Skype, messenger ja f-securen palomuuri

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi gearbear 14.02.2004.

1. gearbear

gearbear Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisko joku kertoa mulle, miten saan toimimaan skypen puheyhteyden. Olen yrittänyt laittaa kaverin ip-osoitetta palomuuriin ja säätää portteja, mutta ei onnistu. Puheyhteys ei toimi. Ei msn messengerillä eikä skypellä.

Netmeetingillä saatiin kerran puheyhteys toiseen suuntaan, kun laitoin f-securen palomuuriin salli kaikki. Mutta sitte tuli windowsin virheilmoitus...ylläri.

Auttakaa joku auttaa ongelmassa!!

2.  
  3. Rubertti

Rubertti Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    gearbear:Voisko joku kertoa mulle, miten saan toimimaan skypen puheyhteyden. Olen yrittänyt laittaa kaverin ip-osoitetta palomuuriin ja säätää portteja, mutta ei onnistu. Puheyhteys ei toimi. Ei msn messengerillä eikä skypellä.

Mulla on Nortonin firewall enkä ole sen kummemmin portteja availlut, antanut vain sille pelkän käyttöoikeuden.
    Ainoat ongelmat mihin olen törmännyt että osa käyttäjistä ei osaa laittaa mikkiään päälle.
    El mikä firewall sulla on käytössä.

4. Sake84

Sake84 Guest

2004 versiossa se ainakin kysyy että sallitkö skypen käyttää nettiä... mutta voithan sinä säätää sen sieltä palomuurin asetuksista että kun siellä on ne ohjelmat jotka se sallii ja estää niin laitat sieltä skypen ja mesen sallittuihin...

5. gearbear

gearbear Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    on mulla palomuurissa sallittuina skype ja messenger. Ei se ole siitä kiinni. Itselläni on sygate palomuuri ja kaverillani on f-securen palomuuri. luulen että se on tuosta f-securen palomuurista kiinni. Vaikka sille sallii tietyn ip-osoitteeen, niin puheyhteys ei siltikään toimi. Ajattelin vain että jos jollakin on kokemuksia f-securen palomuurista, niin ottaisin mielellään neuvoja vastaan...!!!

6. Sake84

Sake84 Guest

kahdella kaverillani on myös f-securen palomuuri jonka kanssa käytän skypen sekä mesen ääni keskustelua... toimiiko se niillä kavereilla muitten kanssa entä sul..???

7. DimaWee

DimaWee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En uso että se on palomuurista kiinni vaan pikemminkin äänilaitteiden ja messengerin asetuksista. Esim. messengerissä sieltä työkaluista pääsee varmistamaan että laitteet toimii oikein. Ja kato muutenkin ettei mikään ole mutella yms.

8. RayGun

RayGun Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli sama ongelma, mut ZoneAlarmin ilmaisversio käytössä. Oletuksena oli päällä tiukin asetus nettiä varten. Sen kun heitti medium-tasolle puhelujen ajaks, homma toimi ihan passelisti. Sen verran paranoidi kyl oon et puhelun loputtua, heitän asetukset takas maksimille...

Jaa tämä sivu