Samsung LE32A456 ongelmaa, apua!

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi atrombi 28.06.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. atrombi

atrombi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei uskoisi miten paljon hankaluuksia tulee vanhan kunnon kaarevaputkisen Philipsin vaihtamisesta... Systeemissä kiinni siis analoginen Philipsin 28", Philipsin DVD-soitin, stereot, PS2 sekä vasta ostettu diVisionin VDC8800B -digiboxi. Kaikki olivat hyvin kytkettynä toisiinsa, ei mitään ongelmaa.

Kävin hakemassa Samsungin 32" LCD-TV:n, laitoin paikalle ja korvasin vain scart-liitännän digiboxiin komponenttiliitännällä RCA-audiopiuhoineen. Yhdessä vaiheessa ensin TV:n kaukosäädin tuntui takkuavan, jota ihmettelin hetken. Sitten olin aikeissa katsoa elokuvan, kun kesken käynnistyksen DVD:n kaukosäädin lopetti toiminnan. Jokaisesta napista tuli vain numero 1 kohtausvalikkoon, mitään muuta ei tapahtunut. Sitten kaukosäädin alkoi tehdä tätä ja paria muuta käskyä itsekseen, vein sen pois huoneesta ja toiminta lakkasi, takaisin tuotaessa jatkui taas. Kun suljin DVD:n laitteesta ja käynnistin TV:n uudelleen en enää saanut käynnistettyä DVD-soitinta kaukosäätimestä. Se ei tällä hetkellä tee muuta kun asettaa itsepintaisesti kohtauksen 1 tai 11.

Miten hemmetissä tämä on mahdollista? Pistikö joku signaalit sekaisin vai DVD:n kaukosäätimen kerralla paskaksi?? Liitännöissä ei pitäisi olla vikaa, kaikkiaan ne ovat samat kuin aiemman TV:n kanssa, lukuun ottamatta tuota komponenttiliitäntää. Voivatko vehkeet olla yhteensopimattomia Samsungin kanssa, vai ovatko johdot berseestä? Onko mitää ideoita ongelman ratkaisuun? Selkeästi kun kyse on TV:n mukanaan tuomasta ongelmasta.

Alennuttuani katsomaan elokuvan PS2:n kautta havaitsin myös, että stereoiden kaiuttimien kautta ajettuna äänessä oli vahva sähköinen signaali, joka kuului hyvin kun oli vähän hiljaisempia kohtia leffassa. Onko tämän eliminoimiseen keinoja vai onko signaali vain turhan vahva vai mitä?

Olen hyvin kiitollinen kaikista mahdollisista neuvoista, olen juuri nyt aika neuvoton kun viikon kohokohta muuttui säätämispainajaiseksi.

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu