Eli menin ostamaan 80G seagaten s-ata levyn ja semmoista kysyisin,että onko normaalia,että toi levy pitää hirveetä rutinaa lukiessa?3 vuotta vanha Maxtor on 10 kertaa hiljaisempi.Ei tota rutinaa jaksa kuunnella,täytyy yrittää palauttaa levy tai sitten mennä laskemaan verkot vesille,jos tohon ei ole jotain kikka kolmosta.
Hyvin paljon olen kuullut valituksia seagaten levyjen melutasosta joten ihan normaaliahan tuo on. Ja bluekkis jo sanoikin tämän hetken hiljaisimman levyn valmistajan eli samsungin. Hyvänä kakkosena tulee western digital.
Idlenä nuo seagatet on edelleen todella hiljaisia ja sen takia sopii varsin hyvin hiljaiseenkin koneeseen, niin kauan kun siinä ei ole mitään mitä jatkuvasti tarvitsisi luke/kirjoittaa. Itselläni on 300GB seagate ja en tuota itse kuule, mutta enpä sitä niin paljoa käytäkkään kun on puhtaasti storage käytössä. Käyttikset/pelit sun muut on samsungeilla. Se että minkä takia seagaten sata levyt on äänekkäitä raskaassa käytössä johtuu siitä että niiden AAM ominaisuudet on asetettu performance modeen joten niistäkin saisi hiljaisia jos sitä voisi muuttaa. Seagate itse ei vain tarjoa tähän työkaluja sillä virallisesti ne ei AAM:ää tue johtuen patenttikiistoista. Epävirallisesti tuki kuitenkin löytyy, työkalut vain puuttuvat.
Niimpä. Sen oo huomannu itekkin. Kun kone käynnistyy niin se käyttää kovon "pois päältä" tai jotain semmosta..Siinä huomaa että kun se uudestaan kiihtyy niin siitä se ääni syntyy.. kun on vaan yks kovo tällä hetkellä.