Elikkäs aluksi threadi koski käytettyä konetta jota olin ostamassa mutta en viittinyt tehdä uutta joten muutan tätä vähän.. Eli olen ostamassa näyttistä, emoa, prossua ja muisteja "uuteen" koneeseen. muut osat minulta siis löytyy.. budjetti on pieni eli n. 140-165€. tämmöistä olen funtsinut.. mitä olette mieltä? osia saa muutella jos tiedätte fiksumpia ideoita. Eihän tässä hintaluokassa paljon valinnanvaraa ole mutta toivottavasti kekstitte jotain parannettavaa. AMD ATHLON 64 X2 4400+ AM2 1MB BOX € 52,90 (saa ehdotella muitakin. Tämä on uusi) Corsair 2x1gt 667MHZ € 20 (tämän saisin siis käytettynä 20€, kaupppoja ei ole lukittu eli voi vaihtaa. kertokaa mielipiteitä ko. muistista!) K9N NEO-F V2 € 46,90 (halvempaa saa ehdottaa, itse en ole ammattilainen joten en tiedä. Tämä siis on uusi) CLUB 3D GF 8500 GT PCI-E 256MB DDR2 HDTV/ATI HD 2600 pro (tommosia oon miettinnyt jos sais käytettyvä siihen 40 pintaan) YHT. .n 160 mitä olette mieltä? osia saa muutella jos tiedätte fiksumpia ideoita. Eihän tässä hintaluokassa paljon valinnanvaraa ole mutta toivottavasti kekstitte jotain parannettavaa. Otsikko ja teksti muutettu sunnuntaina 23.3.08 klo 22:30 eli sitä ennen tulleita viestejä ei tarvitse noteerata!
Siis pelkästään noi 3 komponenttia? Kai niistä voisi jotain 150 e pulittaa. X800GTO on aika samaa tasoa 7600gs:n kanssa. Pitäisi cs:s toimia ihan sulavasti. DDR käy tuohon lankkuun ja prossussa on 1 ydin. 300w luulisi riittävän, riippuu kuitenkin vähän virtalähteen merkistä.
myyjältä kun utelin niin sanoi että ddr1 muistia on.. myyjä pyysi 120€ mutta on siitä vielä valmis tiputtamaan jonkun verran.. eli mikähän olisi hyvä?
Jos tuossa ei muistiakaan tule mukana, niin koita satasen pintaan saada, vaikkakin tuo 120€ on jo melko hyvä hinta tuosta. Yleensä nuo tuppaavat olemaan ylihinnoiteltuja. Muista että jotkut uudet pelit vaativat shader model 3:sen toimiakseen (mm. Rainbow Six Vegas) ja tuo näyttis tukee vain 2:sta. Ilmoittamiesi tietojen valossa prosessori on yksi ytiminen ja 64-bittinen. Tosiaan DDR1-muistiahan nuo 939-kannan emot syövät (tämä tapaus max. 4Gt). Emolevy tukee myös 2-ydin prossuja. 300W laadukas poweri pitäisi tuon kanssa riittää, mutta 350W, niin pelaat varman päälle.
tukeeko 7600gs tuota shared model kolmosta? eli satasella vois ton ostaa? kokeillaan suostuuko..=) kiitos paljon
Juu, 7600-sarja tukee SM3:sta. Myyjä varmasti saa tuon 120€ hintaankin kaupaksi, joten en ylläty hirveästi, jos tinkiminen ei onnistu, mutta ainahan sitä kannattaa yrittää. Kuten Delf:kin totesi moni olisi tuosta valmis sen 150€ maksamaan.
joo kiitos paljon mutta tämä kauppa sitten taisi sutia paskaa koska myyjä ei suostunut 110 sis toim kulut hintaan.. no toivotaan että ensi kaupanteko onnistuu..
up. nii olisko kellään mielipidettä? eli eniten mietityttää että minkälainen näyttis.. ja tietenkin että onko valitsemissani komponenteissa jotain vikaa/huonoja osia..
Sanotaan nyt ainakin sen verran, että 8500-sarja ei ole pelaamista varten. HD 2600Prosta en tiedä, mutta tuskin sekään mikään vikkelä kortti on. Tuolla koneella olisi tarkoitus pelata?
juu.. hd pron ostinkin.. sain käytettynä hintaan 45 sis posti.. ja kortti väli aikaisesti kiinni toisessa koneessa ja ihan tyytyväinen olen ostokseeni!