1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

S-Videolla kuva mustavaikoinen ja S-video komposiitti adapterilla kuva muuttui tummaksi....

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi averel76 07.10.2004.

  1. averel76

    averel76 Guest

    Terve

    Eli ongelmaa on on käsitelty runsaasti jo akaisemminkin mutta...Käyttämäni näytönohjain on club d radeon 9600pro ja aluksi yhdistessäni pc:n tv:hen havaitsin,että tv ei ilmeisestikään tue s-video signaalia koska kuva oli mustavalkoinen...Joten laitoin S-video komposiitti adapterin kiinni koneeseen ja komposiitti piuhan tv:seen liitettyyn SCART-liittimeen..
    Homma pelitti ja kuva oli hyvä kunnes eräänä päivänä kuva oli muuttunut tummaksi ja punainen ja sininen väri olivat voimistuneet..Mitä tapahtui?
    Täytyy mainita että olen joskus laiminlyönyt periaatetta että virrat pois piuhat kiinni...Käytössäni ei ole videoita ...Kaipaisin mahdollisia ohjeistuksia kyseisen asian suhteen ja pientä selostusta tapahtuneesta..

    Lisäksi haluan sanoa etukäteen kiitokset niille jotka vastaavat tähän caseen...

     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    johtojen/liittimien kunto tarkistettu?
     
  4. Pume

    Pume Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    297
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni oli sama ongelma. Eli aluksi näytönohjaimeni (Radeon 9800Pro) toimi TV-OUT + Svideo yhdistelmällä täysin oikein. Sitten eräänä päivänä Värit menivät tummemmiksi, ja jonkun ajan päästä kuva muuttui täysin epäselväksi pyöriväksi mustavalkeaksi mössöksi. Kortti testattiin, ja se toimii muissa koneissa. Piuhakin on täysin kunnossa. Jos jollain on jotain hyvää vinkkiä, niin otetaan mielellään vastaan. Kuvasta ei saa tosiaankaan mitään selvää ja TV-OUTista ei tällä hetkellä saa mitään järkevää ulos.
     
  5. Pume

    Pume Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    297
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin kävi vaan mielessä, että pystyisikö vika tosiaankin olemaan pistorasioiden vaihdon syytä?
    Täytyypä kokeilla, kunhan kotiin pääsen...
     
  6. BMary

    BMary Member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkos kukaan ratkaissut tätä ongelmaa. Itselläni toimi R 9800 pro viikon ajan ja meni tummaksi. Saako tuota kuntoon vai täytyykö lähettää suoraan takuuseen?
     
  7. Pume

    Pume Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    297
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo itse lähetin takuuhuoltoon ja näyttiksessä ei siellä päässä ollut ollut mitään vikaa. Eli jokin muu tässä ainakin itselläni mättää...Jospa joku osaisi auttaa.
     
  8. BMary

    BMary Member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeilin itse tolla rca- johdolla, kun paketissa tuli mukana sellainen adapteri ja sillä kuva on ihan hyvä. S-videolla kuva on tumma ja punanen ainakin helottaa oikeen kunnolla. Oletkos kokeillut rca:lla?
     
  9. Pume

    Pume Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    297
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo no minun ongelmana on, että ei ole rca-piuhaa, ja kyllä olen kokeillut svideo->komposiitti-adapterin kanssa (Kai sama asia, kuin käyttäisi rca-piuhaa), mutta ei silti toimi. Pitäisi kai kokeilla sitä kikkaa, että liittää svideo piuhan ylemmät ja alemmat pinnit toisiinsa. Joillakin tuo on auttanut, mut enpä kyllä tiedä...
     
  10. BMary

    BMary Member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt näyttäis kuva menevän tuolla rca-johdollakin tummaks... :(
     
  11. Pume

    Pume Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    297
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minäpoika vaihdoin jo virtalähteenkin, jos se vaikka olisi aiheuttanut häiriötä näyttikselle, mutta ei ollut mitään apua. Kannattaa kuitenkin tarkastaa virtalähteen kunto, sillä se on melkoinen häiriön aiheuttaja jo ehjänäkin(Hakkuriteholähde). Nyt rupeaa olemaan keinot aika vähissä...tietty emolevylläkin se vika saattaa olla...
     
  12. BMary

    BMary Member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä taas ajattelin jos vahvistin, kaiuttimet tai sen johto tai joku ois aiheuttanu häriöö, mut kysyin sitä joltakin itseäni viisaammalta ja se sanos ettei se oo todennäköstä...
     
  13. dumdidum

    dumdidum Member

    Liittynyt:
    15.01.2003
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuliko asennettua uudet ajurit näyttikseen tai onko asetuksia koitettu räplätä ennen/jälkeen?
     
  14. BMary

    BMary Member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla meni näyttiksen tv-out kuva samalla ku kateltiin leffaa yhtä äkkiä kesken leffan. Kaikki mahdolliset uusimmat ajurit on asennettu.
     
  15. jaappo

    jaappo Guest

    Mulla oli sama homma club 3d radeon 9600 pro:ssa, eli aluksi toimi, sitten yhtäkkiä värit meni "mössöksi" Laitoin takuuhuoltoon ja uus kortti tuli n. kuukauden päästä. Siitä lähtien toiminut moitteetta (n. puoli vuotta)
     
  16. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onko tietokone kytketty maadoitettuun pistorasiaan?


     
  17. BMary

    BMary Member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lähetin kanssa tuon näyttiksen takuuhuoltoon ja uus kortti tuli tilalle. Ilmeisesti telkusta on tullut (sammuttaessa/käynnistettäessä) joku virtapiikki korttiin ja tv-out on mennyt rikki siitä.
     
  18. pingu

    pingu Member

    Liittynyt:
    07.09.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitä itse olen eri keskustelupalstoja seuraillut, niin tämä ongelma on useilla tullut uuden raudan (emo + prossu) ja sitä myötä käyttiksen uudelleenasennuksen jälkeen (kuten minulla myös).

    Itselläni käytössä on Sapphire 9800 Pro 128, joka toimi vanhalla kokoonpanolla täydellisesti (Amd TB 1200MHz + Asuksen emo). Päivityksen jälkeen (Amd64 3400 & MSI:n emo) tv-out ei ole enää toiminut.

    Tv:ssä sininen ja punainen väri hohtaa kirkkaina, mutta kaikki muu on tummaa ja kuva yleisesti melko rakeinen.

    Onko kukaan löytänyt tähän muuta ratkaisua, kuin sen, että laittaa kortin huoltoon/vaihtoon? Jotenkin tuntuu vaikealta uskoa, että kortti olisi suuttunut raudan vaihdosta ja mennyt paskaksi.
     
  19. averel76

    averel76 Guest

    Jep Jep

    Ongelmahan löytyi viallisesta tai oikeastaan rikkimenneestä S-video komposiitti muuntimesta.Ostin uuden ja homma pelitti.

    Niin että elämässä voi joskus käydä flaksi..toivossa on hywä elää
     

Jaa tämä sivu