Elikkä ostin tuossa tänään tuollasen 160G kovon ja nyt kun olen asentamassa uutta käyttöjärjestelmää elikkä XP:tä se valittaa että kovalevyä ei ole olemassa. Mulla on A7N8X-E Deluxe emo. mikä voi olla syy, kova levy on "DiamondMax Plus 9".
Siinä XP asennuksen aikana se kysyy haluatko asentaa RAID ajureita niin paina F6(muistaakseni) ja sitten emolevyn mukana tullut SATA ajurilevyke sisään.
joo nyt olen tehnyt sen ja windows on kovolla, mutta nyt kun se yrittää buutata windows:iin niin se heittää vaan että "paina jotain näppäintä bootataksesi". se kovo ei edes näy Bios:ssa.
ennen normaalia BIOS:isa on RAID bios jossa se levy näkyy. Normaalista BIOS:ista käyt vielä pistämässä Boot Order:iin tuon SATA/RAID ensimmäiseksi.
Näiden ohjeiden päätteeksi en voi muuta tehdä kuin kiittää ja kumartaa, kaikki pelaa nyt, iso kiitos vastaajille. =)
Eikö mikrosoftilta saa vieläkään käyttöjärjestelmää, johon ei tarvitse raid ajureita laittaa levykkeeltä vaan esim. cd:ltä? Itsellä on vanhassa raid emossa levyaseman väylä rikki, niin paha asennella xp:tä tai w2k:ta kyseiseen väylään.
-Poy: Onkos sulla siinä vanhassa emossa normaaleja ide-väyliä? laita boottaava kovo sellaiseen niin saat sit raidin ajurit cd:ltä asennuksen jälkeen cd:ltä.