Ongelma Sims 2+lisäosat resoluutio ongelma

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Ronsuli 29.08.2014.

  1. Ronsuli

    Ronsuli Member

    Liittynyt:
    08.01.2012
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on ostettuna levyillä (ei originisss) kaikki lisäosat lemmikki elämään asti. Kun käynnistän pelin en saa valittua muuta resoluutiota kuin 800x600 vaikka näyttöni on 1920x1080. Olen kokeillut muokata graphics rulee.Sgr lemmikkielämää tiedoston resoluutio osia laittamalla kaikkiin 1920x1080 mutta silti peliin ei tule enempää resoluutio vaihtoehtoja :( mikä tähän auttaisi?
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Siellä on samassa conffi tiedostoissa sellainen kohta mikä päättää vram koon jos näyttistä ei tunnisteta, sen kun muuttaa vaikka +2000 niin aikeaa resoluutiot.
     
    Legitti ja Ronsuli kiittävät tästä.
  4. Ronsuli

    Ronsuli Member

    Liittynyt:
    08.01.2012
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos kovasti JoniS :) pitää kokeilla tätä. Osaatko sanoa vielä, että millä sanalla tuon vramin löytäisi hakua käyttämällä?
     
  5. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Ei kyllä harmaintakaan muistikuvaa millä haku sanalla etsiä, mutta muistelisin että sen muutetavan kohdan oletus arvo on 32, eli sillä se varmaan löytyy.

    E:
    Koodi:
    if (not $useSoftwareRasterizer)
       # failed to obtain device texture memory size, force to 32MB
       if ($textureMemory = 0)
          seti textureMemory       2047
          setb textureMemorySizeOK false
       endif
    Tuossa on jo muutettu tuo arvo, eli sinulla lukee tuossa 2047 tilalla 32 ja sitä muuttamalla aukeaa asetukset.
     
  6. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  7. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    STEP 3 kannattaa jättää tekemättä tai muuttaa se takaisin miten se oli kun 1920x1080/tms. resoluutio on saatu otettua käyttöön. Omalla nVidian kortilla ainakin varjojen kanssa on ongelmaa ja jos seti low/med/high on pakotettu maksimiarvoon (3), niin varjostus on aina täysillä ja simssien alla näkyy musta neliö.

    E: Varjostusta voi muuttaa vasta kun pelaat tontilla. Naapurustossa sitä ei voi muuttaa jostain syystä ja esim. uuden perheen luonnin yhteydessä varjo voi näkyä väärin.
     
  8. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Viimeksi muokattu: 01.09.2014
  9. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Tuolla ei ole ratkaisua mustiin laatikoihin simien alla. Tai no, on siellä tuollainen:
    "The easiest way to deal with this problem, is to set shadows in the game to Medium."
    Eli sama ratkaisu kuin mitä nyt käytän. Ainoa mikä jää puuttumaan medium-asetusta käytettäessä vrt. high-asetus on objectShadows.
     
  10. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ainakin minulla oli apua.
     
  11. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Tuo korjaus on vähän sama kun joku sanoo, että Windows Update ei toimi ja "ratkaisuna" siihen ongelmaan on poistaa Windows Update kokonaan käytöstä. Sanon sen kuitenkin että tuolla purkalla tuo resoluutiokikka toimii ihan ok, koska vaikka varjostusasetukset on pakotettu maksimiin, niin varjot näkyvät oikein kun editoi pelin tiedostoja ja poistaa sitä kautta varjostuksen käytöstä. Conffitiedostoa kun tarkastalee niin käy selväksi miksi joillain ihmisillä peli on pakotettuna Low-asetuksille ja resoluutiota ei voi vaihtaa mihinkään. Eli ATI kun uudelleenkäyttää noita vanhoja näytönohjaimien numeroita, niin sieltä tulee vastaavuuksia ja peli kuvittelee, että koneessa on joku antiikkinen näytönohjain. Tuota asetustiedostoa kun muuttelee vähän järjen kanssa, niin peliin pitäisi saada kaikenlaisia asetuksia käyttöön :)
     
  12. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Koodi:
    if ($textureMemory = 0)
          seti textureMemory       2047
    Tämä on lähinnä se tärkein muutos, tuohon 2047 tilalle voi laittaa isommankin numeron. Itse en ainakaan resoluutio säätöihin yms. Koskenut conffi tiedostoissa ja kaikki asetukset aikesi.
     

Jaa tämä sivu