Soneran laajakaista 8/1 katkeilee satunnaisesti ja tätä jatkunut n. 2 kuukautta. Soittanut soneralle viasta ja sieltä ilmoitettu että ei löytynyt minkäänlaista vikaa. Kolmea eri modeemia koitettu, montaa eri kaapelia ja silti vikaa esiintyy. Lankapuhelinta ei ole. Modeemi: Zyxel P-661HW-D1 (hiljattain ostettu) Firmware: V3.40(AHQ.3) | 7/11/2007, (päivitetty, ei vaikuttanut ongelmaan) DSL Mode: ADSL_G.dmt System mode: routing Linja arvot: FAR noise margin upstream: 6db output power downstream: 18db attenuation upstream: 16db NEAR noise margin downstream: 3db (heittelee 2-5 välillä) output power upstream: 12db attenuation downstream: 38db ps: josko joku voisi vielä kertoa mitä nuo oikeen suomeksi tarkoittavat. Purkin logiin tulee aina tällänen kun yhteys katkeaa. board 0 line 0 channel 0, call 225, C01 Incoming Call 1500000 board 0 line 0 channel 0, call 217, C02 Call Terminated Mitään ideaa mitä voisi tehdä? Onko mitään softaa joka tekisi jatkuvasti nettiliikennettä ja pitäisi logia ylähällä että saisin kaikki katkokset talteen? Zyxelin oma logi täyttyy niin nopeasti ja uudet kirjaukset tietenkin korvaa vanhat ja ne eivät jää mihinkään talteen.
Saitko tämän jo ratkaistua? Minulla on sama liittymä ja samat oireet. Modeemi on P-660HW-D1. Yhteys toimi moitteetta 2-megaisena, mutta kun nostatin 8 megaan se alkoi pätkiä.
Aivan sama homma! Pari kuukautta pätkinyt kokoajan. Elisan 2M/512kb liittymä ja a-linkin langaton modeemi. Sama onko langattomana tai lanka kiinni koneessa. Chattailin elisan-avun kanssa, yhteys kuulemma ok, ei osannu kaveri auttaa. Ainoa apu on, kun palauttaa asetukset wlanista. Ongelma tosin poistuu vain joksikin aikaa. Outo homma!
Huonompaan suuntaan vika vain menny. Asentaja kävi puhelintolpan pääs säätämäs niin sen jälkeen puolittu nopeus ja signaali tehokki meni viä surkiammaksi. Uutta vikailmoitusta olen laittanut mutta eipä näin lomien aikaan taida mitää toimintaa olla.
Ite kans vaihtelin johtoja sun muita, ei auttanut. Mutta, kun hain Firefoxiin 3.0.5 (explorerista en tiedä) lisäosan Adblock Plus 1.0, niin yhteys ei ole enää toistaiseksi pätkinyt. Ongelma tuntuu olevan eri verkko-sivujen ns. vakoilu/urkinta/mainos-ohjelmat, jotka saadaan kyseisellä ohjelmalla blockattua. Ainakin sivujen selaus nopeutuu.
No aiemmilla konsteilla sain ainakin netin nopeammaksi, mutta nyt muutin langattoman verkon taajuusaluetta/kanavaa ominaisuuteen "long only". Aikaisempi omainaisuus oli "long and short". Kerrostalossa ilmeisesti muiden langattomat verkot voivat aiheiuttaa häiriötä. A-linkin käyttöohjeessa sanotaan seuraavaa: "..määräysten mukaan Suomessa on käytettävissä 13 eri kanavaa, jotka menevät osittain päällekkäin toistensa kanssa. Mikäli samassa tilassa halutaan käyttää useampaa langatonta verkkoa, tulee eri verkkojen kanavat määritellä niin, etteivät ne ole päällekkäin." Eli tällainen tilanne on varmaankin mm. kerrostaloissa. No toistaiseksi ei pätki, mutta aika näyttää auttoiko tämä.
Viestintäviraston testit antoivat linjanopeuksista melko hyvät, jotakuinkin Soneran lupausten mukaiset tulokset. Taitaa silti olla ainakin meikäläisellä kiinni huonoista linjoista: downstream noise margin 6db ja upstream 2db. Kokeilen toisella purkilla ja jos ei toimi niin pyydän laskemaan linjanopeutta takaisin 2 megaan. Parempi 2-megainen joka toimii kuin 8-megainen joka pätkii koko ajan.
Taitaa meilläki ollaki surkiat kuparit, kun asentaja mies kävi puhelinkeskuksella jotain säätämässä niin laski nopeus 8:sta megasta 4:ään. Linja-arvot noise margin downstream: 1 noise margin upstream: -4 (vaihtelee -4:n - 3:n välillä) Korvaus pyynnöt kyllä lähtee soneralle päin jos laskuttaa 8 megasen hinnan kun nopeus on ollut jo 4M yli 7 päivää ja yhteys vieläkin katkeilee.
miten nuo linja-arvot näkee? siis pitääkö olla jotain erikoiskalustoa vai jolliain ohjelmalla vaan? näki vähän että johtuuko pätkiminen täälläkin huonoista linjoista vai jostain ihan muusta...
Kyseisestä modeemista en osaa sanoa, mutta mitä manuaalista pikasesti lukasin että kuinka pääsee sen modeemin hallintasivulle. Accessing the Diagnostics Display through the CD-ROM A button on the CD-ROM menu called “Look at Diagnostics” (found under the “About My Cable Modem” menu) launches your browser and displays status and diagnostic information stored within the modem in HTML format (if allowed by the cable operator).
mjaa, sitten voi olla tällä vähän vaikeempi kun en ole tainnut mitään Aajureita" tai mitään asentaa koneelle eikä tuon mukana tainnut tulla edes mitään cd:tä...