Olisi tarkoitus hankkia tuollainen paketti. Onko kellään kokemusta kyseisestä paketista? Vähän epäilyttää tuo näytönohjain.
en suosittele.näyttis modattu. ja menee takuu jos avaat kopan tai vaihdat osia. jaa eli mediacenter/peli konetta haet? osta tommonen, paaljon tehokkaampi näyttis.emo ei modattu. linkki digicompilta 1061 €
Niin siis ihan peli ja editointi käyttöön olis tulossa. Mitäkös meinaa se että näyttis on modattu? Ja onko tosiaan niin jos avaan niin menee takuu? Eli ei voi putsata sisältä pitkään aikaan?
Modaus (engl. modding, lyhennetty sanasta modifying) on laitteistojen tai ohjelmistojen muokkaamista siten, että saavutetaan ominaisuuksia tai toimintoja, joita alkuperäinen valmistaja ei ole suunnitellut joko selveni? eli voi olla että fujitsu on ite muokannu noita omia custom näyttiksiä siten, että se toimii hitaammin kuin ptäisi.voi olla että se toimii pcie 8x nopeudella,alhaisilla kelloilla,muistiväylä puolitettu,jne. emokin on varmaan modattu. ja tietääkseni noi fujitsun koneet on lukittu semmosella "sinetillä" ettei koteloa saa auki noin vaan.eli ei voi konetta puhdistaa jos on rehellinen. itse ainakin kallistuisin tohon itse koottuun koneeseen.voi vaikka kellotella sen jälkeen prossua kun kaikista osista on menny takuu.katos ottaa niitä piilotehoja esiin kun vakio tehot alkaa loppumaan.
Niin tiedän kyllä mitä sana modaus tarkoittaa. Kyse oli siitä että miten? Eli et ole varma että näytönohjainta olisi modattu ja et ole varma että emoa on modattu? Sinetistäkin et ole ihan varma? Olisi mukava saada varmempaa tietoa jos jollakin on? Ja onkos kone muuten tehoiltaan sopiva jos vaikka hankkisin siihen paremman näytönohjaimen?
Ei ainakaan meikäläisen FS Scaleossa ollut mitään sinettejä,enkä olisi niinkään varma tuosta takuun menettämisestä kotelon avaamisen jälkeen. Omaan koneeseeni vaihdoin paremman näyttiksen (GF6600<>GF7600GT, lisäsin kovalevyn jne. Oli sitten äskettäin emolevyn vaihto edessä takuuna ja homma hoitui nätisti. Kone haettiin kotoa ja tuotiin takaisin, aikaa meni 5 pv. Erittäin mielenkiintoisia nuo "modaus" väitteet? Omassani ei ainakaan ollut "modattu" näyttistä, emoa tai mitään muutakaan, joten mielelläni lukisin jonkin sortin esimerkkejä ja vahvistuksia tällaisille väitteille? edit: pahimmat typot pois
Hyvintodennäköisesti myös tuosta löytyy se sinetti. Ainakin vanhempien koneesta löytyy, joka on muutaman kuukauden vanha. Takuut siis menee jos sen menee avaamaan. Kun nyt katselin takuuehtoja, niin siellä ei kyllä lue mitään sinetin aukaisemisesti. Kaikki koneen huolto ja osien vaihto kielletään. Onhan toi tehoiltaan ihan hyvä. Tosin tuossa widetrakin paketissa on parempi prossu. Pakettikoneiden näyttikset ovat aina kuraa, niin myös tuossa fujitsussa. Eli vaikka et itse osaisi koota konetta, kannattaa kuitenkin ostaa osat erikseen. Atk-kaupoissa kootaan koneita. Kaikissa ei hintakaan ole mikään paha.
Älä osta valmispakettia! Tiedän mitä skeidaa ne sisältää. Joudut ostaan kokonaan uuden koneen jos meinaat ruveta pelaamaan tietokoneella. Kone kannattaa kasauttaa jossain myymälässä missä on mahdollista saada erillisiä komponentteja. Hinta on suunnilleen sama ja tehoa löytyy lähes pari kertaa enemmän.
Niin soitimpa tuossa fujitsulle ja kysyin sitä sinetti asiaa. Sanoivat että ennen ei saanut avata koteloa mutta nykyään sen ulkona olevan sinetin saa avata jos haluaa koneeseen jotain päivittää, kunhan ei sisällä olevia sinettejä riko. Onko tämä kyseinen paketti muuten tehoilta hyvä jos ostan paremman näytönohjaimen vai onko huono idea?
Itse joku aika sitten kävin kyseisen konepaketin ostaa Samsungin 228bw 22" näytöllä ja täytyy sanoa että tyytyväinen. Kaikki toiminu tähän mennessä hyvillä grafikoilla ja ilman ongelmia. Itse tyytyväinen pelaan vähän ja tässä plussaa hyvä digikortti. Riippuu ihan mihin tarkoitukseen pääasiassa konetta käyttää. Ottakaa ihmiset selvää ennenkun puhutte sineteistä ja takuista kun tietäisitte niistä edes jotain.
Ostin juuri eilen kyseisen Fujitsu-Siemensin paketin. Toistaiseksin olen ihan tyytyväinen. Turvallisuuden kannalta olisi varmasti parempi jos olisi kaksi kovalevyä (2 x 250) eikä vain yksi 500 gigan köntti. En tiedä sitten kuinka fiksu olin kun heti aluksi formatoin kovalevyn ja asensin Windows XP:n (32 bittisen)? En kyllä ymmärrä niitä puheita, että ostamalla ei-merkkikoneen pääsisi halvemmalla. Kävin useiden tietokoneen kokoajien sivuilla ja käytin heidän pakettilaskureitaan. Joka kerta hinnaksi muodostui vähintään 1500 euroa, kun yritin kootaan suunnilleen samanlaista pakettia. Se tietysti voi olla halvempaa jos itse osaa tietokoneen koota.
Modaus (engl. modding, lyhennetty sanasta modifying) on laitteistojen tai ohjelmistojen muokkaamista siten, että saavutetaan ominaisuuksia tai toimintoja, joita alkuperäinen valmistaja ei ole suunnitellut joko selveni? eli voi olla että fujitsu on ite muokannu noita omia custom näyttiksiä siten, että se toimii hitaammin kuin ptäisi.voi olla että se toimii pcie 8x nopeudella,alhaisilla kelloilla,muistiväylä puolitettu,jne.[/color] Pakko taas kysyä tuota, että miksi ihmeessä Fujitsu-Siemens modaisi koneista tai näyttökorteista hitaampia? Onko kyse tarkoituksellisesta linssiin viilaamisesta vai heidän kyvyttömyydestään vai sittenkin vain meidän omista luuloista? Jäin vain tuota valmispakettien huonouden automatiikkaa miettimään.
Näytönohjaimet eivät kyllä pakettikoneissa ole pelaajien mieleen, mutta että niitä modifioitaisiin alkuperäistä huonommiksi on kyllä ihan täyttä puppua. Asiat mitkä monesti saavat pelaajien näkemään punaista pakettikoneissa on kehno näytönohjain ja huono tai olematon ylikellottamismahdollisuus.
Kannattais käyttää tota,modaus-sanaa harkiten jos ei ole varma. Mitä on tehty ja mitä ei. On selvää että merkkikoneiden valmistajilla on sopimuksia eri komponenttien,emo,muistit,jopa prossun valmistajien kanssa, mutta nämä lisäykset on yleensä joitakin ohjelmia ynnä muuta. Mutta ei kyllä tehon alennuksia aiheuttavia,modauksia! vai oletko jostain lukenut esimerkiksi että kannattaa ostaa pakettikone koska tehoja on alennettu.Joillakin paketin valmistajilla on tietääkseni,eriasteiset ylikellotuksen suojat. Jonka takia nämä koneet ei sovellu yhtä hyvin pelaamiseen, kuin itse peliä varten kasatut.Löytyyhän niitä paketti masinoitakin jotka pyörittää pelejä ihan hyvin.Joten eiköhän tää ole jostain lusikkalaatikosta vedetty tämän kertainen modaus.
hp m8046: Näytönohjain: ATI RADEON X1650 SE, Avivo (VGA/DVI-portti,TV-lähtö, DVI-portti), 512 Mt omaa muistia, enintään 1280 Mt:n näyttömuisti kun käytössä Windows Vista. itse ainakin karttaisin tätä hpn sekunda näyttistä. selvästi yritetään kusettaa. näyttis ryöstää 700 mt keskusmuistia. ja mitä tämä tietää? tietysti tehon alenemista.
Mikä komponentti tuosta koneesta on tarkalleen ottaen modifioitu alkuperäisestä huonommaksi? Näytönohjain on mitä on, mutta sille ei ole kyllä HP:n toimesta tehty yhtään mitään.
ATI Radeon X1700 FSC on Fujitsu-Siemensin muokkaama ja nimeämä Radeon näytönohjain. Fujitsu on ostanut ATIlta chipsetin ja tehnyt siitä niin sanotun hybriidin joka on tehty pääasiassa kannettavalle mutta siitä on tehty myös Xpress kortti PCI väylään. AMD ei tarjoa ajureita tälle näytönohjaimelle eikä tällä hetkellä myöskään kannettaville. Ajurit täytyy ladata Fujitsu-Siemensin sivuilta parhaan suorituskyvyn takaamiseksi. Tässä tuotteessa haisee raha koska Radeon merkkinen näytönohjain maksaa (lisenssimaksut Fujitsulle jne.) mutta koska näytönohjain ei varsinaisesti ole Radeon vaan Fujitsu/Radeon on kyseenalaista että kone kokonaisuudessaan maksaa silti niin paljon. Radeonista joutuu tässä koneessa maksamaan tyhjästä, pelkästä logosta, supporttia ei AMD:ltä saa koska Fujitsu on tämän projektin takana.