Selain toimii, muu nettiliikenne ei

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Hertta_ 15.10.2013.

1. Hertta_

Hertta_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,

En oikein tiedä kuuluuko viesti tänne vai tuonne verkkopuolelle, siirtäkää jos tarvetta.

Eli ongelma on seuraavanlainen, Toshiban Equium L30 läppärissä ei toimi Windowsin (XP Home) uudelleenasennuksen jälkeen netti kunnolla. Selaimella pääsee mihin vaan ja voi ladatakin mitä vaan, mutta esim. F-securen ohjelma ei asennu (päivitä tietoja tai varmenna tilauskoodia) ja Windowsin omat päivityksetkään eivät toimi (ei edes Windows Update sivuston kautta).

Windowsin asensin siis uudelleen koneen mukana tulleen recovery cd:n mukana (formatoi kovalevyn), jonka jälkeen olen vielä erikseen päivittänyt sekä LAN, että WLAN ajurit suoraan valmistajan sivuilta. Windowsin puolelle ajoin SP3:n koneelle vielä erikseen. Toshiban sivuilta olen myös ajanut koneelle tarvittavat ajurit ja BIOS päivityksen.

Kun katson verkon tilaa, niin yhteys on päällä koko ajan, mutta paketteja liikkuu ainoastaan silloin kun liikun itse selaimella netissä.

Missä mahtaa siis olla vika, tai asetus väärin..?

Omat taidot eivät enää riitä tämän pidemmälle, ajurit osaan päivittää ja kone on nyt kahteen kertaan vedetty alusta asti sillä recoveryllä. Auttakaa siis avutonta. ;)

2.  
  3. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Windows XP:n kaikissa versioissa ei tule uusinta Windows Update Agent -ohjelmaa eikä Windows Update tai Microsoft Update toimi sen vuoksi. Microsoft ei myöskään tarjoa sitä automaattisesti, vaan se on käyttäjän itse asenneltava.

http://support.microsoft.com/kb/946928/fi

F-securesta en osaa sanoa miksi ei toimisi. Saattaa olla esim. joku .net framework ongelma (puuttuu versio x) ja se odottaa, että käyttäjä sen ensin asentelee windows updatesta/microsoft updatesta.

4. Hertta_

Hertta_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ok, pitää kokeilla tuota, kiitos!

Viimeksi muokattu: 15.10.2013

Jaa tämä sivu