Googlettamisen jälkeen käännyn viimeisenä oljenkortena tänne. Sattuuko kenelläkään varmaa keinoa saada SimCity 3000 Windows XP:ssä (SP2)? Vai onko todella niin, ettei se toimi? Eli siis omakohtaisia kokemuksia perään tässä. Netistä kyllä löytyy kaikenlaista arvelua esim. yhteensopivuusasetuksista (kaikki 95:stä 2000:een on kokeiltu), mutta niistä ei ole ollut minulle apua. Niin, en usko että saan tuota toimimaan, mutta kaiken varalta ajattelin kysyä asiaa.
Millaista vika herjaa heittelee? Itse ainakin pelasin SC2000 Xpeen alla eikä paljon ollut ongelmia. Luulisi ainakin joku pätsi tjsp. olevan tuohonkin vaivaan.
Joo, anteeksi, olin jo selannut niin monta sivua samasta ongelmasta, että unohtui kertoa riittävän tarkasti oireista. Niitä tosin ei ole paljon: peli lähtee latamaan, mutta mitään muuta ei sitten tapahdu. Sama ongelma tuntuu olevan monella muullakin XP:tä käyttävällä. Koneessa riittää rahkeet, ja testattu kahdella eri kokoonpanolla (sekä XP Home että Pro, molemmissa SP2).
Itselläni on Win XP Home (SP2). Ja sain kyseisen SimCity 3000:n asennettua, ladattua ja pelattua ilman mitään takkuiluja. Joten todistettavasti kyseinen peli toimii XP:ssä. Enkä itse tehnyt mitään asetuksia ennen kuin otin pelin käyttöön.
Itselläni oli samanlainen ongelma tuon SimCityn kanssa. Sain toimimaan siten, että muistaakseni Win98 emulaatio päälle ja hain netistä no-cd-crakin (siis vaikka peli on alkuperäinen). Jostain syystä tuo ei muuten toiminut.
Yllättäen sain itselleni lainaan uudelleen julkaistun (Dice multimedia) Simcity 3000:n, jonka takakannessakin komeilee omasta versiosta poiketen "XP-compatible" Ja ei kun asensin, ja nyt peli toimii (ja vielä oma CD asemassa), joten se siitä Mutta pelistä on siis olemassa versioita, joita ei saane kirveelläkään toimimaan XP:n kanssa.