1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Samsung SM 205 BW

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Avilja 31.01.2007.

  1. Avilja

    Avilja Member

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin tuommosen näytön vähän aikaa sitten. Muuten olen erittäin tyytyväinen, mutta säätöjen kanssa on vähän ongelmia, näyttö kun tuntuu olevan liian kirkas. Onko kenelläkään vinkkejä miten tuota vois vielä yrittää säädellä? Joitain ilmaisia ohjelmia olen kokeillut, ilman suurempaa hyötyä.
    Ostan kyllä varmaan kunnon valaisimen työpöydälle, se helpottaa jonkin verran, mutta lähinnä jos mulla on jäänyt joku juttu huomaamatta, ni heitelkää vinkkejä.
    Samoin jos omistatte kyseisen näytön, voisitte kertoja omia käyttökokemuksianne. Monissa arvosteluissa esimerkiksi kehutaan tuota valoisuutta, ja väitetään joitain valmisasetuksia (TEXT & INTERNET) jopa liian tummiksi. Ihmetyttää vähän, kun itselläni ne ovat liian kirkkaita.
     
  2.  
  3. Puntsi

    Puntsi Active member

    Liittynyt:
    25.09.2002
    Viestejä:
    1,045
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. Deano78

    Deano78 Member

    Liittynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse vaihdoin vanhemman hitachi CML174:n juuri tähän näyttöön jokunen päivä sitten, tässä vähän poimintoja ensikokemuksista.
    Silmä toki oli tottunut vanhaan näyttöön hyvin ja ensi kertaa samsungin päälle saatuani sain päivittää näytönohjaimen ajurit jotta sain natiivireson toimintaan (1680*1050).
    Ensimmäinen reaktio oli että kuva oli järkyttävän kirkas, ja lisäksi väreissä oli jotain pielessä, tai sitten vanhan näytön kanssa olin vain ajan myötä tottunut muuhun, noista ongelmista pääsee toki nopeasti eroon kokeilemalla vaikkakin oikeiden värisäätöjen löytäminen tahtoo tuottaa tuskaa.
    Lisäksi joidenkin fonttien/kuvakkeiden reunoissa ja etenkin monissa kuvissa näkyy luvattoman helposti sahalaitaa, tai sitten vanhan näytön 1280*1024 reso mairitteli huonompilaatuisia kuvia ;)
    En odottanut että wide-näyttö olisi normi nykyaikaisen 4:3:n veroinen mitä tulee kuvankäsittelyyn, mutta lievästä pettymyksestä täytyy puhua kun säätöjä on ehtinyt rullailla edes ja takas ja samat sahalaidat ja kohinat näkyy kuvissa aina vaan.
    Hyvinä puolina voin mainita näytön korkeus/kallistussäädöt.
    Olisi mukava tietää kuinka paljon te muut 205bw:n omistajat olette säätänyt asetuksista rgb:t yms, sharpness on itsellä asetettu mielestäni vielä suht maltilliseen 36:een.
     
  5. Takajammu

    Takajammu Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    508
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan alkuperäisillä asetuksilla vedän edelleenkin, omastamielestäni kuvassa ei ole mitään vikaa :p
     
  6. kontsa_

    kontsa_ Regular member

    Liittynyt:
    25.08.2006
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla on sama näyttö. ja taisin kalibroida sitä just noilla ohjeilla mitkä puntsi tohon laittoi...ja voin sanoa että tässä oli värit päin veetä alunperin..varsinkin musta ja sininen oli jotenkin outoja. en tosin oo varma kuinka oikein ne on nyt mutta itse oon paljon tyytyväisempi ja sehän riittää!! edit eikä oo liian kirkas enään mitä oli alunperin.
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2007
  7. Neg5vu

    Neg5vu Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2005
    Viestejä:
    172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voiko joku valaista että miten Ko näyttö soveltuu pelaamiseen ja elokuviin? Onko häntimistä?

    Mukavat resot lupaa ja samsung tekee oletukseni mukaan tällä hetkellä laatu jälkeä näyttöjen saralla.
     
  8. Avilja

    Avilja Member

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sen paremmin en osaa sanoa, kuin että itselläni on toiminut oikein hyvin. Mikään ei ole häirinnyt pelatessa tai elokuvia katsellessa. Harmaasävyt ei elokuvissa varmaan näy ihan parhaalla tavalla.
    Jos joku löytää testejä netistä, ni pistäkää ihmeessä. Itseänikin kiinnostaa tietää minkä tasoinen tää näyttö on verrattuna muihin.
     

Jaa tämä sivu