Saakos tuolla no-ipllä kun on apachen niin jonkun käymään omalla koneella. Kovasti olen opetellut localhostina ja saanut kaikki kilkkeet pelaan "php" "mysql" "coppormone tms" tota en meinaa onnistuu phpBB käsittääkseni foorumi juttu Kiinnostais.
Kyllä itselläni on ollut serveri mm. tuollaisen no-ip osoitteen kautta. Hyvin toimi. Pointtihan tuossa on se, että jos koneesi IP osoite muuttuu, siis se jolla kone näkyy nettiin, pitää tuolle no-ip serverille kertoa se muuton (siis nimipalvelimelle). Oma reitittimeni osaa automaattisesti lähettää muutoksen tietyille dyn-ip palvelimille joten en tarvitse erillistä softaa joka tuosta infoaa. Siellä no-ip ja dynip tms palvelun sivuilla on kyllä ohjeet kuinka toimia.
No entäs sitten tää, olen ettinyt jos kuin tietoo mutta ei vaan missään ole. Siis on kaks konetta ja toisessa on jaetu yhteys niin saako sitä jälkimmäistä millään näkymään oikeen nettiinpäin jokin reititys tai jotain ??
Siis tuon jakamisen kanssa niin ainakin portteja saa uudelleen ohjattua, jolloin pitäisi toimia paremmin osa ohjelmista(esim P2P softat).
P2P toimii oiken hyvin "pasiivina" ajattelin vaan ku tyttären huone on lähempänä netti piuhaa ja mun kone taas sen jatkona et pitäiskös täs ruveta kovisteleen et sais ton homman pelaan tai jotai, iisi mies :==
laita molemmat suoraan nettiin niin ei oo ongelmaa. saa tyttäresikin laittaa koneen kiinni yöksi kun ei sen kone jaa yhteyttä. tai jos teet koneestasi serverin laita se jakamaan yhteys jos se on aina auki.
Niin, 5-porttinen kytkin kun enään maksaa n. 20e, ei pitäisi olla enään mitään syytä käyttää "ketjutettua" yhteyttä toisen koneen kautta. Meinaan jos ei ADSL reitittimessä ole hubia itessään. Kait kyseessä oli ADSL yhteys?