Sonata III etu paneelin audio ei toimi!!!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi MentalX 14.02.2008.

1. MentalX

MentalX Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Antec Sonata III ja emona Gigabyte GA-P35-DS4, niin noi etupaneelin audio/mikki ei toimi takana kylläkin. Oon liittänyt emoon HDAlla pitäis olla tukikin sille.

2.  
  3. Daddy_

Daddy_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on sonata II, ja aikoinaan itsekkin painiskelin saman ongelman kanssa.

4. MentalX

MentalX Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kätevää, ja ois vieläkin kivempaa jos kertoisit miten tuon hoidit?

5. Gigza

Gigza Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko ennen toiminut vai lakkasiko se vaan yhtäkkiä toimimasta?
    Olethan tarkistanut, että kaikki johdot ovat varmasti oikeissa paikoissa? Itellä toimi eka hyvin, mutta kellotuksen tuloksena lopetti toimimasta. En sit tiedä et oliko biossissa jokin josta vahingossa disabloin ne.. Jaksanut viel perehtyä asiaan ku ei niin kauheena haittaa itseä.

6. Demus

Demus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tiedä onko sama vika, mutta mun ABit AB9 emolla on Realtekin integroitu äänikortti, jossa on jotenkin kehittyneemmät etupaneelin lähdöt ja taas Antecin NSK6500 kotelon etupaneelissa on "perus"liittimet.

Näiden Realtekin kehittyneempien lähtöjen pitäisi tunnistaa kun etupaneeliin on kytketty jotain, mutta nämä perusliittimet eivät mahdollista sitä.

Ratkaisu on sinänsä helppo, jos sulla on sama ongelma ja sama äänikortti: Realtek HD audiohallinta > Audio-I/O > Analoginen: Liitinasetukset > Estä etupaneelin jakin havaitseminen

Tällä tavoin emo pitää kokoajan etupaneelin liittimiä päällä ja niitä voi käyttää... haittapuolena on se, ettei se sitten mykistä takalähtöjä tällä asetuksella eli ääni tulee molemmista päistä ja joutuu mykistää kajarit sitten käsin.

7. MentalX

MentalX Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    @Gigza: Jos tosta toi HDA liitin etupaneelista pitää työntää emon F_Audio kohtaan niin joo. Ja kone on 3 pvä vanha enkä oo vielä kellottanu.

@Demus: Onko se vaa nää mun hienot tietokone skillit mutta Realtekin HDn alta ei löydy mitää audio I/O välilehteä. Ainoot mitkä tulee on Digital Output sekä Digital Input. Se kyllä havaitsee Line in at the front panelin sekä Mic in at the front panelin mutta niihin ei oo yhteyttä.

8. kilokeijo

kilokeijo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kato biosista onko hdaudio piällä :p

Jaa tämä sivu