Hei. Elikkä minulla on jokseenkin vakava ongelma, Näytönohjaimeni kanssa. Yleensä pelatessa tuo Ongelma tapahtuu, ja on pelikohtainen milloin se tapahtuu. Myös tietokoneen ollessa idle tilassa se tapahtuu kauhistuttavan usein. Eli vikani on että jonkun ajan pelattuani jotain peliä, Näytöllä oleva kuva menee sekaisin, eli kuva pixelöityy sekavaksia. Tietokone ei anna mitään virheilmoitusta tai muuta huomattavaa, ja ainoastaan tietokoneen käynnistäminen virtakytkimestä auttaa. Voisikko vika olla Ylikuumeneminen? Vaikka en pidä edes keskusyksikön sivukantta paikallaan varmistaakseni että varmasti pitäisi ilma kulkea! Toinen epäilyn kohde on ajurit, minulla on 8.9 catalyst asennettuna. Ja käyttöjärjestelmäni on Windows Vista Ultimate 64-bit. Olen lueskellut netistä että virtalähteelläkin voisi olla jotain vaikutusta tässä asiassa, esim jos siinä ei tehot riittäisi. Oma virtälähteeni on Antec Earthwats 650w. Sen pitäisi riittää vai? Kiitos jo alkuun vastanneille kiperään ongelmaani. Edit. tässä on linkki juuri samanlaiseen pulmaan kuin minulla. http://forums-es.ageofconan.com/showthread.php?s=0dc1fcac41ac98bdac571899ce973e89&t=95669]
kyllä tuo riittää oletko seurannut lämpöjä, entä oletko kellottanut, tai onko ko. malli tehtaalla kellotettu?
Joo, Rupean tästä hetkestä lähtien seuraamaan niitä lämpöjä tarkasti ja katsoa että miten ne nousevat.. Kiitos vastauksestasi Yottabyte!! Edit: Tuli vain mieleeni että Tuo korttihan on PCI Express 2.0 paikkaan, ja emolevyssäni on vain PCI-E 1.0 tuki, voiskohan se johtua siitä?
Ei tua ainakaan ilmankiertoa paranna. Kotelolla on paras kierto silloin kun 'pellit' kiinni ja kunnon tuularit. Edessä imemässä ja takana ja mahdollisesti päällä lisäksi. Kun on esmes sivu auki, niin se ilma ei kulje läpi kotelon, vaan se 'pyörii' kotelossa. Ei ainakaan paranna ilmanvaihtoa komponenttien ympärillä.
No hyvä juttu, Joo elikkä nyt oisi homman nimi se, että Flashitin juuri tuon HD 4870 näyttikseni sapphire:n uudella biosilla ja nyt tässä innoissani testailen että tuleeko crashia enää.
Itsellä loppui kaatuilu kun nostin tuulettimen nopeutta siitä vakionopeudesta->34% muokkaamalla CCC profiilia. Mikä nosti tuulettimen äänentasoa samalla. E:typo
Juu olen itsekkin sitä tuulettimen nopeutta nostella sotja kertoja, mutta minulla ei se auttanut, eli silti crashia tuli. Mutta nyt kun päivitin tuon BIOS:in niin ei ole kertaakaan enää tullut kaatumista, eikä tarvitse nostella mitään tuulettimen nopeutta!
Minulla pikku kysymys koskien samaa ongelmaa, eli mistä hommasit tuon BIOS flashin ja miten asensit sen? Jos sen kerrot oisin todella kiitollinen! Kiitos ja kumarrus!
Hei, Elikkä BIOS päivityksen saat Sapphiren sivulta. (Jos sinulla siis on Sapphire kortti.) Ja sitten kun se on sinulla niin, se pitää asentaa DOS:ista käsin. Eli tee Korpusta/USB muistista MS-DOS boottaava, ja pistä ne tiedostot sitten siihen, sitten vain menet sillä DOS:siin ja ajat sen .bat tiedoston. Itsekkin osasin vaikkein ole koskaan ennen päivittäny mitään DOSista käsin. Toivottavasti auttoi.