Selain tai ohjelmat kaatuilee, jos ovat yhtä aikaa avattuna

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi voi_jufe 12.08.2012.

1. voi_jufe

voi_jufe Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heips, iso on ongelma,

läppäri, ei niin uusikaan, on viime kuukausina tihenevään tahtiin ruvennut temppuilemaan, haittaa mun omia hommia kovasti paljon

ongelma 1.
    usein miten minulla on sekä selain (Firefox), että PhotoShop auki yhtä aikaa ja ongelma on, että kun olen Internetissä, niin esim. Photoshop/Word, ehkä muutkin ohjelmat kaatuu ja toisin päin

ongelma 2.
    Comodo Defence+ Alert -kysymyksiä "Salli" / "Torju" tulee jatkuvasti, eikä minulla ole minkäänlaista mielikuvaa, mitä niihin kuuluu vastaata
    saako määriteltyä asetuksissa, että kysymyksiä ei tule?

onkohan vika kaatuilemiseen:
    -koneessa (toivottavasti ei)
    -ohjelmissa
    -selaimessa
    -käyttäjässä

haittaohjelmat yms. on poistettu alle vuosi sitten, mutta kun ei malta olla installoimatta kaikenlaisia ilmais-ohjelmia Internetistä, liittyen musiikin kuunteluun, kuvien käsittelyyn ja katseluun, arkistointiin, blogeihin ja kun poistelen, niin ehkä niistä jää joitain jäämiä

vasta latasin Apollon, jonka poistin, samana päivänä jAlbumin jne. jne.

en osaa oikein ymmärrettävästi kertoa näistä ongelmista,
    joten yritin kuvien kanssa niitä esittää, linkit alla, toivottavasti toimii

saakohan tästä viestistä selvää, varmaan tästä puuttuu joitain "hienoja" koneen tietoja,
    muta ois kiva, jos joku antaisi osviittaa, voisinko yrittää itse tehdä jotain tilanteen korjaamiseksi, vai mitä tässä seuraavaksi

-tumbelo janipetteri, haittaakse?

2.  
  3. zipperi

zipperi Regular member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Comodo ei ole tuttu - vaikuttaa vähemmän käyttäjäystävälliseltä. Periaatteessa kaksi virustorjuntaohjelmaa riitelee jos yrität käyttää Malwarebytesiä. Esim. kun asensin F-Securen, se poistatti kaikki muut virusohjelmat. Ilmaisena virusohjelmana voisi kokeilla AVG:ta tai Avastia. Ja palomuurina Zone Alarm. Vakoiluohjelmia voisi torjua Spybot 2:lla.

4. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Viimeksi muokattu: 12.08.2012
  5. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,225
    Pisteet:
    243
    Tärkein unohtui, eli mikä käyttöjärjestelmä? Entä onko tuo Comodo pelkkä palomuuri vai versio, jossa on mukana sekä palomuuri ertä virustorjuntaohjelma?

Miksi olet asentanut tuollaisen palomuurin, kun et ollenkaan tiedä, miten sellaista käytetään? Riittävän suojan antaisivat Windows Security Essentials ja Windowsin oma palomuuri.

Nuo kuviesi kysymykset pitäisi olla itsestään selviä: Koska kyse oli juuri käyttämäsi ohjelman pyynnöistä, vastataan "Salli". Samalla voit jättää täpin ruutuun "Muista vastaukseni", jottei saman sovelluksen kohdalla kysellä samaa jatkuvasti. Sen sijaan, jos joku tuntematon ohjelma pyrkii internettiin tms., estät sen ja ryhdyt selvittämään, mistä oikein on kyse.

Helpommalla pääset, jos valitset Microsoftin virusturvan ja Windowsin oman palomuurin. Edellinen pitää ladata ja asentaa, jälkimmäinen on koneessa valmiina. Ongelma on kuitenkin siinä, että tuon Comodon poistaminen ei ole mikään helppo juttu. Sinun täytyy ensin pysäyttää Comodo kokonaan ja vaihtaa palomuuriksi Windowsin oma. En ole edes varma, salliiko Comodo tuon vaihdon pysäytettynäkään, vai pitääkö asia tehdä vielä monimutkaisemmin. Oleellista ja tärkeää on, että et käynnistä Lisää/Poista soveluksella Comodon poistoa ennen kuin se varmasti pysäytetty ja korvattu Windowsin tietoturvakeskuksessa. Muuten se jää kummittelemaan Windowsin rekisteriin estäen uuden palomuurin asentamisen toimivaksi.

"haittaohjelmat yms. on poistettu alle vuosi sitten"
    No tuohan ei kerro mitään tämän päivän tilanteesta. Tuo virusturvaohjelmakin on siis epäselvä: kuuluuko sellainen tuohon Comodo-versioon, vai puuttuuko virusturva kokonaan? Windows Defender ei ole varsinainen virusturvaohjelma. Tuo Malwarebytes Anti-malware on kyllä mainio ohjelma koneen haittaohjelmien etsimiseen. Kuvasta päätellen se on asentunut oikein (ainakin se on oikean kokoinen). Lienetkö vastannut myönteisesti tuohon Comodon MBAM-kysymykseen?

Siis mikä on varsinainen virusturvaohjelma? Tee sillä täysi tarkistus. Päivitä sitten MBAM ja tarkista kone silläkin, mielellään vikasietotilassa. Poista kaikki, mitä mahdollisesti löytyy. Oireet viittaavat siihen, että koneella saattaa olla joku haitake.

uusi edit: tämä loppuun tarkoitettu edit-rivi oli lipsahtanut väärään paikkaan:
    edit. kirjoitin niin pitkään, että aiheesta ehti tulla muitakin viestejä sinä aikana.

Viimeksi muokattu: 13.08.2012
  6. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,225
    Pisteet:
    243
    Malwarebytes Anti-malwaren perusversio ei ole varsinainen virustorjuntaohjelma. Se voi hyvin olla asennettuna koneella haittaohjelmien tarkistusta varten, vaikka koneessa onkin käynnissä varsinainen reaaliaikainen virustorjuntaohjelma.

e. typo

Viimeksi muokattu: 12.08.2012
  7. zipperi

zipperi Regular member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    No F-Secure poistattaa sen ennenkuin asentuu itse - olettaisin että moni muukin virustorjunta tekee saman. Kun virustorjunta on asennettu voi Malwarebytesin kyllä ajaa, olen tehnyt siten.

8. voi_jufe

voi_jufe Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ap kyselijä:

Mun tarttee varmaan ensitöikseni ruveta ihmettelemään niitä viirustorjuntohjelmiani, ja poistaa ylimääräisiä, jos saan poistettua, kontrolpanelista varmaan, vai sieltä hakemistosta, siellähän voi olla tiedosto "uninstal", kai ?

... vähän epävarmaa tää meikäläisen homma... (vähä!!!!)

ajattelin kyllä, että jos raskin, niin voisin hankkia paremman läppärin ja käyttäisin sitä vanhaa juuri lataa/kokeile/poista koneena, onko siinä ideaa ?

mutta kiitoksia ohjeista

ai niin, on mulla ainakin yksi viheliäinen ohjelma tai-mikä-lie,
    ehkä 300 MB, eikä sitä saa millään poistettua, ei näköjään etes huoltomies, käsitin, että siihen poistamiseenkin pitäisi olla eri ohjelma, se oli mun taidoille liikaa, mutta tämä olikin sitten jo aivan eri asia, ottaa vain päästä

t. janipetterin mummo
    (tai mummo ainakin) [​IMG]

Viimeksi muokattu: 14.08.2012
  9. zipperi

zipperi Regular member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Ohjelmien poistoon soveltuu esim. CCleaner tai Advanced Uninstaller Pro.

Jaa tämä sivu