1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

s-video piuha tietokoneesta televisioon

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kosseli 29.04.2005.

  1. kosseli

    kosseli Guest

    eli tollasen haluisin tehä! mulla on s-video piuha ja scart adapteri. nyt kun kuitenkin laitoin ne viritykset televisioon kiinni, näytönohjain näyttää että laitetta ei olisi vielä kiinnitetty vaikka näin on tehty! mun näyttikseni on ati radeon 9200 se. miten saisin videon näkymään tietokoneesta televisioon ton s-video piuhan kautta kun telkussani ei ole valmiina s-video liitäntää eli se pitää sen scart adapterin kautta tehdä??????
     
  2.  
  3. kosseli

    kosseli Guest

    koitin rca-piuhan kautta ja sain kuvan näkymään hyvin. jos laitan s-videon piuhan kautta niin ei näy mitään? eli kortista lähtee s-video, menee mainostamaanne scart adapteriin ja siitä televisioon. mutta silti en saa kuvaa näkymään vaikka adapteri on säädetty inputille ja television asetuksista on säädetty.kaikki piuhat on uusia eli niissä ei ole vikaa. miten saan kuvan näkymään!!!??
     
  4. kosseli

    kosseli Guest

    televisioni ei ilmeisesti tue s-videota sillä siinä ei ole suoraa reikää s-videolle. täällä puhuttiin jostain adapterista joka muuttaisi s-video lähetyksen komposiitiksi. auttaisiko sellainen mun onkelmaani ja mistä niitä kannattais kysellä?
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    käytä tuota jos toimii.
     
  6. kosseli

    kosseli Guest

    nyt nappas! jotai räpläilin vaa ja sain sen toimii, tosin kuva on musta-valkonen. kattelin noit kommentteja ja en oikeen saanu suoraa vastausta siihen et miten ne värit saa näkyy? tv toolista jotku puhu, tosin niillä oli nvidian näyttis. telkku on uus ja asetuksista löysin sellasen valikon mistä sai s-video asetukset, mutta värit ei silti tullu. mitä teen?
     
  7. Puhakka

    Puhakka Guest

    meillä on sama ongelma. :D
     
  8. kosseli

    kosseli Guest

    no hyvä et jollain muullaki! miks kaikki jotka saattais tietää, pihtaa sitä tietoansa? ois kyl hyvä jos joku vois valaista meitä ja kertoa et onko tässä nyt joku seikka mitä ei olla otettu huomioon!!
     
  9. Puhakka

    Puhakka Guest

    muuten kaikki toimii mutta kuva musta valkonen. leffatkin pyörii musta valkoisena. eikö kukaan osaa auttaa?
     
  10. pak

    pak Member

    Liittynyt:
    22.11.2002
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Omasta salorastani sai valittua muistaakseni "kanavakohtaiset asetukset" valikosta singnaaliksi s-video.
    Minulla tosin menee s-video piuha suoraan telkkariin. Ilman adapteria.
     
    Viimeksi muokattu: 05.05.2005
  11. kosseli

    kosseli Guest

    no mutta! minähän sanoin tuossa aikasemmin että televisiostani olen säätänyt jo signaaliksi s-video. eihän tässä muuten mitään ongelmaa olisikaan. olen aika vahvasti sitä mieltä että televisioni tukee s-videota sillä asetuksista sellainen s-video tila löytyi (tosin ei mitään käytännön hyötyä siitä asetuksesta) ja etupaneelissa suora s-video liitäntä (tosin ei siitäkään mitään hyötyä, sillä tarkoitettu videokameralle!) eli, mitä vaihtoehtoja mulle sitten jää kokeiltavaks? ei tuu ainakaan itellä mitään mieleen.
     
  12. Puhakka

    Puhakka Guest

    no miten muuten kuvan voi saada televisioon kuin s-videon kautta?
     
  13. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  14. pake

    pake Member

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jaa miksei siitä muka ole mitään hyötyä? Mullakin on pc kytkettynä s-videolla tv-kylkeen kun ei onnistunut tuo s-video -> scart.

    Ja kannattaa kokeilla hieman laadukkaampaa johtoakin. Kuulemma sekin on joskus auttanut.
     
  15. kosseli

    kosseli Guest

    aijaa! että laadukkaampaa johtoa. ei toi mun johto maksanu ku vaivaset 35 euroa ja uus on eli ei oo käytetty ollenkaan kuten ei myöskään adapteria. ja adapteri toimi täysin rca:n kautta, tosin kuvan laatu kärsi.

    niin, miten mä sen etupaneelin liitännän kautta saan toimii ku ei niille liitännöille oo omaa kanavaa kun taas siellä takana on av1, av2 ja av3. eli miten sen sit sais näkymäänkin!

    JA VIELÄ ON ASIAA! eli kun kaikki aina sanoo et kato sieltä ja ota selvää, ni aika vaikeeks teette sen ku sivuja on about 200 mistä ettiä :D siitä vaa. ihan hyvä jos olis viikonloppu aikaa niitä selailla.

    ja vielä! puhakka kysyit et miten muuten sen saa näkymään? rca piuhalla mä sen sain mutta ei oo niin hyvä laatunen. ei se tosin telkussa niin hyvä tarviikkaa olla, mut mä en ainakaa sen kautta vedä ku kerta oon s-video piuhan ostanu.

    tänää räpläsin sen siitä suorasta s-video liitännästä(siinä etupaneelissa) ja SE ON silti mustavalkonen. oisko tietokeen asetuksissa vikaa?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 05.05.2005
  16. pake

    pake Member

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikun koristeeksihan valmistaja sen on siihen laittanu :p Tulipas muuten mukavankuuloinen vastaus kun yritti vain auttaa... ;)
     
  17. iec

    iec Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kosseli: Mikä TV sulla on? Itellä menee Panasonicin telkkariin (TX28DK1) S-video-kaapelilla signaali etulevystä sisään ja mullakin oli aluksi ongelmia saada kuva värilliseksi. (näytönohjain myös radeon 9200SE)

    Katoppa onko sulla jokin sellainen nappi, jolla saat valittua missä moodissa signaali menee sisään. Ainakin panassa oli oletuksena videosignaali ja käyttöohjeissa ei lukenut miten se vaihdetaan S-videolle. TV siis otti S-videoliitännästä signaalin videomuodossa. Sitten huomasin yrityksen ja erehdyksen kautta, että samalla AV-valintanapilla (Panasonicissa valitaan AV-tulo 3:lla eri näppäimellä)jolla valitaan etulevyn sisääntulo vaihdellaan myös video/s-videon välillä. Johan alkoi värit löytymään. Oikein jurppi kun tuon hoksaamiseen meni niin kauan.

    Lapset saavat myös vaihdettua joskus videoiden SCART-tulon s-videomuotoon (ja kuvan mustavalkoiseksi)painelemalla etulevyn TV/AV-näppäintä.

    P.S. Kannattaa laittaa muuten näissä TV-out alueen kysymyksissä myös telkkarin merkki ja malli mukaan, sillä jollain saattaa olla kokemusta juuri samanlaisesta telkkarista. Se vika ei aina ole siellä näytönohjaimessa. Ja tuo paken huomautus laadukkaasta johdosta on muuten ihan aiheellinen. Huonolla johdolla signaalitaso voi olla liian matala ja värit ei näy. Sinun tapauksessasi johto on ilmeisesti laadukas joten luultavasti ongelmasi ratkaisu on vain muutaman näppäinpainalluksen päässä jos kerran telkussasi on S-videosisääntulo etupaneelissa. Sitä voi muuten käyttää muuhunkin kuin videokameralle.

    Toivottavasti tästä oli jotain apua. Ai niin, kannattaa tosiaan käydä lukemassa noita vanhoja viestejä. Kunnioita hieman sitä jos joku uhraa omaa aikaansa ja laittaa sulle linkkejä joista voi olla apua. Vähintä mitä voi tehdä on olla valittamatta siitä jos joku yrittää oikeasti auttaa.

    -iec
     
  18. kosseli

    kosseli Guest

    Sori kaikille, mutta kai te ymmärrätte että hermothan tässä menee kun ei saa sitä piuhaa toimimaan. televisioni on Thomson itc222 52-tuumanen televisio (projektori), josta olisi TODELLA MUKAVA KATSELLA uusia leffoja, jos saisi sen toimimaan. ja etupaneelista sain sen toimimaan mutta sillonkin kuva on mustavalkonen, digiboksin kauttakin sain kuvan näkymään mustavalkosena, manuaalista ei ole mitään hyötyä vaikka olen kyllä lukenut jokaikisen sivun varmaan kolmeen kertaan. televisio on noin 1kk vanha ja piuhat n. 2vko. manuaalissa ei mainitakkaan s-video asetuksista, ja itse löysin television menua selaamalla jonkinlaisen asetuksen av signaalille, jossa tällä hetkellä lukee s-video. tosin video ja s-video asetuksilla ei ole muuta ero kuin että jos katsoo televisiota (siis esim. mtv3) s-video asetuksilla, niin kuva näkyy mustavalkoisena. ?? eli vahvasti uskon että telkku tukee s-videota mutta kun malli ei ole kaikista yleisin, ei apua taida monesta paikasta löytyä??
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.05.2005
  19. ruus

    ruus Member

    Liittynyt:
    11.05.2005
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olettekos koittaneet ladata uudempaa ajuria näytönojaimelle. Itelläni piti ladata atin Catalyst Control Center ennenku värit alko näkymään!
     
  20. kosseli

    kosseli Guest

    totas noin mistä sen saa ja malli siis ati radeon 9200 se.
     
  21. iec

    iec Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämä vois olla aika hyvä paikka aloittaa etsintä:

    https://support.ati.com/

    -iec
     

Jaa tämä sivu