Jeps. Eli kun digiboxin hommasin niin scartpiuhoille ei löytynyt tarpeeksi paikkoja, joten hommasin scart-haaran (2-1). Haara on liitettynä television av2 koloon, ja toiset päät VHS:ään sekä DVD:hen. Kuva kyllä tulee hienosti näkyviin (kunhan ei ole samaan aikaan DVD ja VHS päällä) mutta äänet eivät kuulu juuri ollenkaan. Mistä johtuu? Olen kokeillut kahta eri haaroitinta (eri valmistajien), sama ongelma esiintyy molemmissa... Kiitos avusta!
Kierrättää digiboksin kuva? digiboxin kuvassa ja äänessä ei oo mitään vikaa... vika on ainoastaan DVD:n ja VHS:n äänissä.. ?
Hmm.. Siis, nyt mulla on seuraavan laiset liitännät: -Digiboksi (2scart) 1 televisioon, toinen videoihin -Televisio (2scart) yksi kiinni digissä, toiseen tulee haaroittimella VHS ja DVD -Videot (2scart) yksi digissä kiinni, ja toinen haaroittimessa -DVD (1scart) kiinni haaroittimessa jos en käytä haaroitinta, en saa kaikkia laitteita kiinni televisioon .. ainakin näin olen pähkäillyt.. ? pähkäilimpä uudestaan. joo sillon kaikki saa kiinni ilman haaroitinta. Tarkoittaako se sitten sitä että joudun pitämään videoita päällä kun katson digikanavia? Digiboksissa on 2x scart-out (televisioon ja videoon) onko sama kumman kytken videoihin?
Yksi vaihtoehto on antenniliittimellä videot telkkariin. Jolloin SCART:it riittää. Tai digiboksi SCART videoihin ja kierrättää sen kuvan videoiden SCART kautta televisiolle jolloin ei tarvitse vetää johtoa digiboksi-TV välillä. Eli 0 kanava päälle videosta kun katsoo digilähetyksiä. EDIT: se äidinkieli
Juu, laitoin nyt sit digiboxista tulevan antennisignaali piuhan videoiden signal-in plugiin. Ja sen lisäksi ryöstin molemmista videon signaali plugeista (in / out) antenni piuhat televisioon. Ei tarvi laittaa videoita päälle jotta nään digiboxin kanavia Meinaan jos pitää laittaa 3 laitetta päälle että näkee televisiota, niin menee mulla hermot kiitos avusta!