mikä ero on 800 ja 850 välillä? onko ero merkittävä? entä sapphiren x800 xt ja club 3D x800 xt välillä? Hinta eroa löytyy mut arvot on samat.
valmistajien välillä ero ei ole kummoinenkaan. tietenkin ehkä paras vaihtoehto olisi ostaa ihan Atin kokoama kortti, mutta muiden välillä ei ole suuria eroja. paitsi tietenkin palit kannattaa kiertää kaukaa, joka myy huonompia osia parempien nimillä (näin olen kuullut) viisaammat korjatkoon, jos lausun väärää todistusta.
Oman käsityksen mukaan valmistajissa ei ole yleensä mitään eroa ja halvin kannattaa ostaa useimmissa tapauksissa. Jäähdytysratkaisu on oikeastaan se yleisin ero. Palit 9800 pro on tosiaan valmistajan kotisivujen speksien mukaan heikompi koska muistiväylä on puolitettu 256-bit -> 128-bit eli dataa liikkuu huonommin sen kautta. Joku täällä epäili sen vaikuttavan niin paljon että Palit 9800 pro vastaa 9600XT:n luokkaista korttia. Kannattaa aina googlata ne mahdolliset speksit ja verrata niitä eri valmistajien kesken, monesti joltakin arvio sivulta löytyy ne viralliset. Kotisivuilta ainakin Nvidian tapauksessa löytyy aika huonosti, miksei nekin siellä jossain ole Gainward on sitten tässä 6800LE-sarjassa MSI:n ohella se jonka korttien kanssa on sitä black screen-ongelmaa enimmäkseen, itsellä on nyt juuri sitten ilmennyt sitä ja Gainwardin mitään korttia en tulevissa konepäivityksissä tule ostamaan. Tämän kortin jäähy on myös äärimmäisen surkea. Hyviä merkkejä ovat omien käsityksien mukaan ASUS, GIGABYTE, XFX, SAPPHIRE. CLUB 3D:stä on täällä monenlaista mielipidettä, mutta noista aiemmista harvoin olen kuullut tai lukenut jotain huonoa näytönohjain saralla. Mutta, tottakai kaikilla valmistajilla varmasti on niitä maanantai-kappaleita
on ollut puhetta, että club 3D:n kortit saattavat huonolla tuurilla väsähtää nopeammin, mutta oletettavasti ne ovat vain niitä maanantaikappaleita, jotka näin tekevät. jos pari kuukautta käytetyn club 3D:n ostaa, voi olla aika varma siitä, että se pelittää kyllä pitkään, ja täyttää tehtävänsä.
Mulla ollut jo 2 club 3d:n korttia eikä noissa ole mitään ongelmia ollut, halpoja ja hyviä mielestäni.
on ollut kotikäytössä kolme club 3d:n korttia eikä vielläkään ole pahaa sanottavaa kyseisen valmistajan korteista.