Samsung UE40B6050 vs Philips 47PFL8404H

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi RoIso 18.02.2010.

1. RoIso

RoIso Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarvitsisin apua telkun valinnan suhteen kun on nyt jonkin aikaa jo tullu etsittyä telkkua, joka on hinnaltaan max 1300€ ja kooltaan 40-47 tuumaa. Samsung UE40B6050 ja Philips 47PFL8404H on molemmat 1200€ paikkeilla, mutta kumman ottaisi. Nämä kaksi on hinta/laatu suhteeltaan minun mielestäni hyvässä hinnassa. Telkku tulee tv:n, ps3:n ja pc:n käyttöön. Telkku tulee normaali kokoiseen olohuoneeseen. Olen tässä pohtinut, että riittääkö 40 tuumainen vai pitääkö ottaa isompi ja tuo Philips osui silmään surffatessani. Olen käyttänyt tähän asti videotykkiä, mutta haluan vaihtaa telkun tilalle. Muitakin merkki/tyyppi vaihtoehtoja voi antaa kuten Sony, mutta ainakin itse en luota LG merkkiin alkuunkaan, mutta mitä mieltä olette Philips merkistä? Samsungiin luotan ainakin, mutta siinäkin on vissiin äänenlaadussa pientä vajausta se tosin ei liene ongelma jos on kotiteatteri vehkeet rinnalla vai kuinka?

2.  
  3. NotaBene

NotaBene Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, itse vertailin tuon hintaluokan tuotteita jonkin aikaa netissä, etsin käyttökokemuksia foorumeilta jne. Päädyin hankkimaan tuon Samsung UE40B6050 -vehkeen (ostin vehkeen siis eilen), sillä tämä telkku oli saanut kauttaaltaan melko hyviä arvioita. Kokoluokka on juuri sopiva omaan olohuoneeseeni. Ainoa esiin tullut potentiaalinen ongelma tässä tuotteessa on se, että Samsungin 6000-sarjassa käytetään samaa lcd-paneelia kuin 7000-sarjassa, jossa on esiintynyt joissain tapauksissa "pilveilyä" eli eräänlaista taustan paikallista värivirhettä. Tämän on kerrottu esiintyvän satunnaisesti ja vain hyvin tummissa kuvissa.

Tekniikan maailman sivuilta löytyy ohjeet laitteen hyviin kalibrointiasetuksiin: http://www.tekniikanmaailma.fi/s/f/editor/Samsung_UE40B6050VW.pdf

Jaa tämä sivu