Sanokaas joitain hyviä viruksen torjunta ohjelmia. Sellaisia jotka ei sekoita tai herjaa muitten ohjelmien kanssa. KIITOS ETUKÄTEEN!!!
Voisit kyllä vähän paremmin noita topicceja nimetä... Mielestäni paras on edelleen F-Prot www.f-prot.com Ilmainen, nopea, tunnistaa kivasti viruksia jne. toiset eivät vain tykkää hieman vanhahtavasti dos-ulkoasusta
Norton Internet Security; sisältää palomuurin ja aktiivisen virustentorjunnan & automaattiset päivitykset. (Kannattaa ajoittain kyllä itse käydä tsekkaamassa päivitykset myös ajoittain) Demo version mielestäni saa www.symantec.com sivuilta. F-Securen vastaava aiheutti mulla ainakin pieniä vaikeuksia, enkä veinannut saada sitä pois koneesta millään... F-Prot on täysin ilmainen, mutta passiivinen eli sun pitää itse se käynnistää/hakea päivitykset ja se on dos-pohjainen, en tiedä miten toimii XP:ssä...
F-Prot DOS-versio (on siis ilmainen) toimii XP:ssä ihan OK. Pagefile.sys:t sun muut se skippailee tietysti, mutta kyllähän sen skannaamaan ja tunnistamaan saa. Itse suosittelen kanssa Nortin 2002:sta. Ei vie turhaan tehoja, mutta hoitaa tehtävänäs kunnolla. Myös e-mail -skanneri toimii.
Itella on Norton AntiVirus 2003, ei oo ollu mitään ongelmia, yhdessä vaiheessa oli F-Secure AntiVirus mutta kun vertasin sitä Nortoniin niin huomasin että se on paljon monipuolisempi.
Itselläni on Antivir. On kyllä hyvä virus skanneri, ja vielä ilmainen. Mulla oli majaillut koneella jo pitkään virus, jota F-Prot ei löytänyt, mutta Antivir löysi sen vruksen heti, ja poisti. Oli vielä(siihen aikaan) uusin f-Protin versio, eikä muka löytänyt mitään. Meni kyllä vähän luottamus F-Prottiin ton jälkeen...
F-Securen antivirus on monesti toimeton joillekin viruksille ja troijalaisille ei taho ymmärtää mitään vaikka pitäisi olla aina ajantasalla ku päivittelin sitä joka päivä. Vaihdoin Nortonin System Works 2003:seen ja kone pelittää paljon paremmin ja scannaukset on paljon nopeampia. F-Secure on ainakin syytä poistaa ennen nortonin asennusta ku kone menee jumiin ja poiston joutuu tekeen sit vikasietotilassa. Varmaan monelle selviä asioita mut kantapään kautta opitun muistaa.
Juu on todettu että AntivirPE 6 on todella parempi kuin F-Secure jolta jää usein PÖPÖT huomaamatta.....
F-secure kyllä löytää virukset kunhan muistaa päivittää virus tietokannan. Troijalaisten yms. suhteen se on aika heikko, kuten monet muut virus torjunta ohjelmat. Mutta niitä varten on omat ohjelmat. http://www.lavasoftusa.com/ http://www.anti-trojan.net/en/home.aspx
Ilmaisista Antivir ja maksullisista Norton. Itselläni on Norton internet security TOSI HYVÄ, palomuuri ja virusohj.
olen testannut suunnilleen kaikki antivir ohjelmat ja päädyin pitämään pc cillin 2002 toimii täydellisesti, jollain muulla saattaa toimia joku muu paremmin ( epäilen kylläkin ) mutta f-secureen en luottaisi sentin vertaa :/ ps. topicin nimessä tosiaan olisi hiomista
jake.k: mulla kyllä oli f-protin uusin versio, ja se mun koneella ollut virus oli mitä ilmeisemmin aika vanha, koska .exe jossa virus oli, oli ollut koneellani monta kuukautta.