Juu eli ongelma on tälläinen, että mulla on Sound Blaster Live 5.1 -äänikortti. ja nyt ei kuulu headsetist mitää vaikka oon asentanu mielestäni kaikki uusimmat ajurit korttiin (vers.5.12.2.252) tai ainaki se niin sanoo ku yritän jotain asentaa creativen sivuilta. Ja vaikkei ajurit olisikkaan ajan tasalla, luulisi että Headsetin tulisi siitä huolimatta toimia, koska se on toiminut vanhemillakin ajureilla. Headset on tällä hetkellä Philipsin Hg100 jossa on yks liitin mikille ja toinen sellanen musta. Edellinen headsetti toimi vähän aikaa (joku logitechin gaming headset). Ja sit se yhtä äkkiä lakkas toimimast, kun asensin Star Wars Battlefrontin, mutta ajattelin että vika oli kuulokkeissa, koska kaijuttimista (logitech x-530(5.1))kuului edelleen, vaikka liitin ne kortiin kiinni vain sillä mustalla johdolla. Mutta nyt ei toimi uusikaan Headset vaikka olen koittanut asentaa uusiksi SoundBlasterin ajureita ja muita softii, mutta ei vaan tunnu auttavan. Oletus kaijuttimet ovat stereokuulokkeet. Ongelman luultavasti saisi ainakin ratkaistua XP:n uudelleen asentamisella, mutta toivon että ongelma ratkeaisi helpommalla tavalla.
Nykyajan äänikorteissa ei enää juurikaan esiinny vahvistinta integroituna. Syy voi yksinkertaisesti olla siinä, että äänikorttisi ei jaksa ajaa signaalia kuulokkeille. Tarvitset todennäköisesti erillisen kuulokevahvistimen.