max 5min. Vikailmoitus tehty soneralle, jos vielä pitkälle viikonlopun yli jatkuu, niin ens viikolla vaihdan firmaa.
Täällä kanssa porukat alkavat jo pikku hiljaa kyllästyä ja vaihtavat liittymäntarjoajaa. Turun alueella Auria/Sonera on pätkinyt alku syksystä lähtien ja jatkuu yhä.
Jonkin verranhan ne on tehny täällä jotain huoltotöitä, mutta alkaa kyllä menee maku tästä "jatkuvasti" auki olevasta adsllästä Ei se liittymän tarjoajan vaihto kyl välttis edes auta, mutta voishan sitäkin testata, kuhan toi 6kk tulee soneralta täyteen.
Itselläni oli tuo vika keväästä loppu kesään. Nyt on taas tullut sama vika takaisin. Noin puolen tunnin välein katkaisee nettiyhteyttä. Soneran adsl on.
Vika taitaa täällä olla enemmänkin Aurian kuin Soneran. ( Täällä ollaan Elisan asiakkaita! Se ei ole pahemmin pätkinyt (paitsi koko eilinen ilta) koko vuoden aikana , en ole ainankaan huomannut. )
tiettävästi ongelman voisi olettaa suurimmassa määrin olevan AURIAN päässä. sivuten aihetta: muistelen kokemuksena tällaista asiaa: suuri webbihotellipalvelu Int2000 käytti aikoinaan Aurian yhteyksiä kunnes kyllästyivät jatkuviin vikoihin ja hitauteen. ellen väärin muista, he siirtyivät Soneran yhteyksiin.
Sellaisen vinkin antaisin, että kannattaa ottaa paikallisen puhelinyhtiön oma liittymä (oli se sitten sonera, elisa, netikka tai vastaava). Ne toimivat parhaiten omalla alueellaan ja vikatilanteissa korjaukset tulevat nopeammin. Nämä "vierailevat" palveluntarjoajat joutuvat vuokraamaan kaikki laitteet sekä yhteydet paikalliselta ja routtaavat liikenteen vielä oman palvelimen kautta. Joutuessaan toimimaan paikallisen puhelinyhtiön kautta, tulevat näiden vuokraajien yhteydet ja niiden korjaus sekä asiakaspalvelu pakostakin hitaammiksi.