Selaimet

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Renthu 14.04.2007.

1. Renthu

Renthu Guest

Terve!
    Pistäisin sellaisen kysymyksen teille, joka on seuraavanlainen; Mitä www-selainta te suositte tai käytätte?
    Itse olen käyttänyt Operaa pitkään, ja TheWorld Browseria testasin tänään ensimmäisen kerran ja vaikutti todella nopealta ja hyvältä, mutta käyttää näköjään IE :n moottoria. Onko teillä kokemuksia TheWorld Browserista? Onko turvallista käyttää?
    Kiitos.
    Ps. TheWorld Browserin koko on alle 1Mt, en meinaa uskoa silmiäni?
    Lisätietoa TheWorld Browserista >> http://www.ioage.com/en/index.htm

2.  
  3. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. LoBer

LoBer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse käytin ensimmäisenä kun sain koneen jotain Internet Explorer 5 ennen kun tiesin mikä tietoturvariski sekin on. Sen jälkeen vaihdoin Operaan, koska Opera oli silloin aika uusi selain johon ei oltu tehty niin paljon aukkoja vielä. Tänä päivänä pyörii Windowsin puolella Opera, jota on todella mukava käyttää ja on ihan nopeakin ja Ubuntulla Mozilla Firefox. Tuosta TheWorldBrowserista voisin sanoa sen verran että saattaa käyttää sitä IE ns. taustalla, eikä itse tuo mitään kun jonkun skinin/ yms... Tarkistin parilla ohjelmalla tuota niin tuli aika paljon viiruksia mukana, ja jokainen Cookie mitä sen mukana tuli, AVG Shield sanoi viirukseksi jokaisen. Tämähän voi olla tietysti yksilötapaus, mutta en suosittele muita kun Firefoxia ja Operaa Windowsin puolelle. En jää tähän lajittelemaan Linuxin loistavia selaimia koska jos en väärin arvaa sinulla on Windows...

EDIT: Lisäsin kahteen viimeiseen lauseeseen, toiseksi viimeisestä punaisella painettu teksti, sekä viimeisen kokonaan.

EDIT2: Lisään tekstiä tähän alle:

Niin ja jos tuo TheWorldBrowser käyttää IE:n moottoria, niin eiköhän se ole ainakin yhtä turvaton kun IE, jos ei pahempi.

Viimeksi muokattu: 15.04.2007
  5. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    The World Browser on vain "modi" IE:hen jolloin sen ei tarvitse sisältää koko selainta. IE on kuitenkin vaatimuksena koneella jolle se asennetaan . Enpä luottaisi mihinkään IE varianttiin yhtään sen enempää kuin IE:hen.

6. Renthu

Renthu Guest

Pääsääntöisesti käytän aina Operaa kylläkin, mutta jotenkin jään koukkuun tuohon TheWorld Browseriin, koska se on niin nopea ja pieni.
    Tiedän itsekin että IE on todella huono tietoturvan kannalta, mutta mutta, sehän on maailman suosituin selain, joten IE :n seurauksista saavat kärsiä monet muut kuin me suomalaiset pelkästään :)
    Käytän virustorjuntaohjelmistoa nimeltään NOD32, joka oli viime vuoden paras virustorjuntaohjelmisto. Voittaa jatkuvasti testeissä jne ja on niin pirun kevyt ja tehokas. Maksaa kyllä, mutta tunnen oloni turvalliseksi.
    Koneeni on periaattessa "todella" hyvin suojattu, sillä olen saanut paljon ohjeita tietoturvaan liittyvistä asioista ja vinkkejä "gurulta", vaikka kyseinen "guru" kylläkin kielsi IE :n käyttöä. Koneen asetusten laittamiseen meni muutama päivä, jotta sen sai lähes "täydelliseen kuntoon". Ei se varmaan kauheasti haittaa jos välillä tuota TheWorld Browseria käyttää, sillä minulla on omat puolustuskeinoni..?
    Ehdottakaa lisää hyviä selaimia vaan niin testaan läpi ja kertokaa kokemuksia :)
    PS. Juu, mulla on windows, valitettavasti, vaikka linuxiin olisi tarkotus siirtyä ihan tietoturvankin kannalta.

Jaa tämä sivu