sims 2, outo ongelma

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi purpelo 24.02.2007.

1. purpelo

purpelo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asensin siskolle Sims 2:sen (koska itse raavaana miehenähän en mitään simsejä pelaile :) ) ja vastaan tuli todella outo ongelma. Peli käynnistyy ja asentuu normaalisti, mutta jostain syystä peli ei toimi kunnolla. Eli pelattaessa simit, eivät tee tiettyjä asioita. Kuten johonkin kohtaan käveleminen ei onnistu, sim vain seisoo paikallaan ja "käsky" katoaa yläkulmasta, jotakin esinettä käyttäessä, esim TV, simi maagisesti ilmestyy television luo. Myös esim radiota käytettäessä, hahmo voi seistä vaikka talon toisessa päässä ja silti käyttää radiota. Myöskään omien hahmojen luonti ei kunnolla onnistu.
    Peli on ennen toiminut aivan mainiosti, mutta nyt formatoin koneeni ja asensin kaiken uudelleen, päivitin myös näyttikseni ajurin, uusimpaan mahdolliseen (näyttiksenä X700 pro) direct X on kohdallaan.
    Olen myös asentanut pelin tässä parin päivän sisällä n. 10 kertaa uudestaan kaikille mahdollisille asemille (myös C:lle, koska jotkut pelit joskus eivät toimi ellei niitä asenna C:lle)
    Itseltäni meni nyt viimeisetkin hermonriekaleet, enkä jaksa enää edes yrittää keksiä ratkaisua... joten onko kellään mitään ideaa miten ongelman voisi saada korjattua. Mielestäni olen tehnyt kaiken voitavan ja olen sentään touhunnut tietokoneiden kanssa viimeiset 11 vuotta. Näyttiksen ajureiden "vanhennusta" en tosin onnistunut kokeilemaan koska en löytänyt mistään vanhempia ajureita

2.  
  3. kiiveri

kiiveri Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kokeillut pelin päivitystä?

4. purpelo

purpelo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ai niin, unohtui. Eli kyllä, päivittänyt olen.

5. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kokeillut Omega-ajureita?

6. purpelo

purpelo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    omega-ajureita... hmm, en kyllä muista ikinä kuulleenikaan sellaisista. Eli tuskin minulla niitä edellisellä kerrallakaan oli asennettuna, mutta kerro nyt ihmeessä lisää :) Ovatko ne siis näyttikseen, vaihtoehto ajureita ja mistä saisin ne? Ja tuli vielä mieleen, että vielä en ole koneelleni ehtinyt asentaa mitään video codekkeja, mutta en itse ainakaan usko niiden vaikuttavan, mutta mainitsin nyt.

7. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ne on näyttiksen ajureita, löytyy nvidialle ja atille. Itsellä atin ajurit temppuili mut omegan toimii loistavasti. Tuolta saat omegan.
    http://www.omegadrivers.net/

8. purpelo

purpelo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en saanut asennettua ajureita, mutta siinä on myös hyvät puolensa. Huomasin vasta nyt että windows ei ole vieläkään ottanut SP2:sta update sivustolta... toivottavasti se nyt sentään joskus sen sieltä saa. Voisiko tämä sp2:n puuttuminen jotenkin vaikuttaa asiaan?

9. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Saattapa ollakin, tyttären koneella on sp2 ja sims2 pyörii moitteetta.
    EDIT:
    Entiset ajurit pitää poistaa ensin ja kone bootata ennenkuin asentaa uudet ajurit.

Viimeksi muokattu: 25.02.2007
  10. purpelo

purpelo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    asensin nyt windows download centeristä it-ammattilaisten service pack2 koska en sitä tavallista jostain syystä updaten kautta saa. Kokeilin myös noita omega ajureita, mutta mitään muutosta ei ollut.

11. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Se peli pitäisi varmaan asentaa sp2:n jälkeen uudestaan.

12. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kokeilitko vielä tuon SP2:sen jälkeen laittaa pelin uudelleen?

13. purpelo

purpelo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo kokeilin asentaa pelin uusiks, ja asensin vielä näyttiksen ajuritkin sp2;n jälkeen uusiks

14. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    En muuta keksi kuin pelin data olisi jotenkin vahingoittunut, levy naarmuutunut tjs.
    EDIT:
    Kai poistit pelin ja kansiot ennen pelin uudelleenasennusta?

Viimeksi muokattu: 25.02.2007
  15. purpelo

purpelo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu poistin pelin kansiot/rekisterin, ja levyssäkään ei ole vikaa, koska , kun muutaman asennuskerran jälkeen peli ei toiminut, niin otin netistä jokaisen cd:n .mdf tiedoston ja asensin niillä. Yritin myös, purkaa mdf ja polttaa ne levylle, sekään ei auttanut. Olen tehnyt kaiken mitä mieleen tulee :) onko nyt niin että sisko jää ilman peliään

16. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    En muuta keksi kuin pudota näyttiksen grafiikoita, tytöllä toimii Radeon 9000:lla hyvin.

Jaa tämä sivu