http://www.samsung.com/fi/products/mobilephone/gsm/sgh_e330.asp http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6101/ Mitä mieltä te olette? Nyt ei mitään "suosi suomalaista"- kommenttia vaan kumpi teidän mielestänne olisi ehkä kannattavampi ostos. Ja haluaisin kuulla etenkin tosta Samsung SGH-E330 käyttäjien omia kokemuksia puhelimesta. Tosi vaikee päättää kumman ostan noista, toinen se kumminki on ostettava
No nehän ovat nyt melkein tismalleen samanlaiset. Ite ottaisin Nokialaisen ihan vaan sen vuoksi, että siinä luulisi ainakin toimivan kaikki wap-palvelut sun´muut.
Mitä tuossa äkkiseltään kerkesin kyseisten puhelimien ominaisuuksia vertailemaan olisi minun valintani näiden perusteella Nokialainen. Ei tämä Samsungin mallikaan hullumpi ole.. Puhelimen valinta riippuu niin monesta asiasta. Toiset valitsevat puhelimensa ominaisuuksien perusteella, toiset taas koon tai jonkun muun tärkeän asian perusteella. Mutta jos nyt jotain vertailua pitäisi tehdä niin lähdetään liikkeelle pienestä, mutta niin suuresta asiasta. Nokialainen on kolmitaajuus puhelin, Samsung ei. Jos Amerikan mantereelle on asiaa niin valinta on Nokia. Nokiassa on myös paremmat datayhteysominaisuudet(EDGE, infrapuna) ja sähköposti valmiuskin löytyy toisinkuin Samsungista. Nokialainen vie voiton myös koossa (tosin antenni häiritsee silmää) joten valinta on allekirjoittaneelle melko helppo, Nokia. Täytyy kuitenkin mainita etten ottaisi kyseistä Nokian mallia itselleni käyttöön, vaativampi käyttäjä kun olen edit: http://koti.mbnet.fi/puhelinv/index.php?eka=e330&toka=6101&kolmas= linkin takaa löytyy hyvä vertailusivu, josta voi olla jotain hyötyä
Nokia. Olisin ostanut sen jos olisi ollut myytävänä kun vanha meni rikki. Nyt on ominaisuuksiltaan about samanlainen, motorola v180.
Mä ottaisin ton Samsungin, sillä tuo nokian läppämalli vaikuttaa tökeröltä. Toisekseen Samsung on aina valmistanut läppäpuhelimia ja nokia vain hetken - eli luulisi Samsungin kaverien tietävän paremmin mitä tehdään =)
Juu mutta luin netistä käyttäjien mielipiteitä tosta samsungista. Kameran "kuvanotto" nappi on puhelimen sivussa niin se taskussa kuulemma joskus saattaa napsia JOPA 50 kuvaa. Niitä on sitten mukava poistella sieltä kuvagalleriasta. Mutta Samsungissa pidän siitä että sen pienempi näyttö tukee useampaa väriä, ja siihen saa soittajan kuvan näkyviin, ja nokiassa taas tuo antenni on aika tökerö. Nokia taas olisi tuttu ja turvallinen. Samsungissa vaan harmittaa hirveästi tuo että se napsii niitä kuvia taskussakin, todennäköisesti.ARGH, todella vaikea päättää. Heittäkääs vielä jotain kommenttia jos tulee mieleen.
Itse tsekkailin nuita kyseisiä puhelimia ja muutamaa muuta mallia. Omasta mielestäni Nokian tuo kyseinen malli painii erisarjassa ja se on huomattavasti parempi ja monipuolisempi puhelin. Siis käyttönsä puolesta. Itse olen käyttänyt 6101 nyt jo kolmeviikkoa ja ihan mainio puhelin. Katsoin aluksi Samsungin e720 ja päädyin tuohon Nokiaan. Nokiassa on sitäpaitsi radio mitä samsungissa ei ole... Samsungissa ei ole mitään mitä tuossa nokiassa ei ole paitsi sisäinen antenni. Nokissa on myös tuo soittajan kuvannäyttö. Nokiassa on tuo ulkoinen näyttökin isompi. Läppä on todella hyvä niinkuin Samsungissakin. Nokiassa on nykyään 2vuoden takuu. Sitten sulla on tietenkin nuo kivat mp3 soittoäänet. Itse olen siirtänyt tietokoneelta soittoäänet kaapelia pitkin... Itselleni valinta oli helppo. Mutta samsunkin on varmasti kelpo puhelin.
Exlex ja muut, kertokaas onko ollu tossa Nokia 6101 vielä minkäänlaisia softa-vikoja? Ois kiva tietää. Ku ite ajattelin odottaa Heinäkuun loppuun ja ostaa sen vasta sitten ihan varmuuden vuoksi koska Nokian uusissa malleissa tuppaa joskus olemaan noita softa-vikoja. Ja soittajan kuvan saa näkyviin näytölle? Hmm... Siitäkään ole nokiansivuilla edes mainintaa. Mutta kuitenkin kertokaas onko ollu mitään, EDES PIENIÄ, softa-vikoja?
Ei itselläni ainakaan toistaiseksi ole mitään softavikoja tullut vastaan (ollut käytössä vajaan pari viikkoa). Sehän tuossa vehkeessä osoittaa käsittämättömän typerää suunnittelua, että laitteessa on MP3-soitin - ja kaikki 3.5Mt muistia! Ihanaa, voi laittaa yhden MP3-kappaleen mukavasti talteen. No, jos vähän huonommalla tasolla laittaa niin niitähän mahtuukin sitten jo pari kolme - JOS ei aio ottaa kuvia (videokuvasta puhumattakaan), eikä TIETENKÄÄN halua mitään softia (/pelejä yms) asentaa sinne. Muistikorttipaikkaakaan ei ole (God knows why.. ehkei mahtunut mukaan?). Eli jos tykkää käyttää nk. viihdeominaisuuksia yleensäkään lainkaan, niin ei kannata tuota laitetta edes harkita, muisti ei tosiaan riitä mihinkään, kannattaa ennemmin suunnata katseensa johonkin nykyaikaiseen malliin, jossa on muistikorttipaikka. Tuo MP3-"tuki" on tosiaan vain kosmeettista, ei sillä yhden piisin tallennuskapasiteetilla vielä kuuhun mennä. Itse en noista viihde"ominaisuuksista" juurikaan perusta, valitsin tuon sillä perusteella, että sillä voi soittaa ja (ulkoista antennia lukuunottamatta) se on ihan näppärän kokoinen. Onnistuu kyllä.
Nokiasta en tiedä mitään mutta juuri tuo sampan malli on itselläni. Puhelin on todella näppärän kokoinen ja noi soittajan kuvat on ihan kivat tossa pienessä näytösä.Kamera tosiaa räpsii kuvia taskussa silloin tällöin eikä ne kuvat mitään kummoisia ole mutta en tiedä mitä ne on tuossa nokiassa.Sampan kuvauksesta vielä näytöllä kun näkyy haluttu kuva siis minkä on itse kohdistanut ja suumannut.Sitten kun ottaa kuvat niin kuva ei tosiaa ole se mitä pitäisi.En tiedä mistä johtuu mutta kuva tulee aina jotenkin sivusta miten se kääntää kameran pieleen kun räpsää kuvan.Mutta en periaatteessa osta enään ainuttakaan nokiaaa on niiden kanssa sattunut ja tapahtunut vaikka mitä.Samsung on hyvä puhelin puhumiseen ja tekstailuun.
En tiedä miten nuo normaalit "kaupantekijäiset" menevät, mutta itse sain tuon USB-kaapelin (CA-42 tai jotain sinnepäin). Sillä rompe siirtyy kyllä varsin näppärästi.
Itse kävin katselemassa puhelimia ja tulin siihen tulokseen että samsung taitaa valmistaa aavistuksen kestävämpiä/toimivampia puhelimia, kyselin myös takuuseen tuoduista ja samsungeja oli tuotu takuuseen vain yksi mikä oli kastunut pahasti. No ostin sit samsung puhelimen suurista ennakkoluuloista huolimatta mutta en kyllä ole joutunut katumaan, ja luulen että seuraavakin puhelin on samsung.
Mulla oli toi Sammy e330 puoli vuotta ja meni hermot. Puuttui oleellisia toimintoja mitkä kuvittelin sisältyvän puhelimeen, asiat rupesivat ottamaan päähän jo viikon jälkeen ostosta. Mm. muokkausominaisuudet olivat todella rajalliset, kalenteri oli todella kankea, ei käyttöprofiileja (ehkä niihin tottumattomalla ei ole syytäkään kaivata niitä, äänettömäksi sai pikanäppäimellä). Sitten tälläinen pieni, mutta helposti toteutettavissa ollut harmistus, eli samsungin datansiirto ohjelmalla ei saanut puhelimeen mitään muuta kuin taustakuvia ja soittoääniä, esim. taustakuva kansiosta ei saanut soittajille omia kuviaan vaan ainoastaan kameran omalla kameralla otetut kuvat sai soittajien kuviksi (siis näkymään kun ko. soittaja soittaa). Tämä liittyy tuohon muokkausominaisuuksiin, joita arvostan puhelimessa. Ainoa hyvä asia oli muotoilu, mutta tuossa Nokiassahan näyttäisi olevan myös. Jotain erheitä siinä sammyssä vielä oli, mutta eipäs tule nyt näin jälkikäteen mieleen. Oletukseni samsungia ostaessani, että perus ominaisuudet ovat kunnossa. Mutta näinhän ei sitten tietenkään ollut. Ehkä ostaessa tuijotin liikaa ulkonäköä, enkä ottanut selvää mitä puutteita puhelimessa e330 on, jälkikäteen on helppo marista. Vaihdoin sammyni pois ja vaihdoin nokia 6230i. Olo on kuin olisi kotiin tullut. Eli mielipiteeni samsungista tuli ilmeisesti hyvinkin selkeäksi. Mutta kuten todettua kaikki eivät arvosta samoja asioita, minäkin vain helppokäyttöisyyttä sekä laatua.