S-video ongelma

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi tkone 30.07.2009.

1. tkone

tkone Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei,

Asensin tänään tietokoneeseen näytönohjaimen jossa on s-video liitäntä (Geforce 2 mx) varmaankin. Laiton s-video johdon tietokoneesta - televisioon. Sitten laitoin ääniadapterin siihen punanen ja valkoinen johto. Sitten käynnistin tietokoneen ei tullut kuvaa televisioon ääni kuului. Minulla on käytössä sellainen scart adapteri jonka olen kytkenyt videoihin. Mitä minun pitää tehdä, että saan tietokoneen kuvan televisioon. Minulla ei ole näyttöä siinä television vieressä. Televisio tukee s-videota. Apua!

Ps. Asensin ajurit!

2.  
  3. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,226
    Pisteet:
    243
    Viestistäsi ei oikein selviä, minkälaisen kytkennän teit: kerrot kytkeneesi tietokoneen s-videokaapelilla televisioon, mutta kerrot myös käyttäväsi scart-adapteria.

Jos televisiossa on s-videotulo, kytket videokaapelin tietenkin siihen ja äänen vastaavasti ääniliittimiin.

Jos s-videoliitintä ei televisiossa ole, joudut käyttämään scart-adapteria, johon kytket sekä s-videokaapelin että äänikaapelit, ja adapterin vaihtokytkimen laitat in-asentoon. Jos televisiossa on kaksi scart-liitintä, todennäköisesti vain toinen niistä kykenee vastaanottamaan s-videota.

Kun kytkentä on valmis, joudut vielä television asetuksista valitsemaan oikean videotulon käyttöön. Kytkennästä ja televisiosta riippuen on valittava "AV1", "AV2", "Video" tai vaikkapa "AUX".

Jaa tämä sivu