Morjes elikkä näytönohjaimeni on Msi: Ati radeon x800se-td jonka mukana tuli s to S Tv-out piuha, Komposiitti piuha (se keltanen, s-video to C palikka väliin ja itselläni on toi scart systeemi mihin menee toi s-video ja Komposiitti. Näytönohjaimeeni menee 7pinninen s-video.. Tv tukee s-videota ja ennen vanhalla gf3-ti500 kortilla ja tv-out piuhalla näkyi kuva normaalina telkussa. Nyt tällä atilla näkyy vain mustavalkoisena (tein kaiken tämän afterdawnin tv-out ohjeen mukaan). Olen koittanut eri pal muotoja (kyllä johdot ynnä muut toimivat jos toimivat gf3ti500:kin). Pitäisikö tässä atin ja tv:n välissä sitten olla 7 pinninen liitin vai tossa s-videossa? Olen koittanut tuota 7pin-rca-scart mutta näytönohjain ei tunnista (käynnistänyt koneen kyllä uudestaan) ja tv ei ota suoraan rca:ta sisään. S-video-->scartin kautta tv niin näyttis löytää tv:n mutta kuva on mustavalkoinen (vaikka koittanut eri pal versioita ja eri ajureita).
En tiedä auttaako ongelmaasi.... Mutta mulla oli vastaava ongelma radeonin kanssa ja se ratkesi seuraavasti: Jouduin käyttämään s-video--->komposiitti--->s-video--->scart yhdistelmää että sain värit näkymään... eli kahdella s-video adapterilla....
Ei valitettavasti koska tv on 10vuotta vanha daewoo Hmm mistäs sais ostettua tuon komposiitti-->svideo liittimen? löytyiskö ihan tyyliin mustasta pörssistä vai pitäiskö käydä videotekniikan liikkeessä?
ihan pitäs mustasta pörssistä löytyä itselläin oli tullut tollanen liitin jonkun näyttiksen mukana ja oli siis "varalla" Niinkin kummallista kuin onkin... s-video kaapelilla ei näkynyt värit.. s-video-->komposiitti liittimellä sama ongelma.... s-video-->komposiitti-->s-video yhdistelmällä toimi loistavasti ) en ymmärrä itsekkään tuota miten mutta pääasia että toimi.... (TV on viime vuosisadalta oleva salora) oiskohan siinä se syy??
Jos s-videon muuttaa välillä komposiitiksi ja sitten takaisin s-videoksi, kuvanlaatu on vain sen komposiitin veroinen, valitettavasti. Parempihan se tietysti on kuin m/v-kuva.
vanhemmissa tai halvimmissa telkkarissa voi olla aika epätodennäköstä että se tukee s-videoliitäntää..