Moi! Olen aikeissa ostaa valkoisen yli 40 tuumaisen TV:n ja montaa vaihtoehtoa ei ole. Olen katsonut Samsungin 46" 3D LED-TV UE46D6517 http://www.gigantti.fi/product/tv-j...a/UE46D6517XXE/samsung-46-3d-led-tv-ue46d6517 tai sama 40 tuumaisena. TV:ssa olisi kaikki jota haluaisin: avoin nettiselain, wi-fi, dlna, usb-kovalevylle tallennus, 3D, 2D -> 3D muuntamistoiminto ja kaiken huipuksi vielä upea muotoilu kapeilla reunoilla. Mutta harmikseni olen lukenut netistä että ei kannattaisi ostaa näitä uusia Samsungin 3D-telkkareita kun ne kestää vain takuuajan eli 2 vuotta! Mikä niissä sitten hajoaa? Kukaanhan ei tähän voi varmuudella sanoa kun ei pääse tulevaisuuteen katsomaan!?
Moi. Ite ostin expertiltä samsungilta ue46d6547 (eli ilm. vähä uudempi/parempi malli) hintaan 1490€ ja Huoleton Turva 5v. (olikohan 239€ tai 269€) joka kattaa kaiken, siis vaikka itse 4,5v päästä "vahingossa" pudottaa sen lattialle. Siinä tapauksessa vakuutus korvaa automaattisesti aivan uuden tilalle enempiä kyselemättä... Mielestäni riittävä takuu tv:lle. Ja jos silloin ei enää samanlaisia telkkuja ole, kuten erittäin tod.näköistä niin saa sen hetken vastaavan tilalle, ja taas on uusi nykyaikainen tv
Olisi vaan kiva tietää, että minkähänlaisella aikakoneella nuo netin tietoviisaat ovat asian käyneet tarkastamassa. Ainakin vanhemmat Sampat on toimineet itselläni ihan ok, samoin vanhemmillani. Omien kokemuksieni pohjalta en taas itse tule koskemaan Sonyn laitteisiin, vaikka niitä netissä kehutaan näppikset kuolassa.
Moi! Kiitti mielipiteistänne! Tuo 5 vuoden turva olisikin aika hyvä juttu, pitää harkita! Ainahan joku laite voi hajota heti takuun jälkeen. Hajoaa autoissakin Mersuja ja Volvoja vaikka olisi miten uusia! Itse pidän kuitenkin Samsungia ja myös Sonya luotettavana merkkinä.
Joo, ja muutenkin. Tuuripeliähän tuo tuossa hajoamismielessä on. Ihan mikä tahansa laite voi hajota jo seuraavana päivänä. Enpä usko että oikein voi yleistää, että joku merkki olisi herkempi hajoamaan kuin joku toinen.
Tosta lisävakuutuksesta on hyötyä. Ostin 2,5 v sitten Expertiltä 40" Sonyn. Noin kuukausi sitten hajosi laitteesta emolevy. Uusi emolevy + työt 385€ Expert 5V tuotevakuutus oli silloin.218€
Ei tähän aikakonetta tarvita, historia riittää. Mulla kolmas takuu-Samppa tulossa. Vajaat kolme vuotta sitten aloitin 40A866 laitteella, välissä 40B650 ja nyt 46D7005 tulossa (tähän viimeiseen laitoin hiukan lisärahaa isomman taulun tähden). Kauppias puheli myös asiakkaasta, jonka Samppa hajosi 2,5v kohdalla ja sai hyvityksenä uuden, koska vanhaan ei saanut enää varaosia!