Elikkä tarvis saada pari smartripperillä ripattua DVD:tä poltettua DVD-soittimessa toimivaksi levyksi (ja kyse on tottakai omistamistani dvd-levyistä) rippauskansiossa on tällaset tiedostot: vts_02, vts_02.d2v, vts_02lst, vts_02_0.ifo, vts_02_1, vts_02_2 jne... ja vts_02_INFO. Elikkä pitääkö noista filuista tehdä joku image ja jos niin miten vai riittääkö että raahaan ne vaan VIDEO_TS nimiseen hakemistoon ja poltan DVD-levylle sellasenaan? Ja jos niin millä asetuksilla ja mitä polttoohjelmaa suosittelette? En viitsisi testailla itse tota polttoa tietämätte ensin varmasti että onnistuu koska turhan kalliita on frisbeeksi noi DVD-r levyt.
Ei tule toimimaan suoraan koska et ole ripannut kaikkia tiedostoja kovalevylle. Kannattais aina vaan ripata kaikki tiedostot kovalevylle. Jos sulta ne löytyy ne alkuperäiset niin eihän tuo ole homma eikä mikään. Jos haluat poistaa turhat krääsät (extrat, ylimääräiset ääniraidat, tekstitykset jne) niin käytä vaikka DVD Shrinkkiä siihen hommaan.
Tuolla smartripper ohjeella juuri EI kannatais ripata leffaa kovolle. Vaan kannattaa ripata kaikki filut kovolle. Parempi tapa on esim käyttää jotain taustalla pyörivää ohjelmaa kuten AnyDVD tai DVD43, joka poistaa nuo kopiointisuojakset ja sitten ripata suoraan DVD-ROM tai DVDRW asemasta kovolle esim DVD2onella tai DVD Shrinkillä (jonka oma kopiointisuojauksen poisto ei toimi aina). DVD2one ohje: http://www.mpegit.net/dvd2one.php DVD Shrink ohje: http://www.mpegit.net/dvdshrink.php
DVD2one on ohjelma jolla saa helposti hyvää jälkeä. Idioottivarma, jopa mutsi kerran käytelly ja onnistunu ^^
Käsittääkseni olen kyllä ripannut kaikki tiedostot? Smartripper --> direct stream copy. tota olen aina käyttäny kun olen DVD:t ripannut DivX-pakkausta varten. Laitan nyt tähän kaikki filut mitä smartripper siitä leffasta rippas: vts_02, vts_02.d2v, vts_02lst, vts_02_0.ifo, vts_02_1, vts_02_2, vts_02_3, vts_02_4, vts_02_5, vts_02_6 ja vts_02_INFO. Eli saako noita filuja millään tavalla poltettua takaisin toimivaksi DVD-levyksi? Tiedän kyllä miten leffat ripataan ja oon käyttäny tota DVD2Oneakin mutta nyt tarvis noi vanhat kovolla kauan lojuneet smartripperillä ripatut leffat saada takasin DVD:lle. Olisin todella kiitollinen mikäli joku osais sen neuvoa mikäli se nyt on edes mahdollista enää noista filuista polttaa. Oot oikeessa et toi DVD43 ja DVD2One -yhdistelmä on parempi tapa ripata DVD. Nyt tarvis vaan saada kovolle lisää tilaa ja talteen noi vanhat smartripperillä ripatut leffat. Kiitos etukäteen neuvoista!
DVDR leffojen teossa kannattaa aina melkeen ripata ne kaikki filut sinne kovolle. DVD rakenne on sellainen että jos jätät ulkopuolle filuja eli et rippaa niitä mukaan niin se rakkene särkyy ja ne filut ei toimi dvd-soittimessa. Esimerkiksi tuossa sinun tapauksessa sinulla on VTS_02 title setin filut, mutta dvd tarvitsee aina VTS_01 title setin (ja vähän muutakin joskus). Pelkästään uudelleen nimeäminen ei riitä joten joudut kikkailemaan. Myöskään vaikka nuo tiedostot olisivat olleet VTS_01:sessä niin sekään ei auttaisi jos kyseisessä dvd:ssä olisi käytetty toisissa title set:eissä menurakenteita. Noh ei hätää kyllä noistakin vielä DVDR leffan saa aikaan ;o) Voit tehdä sen monellakin eri tavalla, mutta minä tekisin sen tämän ohjeen avulla: http://www.mpegit.net/Ifoedit_pgc.php Se tekee kaiken polttoa vaille valmiiksi. Muuttaa tiedostot title set 1:seksi ja tekee VIDEO_TS_IFO/VIDEO_TS.BUP tiedostot... ;o)