1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung SyncMaster 226BW 22''

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Sokar80 09.03.2007.

  1. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    pojilla ja miehilla on aina mitä ISOMPI sitä parempi ja taas se pitää paikkansa ostin Samsung SyncMaster 226BW 22" TFT näytön viimeks kuola valu näin hietsun rannalla viime kesänä :) siis tää on silkkaa visuaalista nautintoa silmille 22" 2ms panelilla joka peli näyttää paremmalta kuin vanhassa pienessä 19" tft (930bf) tuli taas pelattua
    Half life 2 episode 1 läpi ei voi sano kun että viime vuoden testi voittaja Samsung SyncMaster 225BW on saanut uuden voittaja mallin kuhan se nyt edes pääsee testi ryhmien käsiin kun ekat tuli helmikuussa kauppoihin eikä kauaa siellä kaupan hyllyllä kerkii pölyttymään ite sain teksti viestin kun olin varannut tän klo:17:03 että on 6kpl saapunut myymälään kun menin ostamaan oman varatun siinä 19:00 aikaa kaikki oli jo myyty no onneks varasin oman ja näyttä jimms PC olevan varasto saldo myös -25 kpl

    Samsung SyncMaster 226BW

    22" TFT näyttö
    2ms TN paneli
    3000:1 dynaaminen contrasti ( 1000:1 normaali )
    1680x1050 wide 16:9 resoluutio
    300 cd/³ valoteho
    160°/160° kuva kulma
    16.7 Miljoonaa väriä
    DVI ja RGB VGA liittimet
    HDCP tuki
    kun tulevaisuudessa kattoo HD-DVD tai Blu-Ray leffoja (tosin leffat katotaan 120" kangaalta)

    [​IMG]
     
  2.  
  3. kemikaali

    kemikaali Regular member

    Liittynyt:
    03.02.2005
    Viestejä:
    1,228
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    \o/ tänne tulossa tommonen tänään. Myöhemmin sitten kokemuksia.
    Harmi vaan että vertailukohteeksi ei löydy kuin vanha putkinäyttö.
    Tässä jotain testiä luotettavuudesta en ole niin varma http://tinyurl.com/2akmc6. Jos on oikea testi niin todella lupaavaltan näyttää.
     
    Viimeksi muokattu: 10.03.2007
  4. viitanen_

    viitanen_ Member

    Liittynyt:
    12.02.2006
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ittelleni tuli eilen postista kyseinen näyttö ja on kyllä harvinaisen hieno elämys kattoa tätä tuon vanhan 17"crt näytön tilalla . ostakaa ihmeessä jos vain ylimääräistä on

    edit: oman tilasin mjtechiltä. viimmeksi kun katsoin näytti saldoa +54
     
    Viimeksi muokattu: 10.03.2007
  5. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse hain eilen postista LG L226WT-SF, ennen oli jokin vanha alle 15" loota, EI IHMINEN NÄIN HELVATUN ISOA LELUA TARVITSE!!! Oikeasti vanhan rinnalla lelu on aivan valtava. Ei kuolleita pikseleitä, värit aivan mainiot ei mitään valittamista, jopa tehdasasetukset olivat mielestäni hyvät eikä paljoa niitä tarvinnut värkätä. Ainoa huono mitä olen huomannut on pienet valovuodot ylä- ja alareunoissa, mutta eivät häiritse sillä näkyvät vain kun ruutu on mustana.

    Kynäriä kerkesin eilen testata ja oi hyvänen aika kuinka kaunista katseltavaa, ei häntimistä eikä mitään. Elokuvaakin kokeeksi katsoin ja aivan mainiot värit ja kaikki juuri niinkuin pitääkin. Netti surffailussa aivan luokattoman iso, kuten mainitsin ei kukaan oikeasti näin isoa ruutua tarvitse! Mutta niinhän se on kuten alotus viestissä mainittiin "pojilla ja miehilla on aina mitä ISOMPI sitä parempi". Sinne meni säkki kaupalla opiskelian rahoja, mutta kyllä se on kaunis! En osaa edes kyllin hehkuttaa kuinka turha ja kaunis lelu, muttaa aaa enkelikuoro laulaa kun tätä tuijottaa.
     
  6. Timo_Ky

    Timo_Ky Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, minäkin sain tuon näytön yli 2 viikon odotuksen jälkeen. Mutta kannatti odottaa. Näyttö on LOISTAVA. Hyvännäköinen, kyllin suuri resoluutio ja muutenkin laadukkaan oloinen. Korkeussäädön puute on pieni miinus, mutta eihän mikään ole täydellistä. Arvosana vanhalla kouluasteikolla olisi 9,5.

    Suosittelen!
     
  7. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itseäni ei korkeuden säädön puute haittaa, sillä jalka on riittävän matala ja kun kuvaa voi pysty suunnassa kuitenkin kääntää saan näytön itselleni sopivaan asentuun. Hyvänä puolena vielä se, että olen yllättynyt kuinka hyvät katselukulmat tässä on, kaikkialla haukutaan lcd näyttöjen katselukulmia, mutta mielestäni ne ovat ihan hyvät. btw tilasitko Multitronicista ja saitko nyt viikonlopun kieppeillä, sillä jos oikein ymmärsin kaksi samanlaista näyttöä oli tilattu, eli yksi omani lisäksi?... ei taija näitä olla vielä paljoa suomessa liikkeellä...
     
  8. Timo_Ky

    Timo_Ky Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tilasin sen tietokonekauppa.fi:ltä koska siellä oli edullisin hinta. Kyllä kannatti odottaa pari viikkoa.
     
  9. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen täysin samaa mieltä!
     
  10. PcTommi

    PcTommi Regular member

    Liittynyt:
    07.09.2004
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Veikon koneessa kävin viime viikolla ihailemassa kyseistä näyttöä. On tuo 22" kyllä melko isokokonen :D Tarkoitus olisi ostaa uusi näyttö varmaankin kesällä tämän nykyisen Dellin 17" tilalle. Melko varmasti tätä Samsungin sarjaa, joko 20" tai 22".

    22" olisi kyllä mukava - kellään kaverilla, eikä varsinkaan 9 vuotta vanhemmalla veljellä, joka tekee tietokonehommia päivittäin - ole noin isoa näyttöä.

    "Mullon isompi näyttö ku sulla." :)
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2007
  11. Timo_Ky

    Timo_Ky Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos ostat laajakuvanäytön, osta ehdottomasti 22 tuumainen. Sen korkeus vastaa 18 tuuman perinteistä näyttöä. 19 ja 20 tuuman laajakuvat ovat niin onnettoman matalia, että kannattaa ehdottomasti sijoittaa pikkuisen enemmän ja ottaa 22 tuumainen. Silloin näytölle sopii jotain korkeussuuntaankin.
     
  12. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Rehellisesti sanottuna 22" ei ole välttämätön, itselläkin tämä oli lähinnä sellainen ostos, kunhan pääsee sanomman "mulla onkin isompi näyttö, hähää". Jos ostat 19" ja sanot ostanees uuden näytön, tulee vastaukseks vaa aha vaikka tonnin olisit maksanu, mutta heti kun sanoo, että 22 tuumaa ni ilmeet on huomattavasti kateellisemmat.
     
  13. Timo_Ky

    Timo_Ky Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voi Hyyryn kommentissa olla perääkin. Mutta tuntuu tuttavilla löytyvän isompiakin lituskoja. Itse päädyin tähän kokoon sen takia, että hinnat alkaa olla kohtuulliset, eli samat kuin 19 tuuman peruslitulla 2 vuotta sitten. Ja näyttö kuitenkin sopii vielä pöydälle kohtuuhyvin.

    Luulen että vuoden-parin kuluttu 22 tuumainen laajakuva alkaa olla perusnäyttö, samalla lailla kuin 19 tuuman 4/3 kuvasuhteella oleva on nyt. Kehitys on niin nopeaa.

    Ja jos käytetään samaa resoluutiota, niin kyllä 19 tai 20 tuuman laajakuvassa on aikamoinen kuvakkeiden kokoero 22 tuumaiseen nähden. Ai niin, kaveri kertoi juuri tilanneensa 24 tuuman laajakuvan....
     
  14. PcTommi

    PcTommi Regular member

    Liittynyt:
    07.09.2004
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jeps, itse haaveilin 19" 4:3 näyttöä parisen vuotta sitten ja hinnat olivat tosiaan 400e pintaan - halvimmat nimittäin. Silloin 20" maksoivat lähemmäs 600e. Nykyään aletaan jo valmispaketteihin työntämään 19" sijasta 22", joten kokoajan ne yleistyvät, nyt kun Vistakin tuli ja ihmiset ostavat uusia koneita. (Onneksi en ostanut 19" aikanaan)

    Näinhän se menee. Kyllä taidan 22" kallistua sitten, kun aika koittaa. Ensin pitäisi vähän rammia ostaa ja uusi kotelo/virtalähde. Kaikki aikanaan. :)
     
  15. Timo_Ky

    Timo_Ky Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, ostin LG Flatron L1930SQ:n alle kaksi vuotta sitten ja se maksoi silloin 390 euroa. Nyt kun tuli SM226BW taloon, myin tuon LG:n kaverille ja sain siitä 100 euroa.

    Ei tietotekniikka ole mikään suositeltava sijoituskohde. Mutta näin se on, kehitys kehittyy. Jospa seuraava näyttö on joku 30 tuumainen laajakuva. Tai videotykki.
     
  16. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    niin tykit PC käytössä on jo vanha juttu mulla ollut 5v nyt HD reson tykki ja eikä esim optoma HD70 maksa kuin 999€ + kangas
    [​IMG]
     
  17. Timo_Ky

    Timo_Ky Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, tuo tykki on ihan asiallinen. Mutta monelle meistä on eri asia maksaa 400 egeä näytöstä kuin 1000 egeä tykistä. Ja vielä kangas päälle.
    Mutta laitteet kehittyy a halpenee. Jospa olisi parin vuoden kuluessa varaa ostaa videotykki. Tai sitten ISO tft näyttö. Siihen asti SM226BW riittää paremmin kuin hyvin.
     
  18. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Menee vähän off topicoks, mutta ainoa tietotekniikan saralla jonka hinnat tulevat nihkeästi olas on juuri muistikammat, itsekkin olen ajatellut lisätä ramia koneeseen, mutta kun tuntuu niin helvatun kallista olevan. Eikä tekniikka niissä mene läheskään samaa vauhtia eteenpäin kuin esimerkiksi kovalevyissä, niissä tallennus tila kasvaa ja nopeus nousee, mutta muistikammoissa edelleen maksimi harava on 1Gt...

    Mikä teitä ihmisiä oikein valkokankaissa kiehtoo? Itse sijoitan mielummin rahani hieman isompaan lituska TVseen tai näyttöön kuin valkokankaaseen, onhan se iso, mutta kummiskin tuntuu jotenkin yliarvostetulta.
     
  19. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    sanoo ihminen jolla ei ole tykkiä kotona joo tiedän itellä oli sana mieli pide vuonna 2001 mutta tuttu hifi liikeestä lahti laskettelemaan 3viikoksi ja sain silloisen "huippu" DLP video tykin jossa oli XGA resoluutio kangaana toimi valkoinen lakan koska en vielä kotiin viedessä tykki en uskonut että koskaa tulee tykki osa mun "sisutusta" mutta toisin kävi se 3 viikoa riitti mulle että musta sai tykki riipuvaisen silloin pelasin uutuus PS peliä Final fantasy 8 melkein läpi ja katoi VHS kautta TV ohjelmia ja varmaan 50 leffa tossa 3viikon aikana siiloinen lakans oli 200cm leveä ja juuri se iso kuva koukutti mut sillon oli 28" töllö joten ero kuvan koossa oli kuin yöllä ja paivällä

    kaveri kirosi kun kerran eksy mun luokse kun tv:eestä just tuli jenkki futista ja mulla on kaapeli ( c ) Dogi boxsi HDMI liittimellä kiini tykissä joten kuvan laatu on hyvä jos lähde ohjelmaa on hyvän laatuinen ite viis veisaan jenkki futiksesta mutta tuttu on "urheilu hullu" ja kattoo myös paljon DVD leffoja joten se meni heti seuraavana päivä tilaamaan tykin ja kangaan kirosi sitä vaan että mun luona käynti toi 2700€ kulut \ halut :)

    no tää on harrastelijoiden juttuja eli auto tuunaja ei ehkä ymmärrä mikä isossa kuvassa viehättää vaikka ei se PC \ auto tuunaus ole kuin harrastus samoin kuin koti teatteri on myös harrastus niin olen törmännyt monesti siihen että joku tuttu suuvaahdossa kertoo kuin asensi jonku mailmaa mullistavan jutun autoonsa ja mulle se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos moni voi ajatella video tykistä ja kangaasta samoin
     
  20. Geroniimo

    Geroniimo Member

    Liittynyt:
    11.09.2006
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostin itse tossa viikko sitten tälläsen BenQ FP222Wa:n... Hintaansa nähden aivan huippu ostos. Maksoi uutena 250€. Mb:n vertailussa tämä näyttö sijoittui alle 500€:n 22" laajakuvanäyttöjen toiseksi...
     
  21. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Myönnetään en ole nähnyt tykkiä luonnossa - varmaan iha hyvä niin ettei tosissaan rupee haluumaan sellasta - muuten kuin koulussa ja sen hienoutta saattaa hieman latistaa, se kun lähinnä sen kautta näytetään word tiedostoja ym. koulu hommia, eikä valaistus ja säädöt varmaankaan kovinkaan optimaaliset ole. Olen kyllä kiinnostunut tietokone asioista, mutta jotenkin tykki ei ole minussa herättänyt ikinä kummoisia intohimoja.
     
    Viimeksi muokattu: 15.03.2007

Jaa tämä sivu